..: V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak :..

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2012 (8:14)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
27.05.2012 (12:31)  
Zaosai: Podle pramenů, které mám k disposici, není terminál v Sebuzíně, ale až na Střekově na stavědle. Není to můj obor, ale proběhla kolem mě informace (možná se mi to jen zdálo), že potřebná délka jízdy se bere asi 70 km. Libochovany jsou cca 97 km od Nymburka, od UL západ ale málo. Spekuluji, že dotčený vlak asi náhodou projel bez zastavení ze své výchozí stanice, což by obecně mělo být Březno u Chomutova (konkrétně to nevím).
registrovaný uživatel zaosai  mail  
26.05.2012 (21:26)  
SYN- Asi jsi trochu vedle a nepřemýšlíš, když plácneš takovou kravinu.K čemu ti bude kabeláž do zadní stanice,to popírá logiku.Pro 1.kolej by se muselo dělat vše nové a to do Velkých Žernosek.Ono totiž vyhodnocení v 2.koleji je v Sebuzíně!!!!
registrovaný uživatel SYN 
25.05.2012 (19:02)  
Upřesnění: indikátor horkoběžnosti v Libochovanech je zřejmě jen ve 2. koleji, takže nic.

Pokud je v jedné koleji, nemělo by být rozšíření i na druhou kolej až tak příliš komplikované, jestliže už je na místo dotažená kabeláž a tak?
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.05.2012 (13:13)  
Pokud vím, tak ohledně nehody v Lovosicích, že není něco v pořádku, bylo znát i vizuálně ještě daleko před vykolejením, ale nijak se to neřešilo.
registrovaný uživatel JB 
25.05.2012 (7:31)  
Martin Grill: Při tomto přístupu takových blbostí ještě uslyšíte hodně... Jak si konkrétně představujete takový "servis" na ložisku? Ložiska se nakupují od specializovaných výrobců s mnohaletými zkušenostmi. Podle jejich směrnic se volí, počítají, ukládají, montují, demontují, mažou i udržují. Označme si zjednodušeně pravděpodobnost havárie ložiska z důvodu nesprávné montáže jako A, pravděpodobnost havárie z důvodu výrobní vady jako B. Pokud zkrátíte servisní interval dejme tomu na polovinu, z A se stanou 2A. Vy víte, co se stane s B? Kolik výrobních vad bude rozpoznáno? Výrobních vad, které nerozpoznal výrobce ve své specializované laboratoři a zámečník v dílnách je rozpozná? -- Jak jste přišel na to, že to nikdo nevnímá jako problém? Je to podobný nepodložený výkřik, jako ten dřívější o "neřešitelnosti".

Obecně: Jistě je možné zahustit síť indikátorů horkoběžnosti. Kdyby byl v těch Libochovanech, nejspíš by to zachytil. Umisťují se do míst, kde vlaky s dosti vysokou pravděpodobností mají za sebou dostatečně dlouhou souvislou jízdu, aby se závada projevila. V místech, kde skutečně došlo k nehodě (Leština, Liběchov), se jeví tato podmínka jako splněná...

Snímače otřesů na některých vozech jsou.

M 474 003: Vykolejený vůz ujel před Liběchovem 3200 m, aniž by se podvozek nadměrně natočil. Přejel přitom betonový panel cestního přejezdu.
24.05.2012 (12:06)  
M 474 003: Teď ještě vymyslet jak to udělat u dvouosých vagonů, ale hlavně u třípodvozkových "kloubových" kontejneráků délky cca 35 m, aby to neprovádělo falešné poplachy na 40 km/h výhybkách...
24.05.2012 (10:41)  
Martin Grill
To je pravda, a ještě lepší by byla cisterna s benzínem, chlorem nebo ještě něčím lepším. Stalo se na konci 70tých let ve Svošově. Každý vůz by musel mít snímač otřesů a podvozkové snímač shodnosti natočení podvozků. Dokud byli podle trati hradláři, tak byla podobná nehoda téměř vyloučená, tedy ne při přístupu výpravčích:"nepruď a starej se o koncové návěsti"
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
24.05.2012 (8:48)  
JB: Jsem technik a hledím jako tele na nová vrata, protože takovou blbost jsem jaktěživ neslyšel. Každopádně vidím, že to tady nikdo nevnímá jako problém, čili až takhle někde vyšine vůz na koridoru na druhou kolej, kudy náhodou bude projíždět nějaký osobní vlak (kategorii si doplňte dle libosti), opět se bude tvrdit, že za zmaření lidských životů může vyšší moc.

Kéž byste v tom vlaku pak seděli.
24.05.2012 (8:05)  
Martin Grill:
Každé opatření bude něco stát. Horkoběžnost lze samozřejmě také omezit, ale já si nejsem jist, zda by ta opatření byla finančně únosná. Máte nějaké finanční propočty, nebo jste prostě přesvědčen, že se s tím musí něco dělat "za každou cenu"?
registrovaný uživatel MirekM  mail  
23.05.2012 (22:14)  
PES38: Opravdu se něco nedá předvídat, onehdá mi na dálnici rupla přední pneumatika, měl jsem co dělat, abych to ukočíroval.
Ale všiml jste si toho hned, a ne až po 3,5 km, že? Specifikem železniční dopravy jsou dlouhé komplety, proto třeba stojí za zvážení, zda takovéhle věci dohlížet. Teď je na Drážní inspekci, aby řekla, jestli se tomu dá a má předcházet a jak. Do té doby tu, při vší úctě k odbornosti diskutujících, můžeme o možných opatřeních jen nezávazně tlachat.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko