..: Aktuality a články :..

Výběr šotoklubu Zdravím Vás, vážení návštěvníci a čtenáři tohoto webu.
Jsem poměrně zaskočený a překvapený, že jsem byl osloven editorem, abych i já přispěl do rubriky „Výběr šotoklubu“ za uplynulé dva týdny. Čas od času se setkám s kamarádem, fotografem a strojvedoucím Drahošem Švestkou, který byl požádán o stejnou činnost už koncem minulého roku. Jeho psaní bylo poutavé a vzpomínkové, podobného ducha v mém příspěvku bohužel nenajdete, jednak nejsem tak literárně nadaný a hlavně zde již přes rok a půl nepřispívám žádnými fotografiemi, tak se raději přikláním ke stručnosti, která se mi zdá více na místě. Při výběru adeptů, o kterých jsem tu napsal několik vět, nerozhodovala ani tak kvalita nebo celková jedinečnost snímků, ale osobní pohled na věc a fakt, na který snímek jsem se při prvním zobrazení díval nezvykle dlouho a který mě donutil k zamyšlení. Ač je to neprofesionální, určitě je to lepší přístup, než redakci nevyjít vstříc a úkolu se zříct.

Náš kompletní týdenní plán, dodržený na jedničkuBrno - Dnešním dílem uzavíráme povídání o týdenním výletu, které jsme vám postupně přinášeli o uplynulých víkendech. Zatímco začátek naší cesty nás zavedl na sever a na západ naší republiky, dnes se podíváme na její zakončení přes jižní regiony.

ilustrační obrázekBrno - Minulý víkend jsme přinesli první díl povídání o naší týdenní cestě po české železnici, který nás během prvního víkendu provedl severní Moravou a skončil v Libereckém kraji. Dnes se podíváme na další dny našeho putování, abychom příští týden mohli celý seriál uzavřít.

ilustrační obrázekBrno - I když zima klepe na dveře, není od věci si připomenout letošní vydařené léto.V tomto dlouhém článku zabrouzdáme na úplný začátek letních prázdnin a vydáme se společně za vzpomínkami netradiční dovolené na české železnici.

Rok s rokem se sešel a měsíce příprav opět předznamenávaly týdenní výlet v mnoha desítkách běžných spojů ČD. Jak to všechno začalo? Každý výlet se stává skutečným výletem až ve chvíli, až je postaráno o dobrý kolektiv a náladu. Při letošní jízdě nebylo nutné cestující vyhledávat pomocí internetu, ale stačilo zatelefonovat kamarádům a jen se optat, zda-li mají chuť opět vyjet, stejně tak, jako před rokem. Odpovědi byly kladné a nic nebránilo začít nekonečně listovat v jízdním řádu, brouzdat na internetu a plánovat trasu. Cílem nebylo tentokrát projet všechny české příhraniční tratě, ale objet „halabala“ republiku, poznat nová místa a kouzla jiných železničních tratí, než před rokem. Ale zajížďku na hezká, odzkoušená místa z loňska jsme nemohli neuskutečnit, právem si to vysloužily tratě ve Šluknovském výběžku a překrásná trať na Moldavu v Krušných horách.

Ilustrační obrázek Jsem rád, že jsem byl také osloven redaktory ŽP, abych se přidal k tomuto zajímavému projektu. Dlouho jsem nepřemýšlel a pustil se do psaní. Je zajímavé o sobě psát a vědět, že lidí co budou nad mými větami přemýšlet, nebude zrovna málo. Takže prosím, mějte k textu určitou shovívavost a pochopení. K železnici jsem se dostal zřejmě tou nejzvláštnější cestou a přitom tak jednoduchou, ty stříbrné rovnoběžky jsem si zkrátka zamiloval hned odmalička. Rodiče si pořídili auto až v předminulém roce a do té doby byla drtivá většina rodinných výletů či návštěv u příbuzných v režii vlaku. Narodil jsem se v Boskovicích, ale bydlím v Blansku a už v předškolním věku jsem často s rodiči jezdil vlakem do nedalekých Doubravic nad Svitavou, za babičkou, dědou a strýcem. To byly moje první zážitky s železnicí, vždy jsem si přál jet v prvním voze, koukat prosklenými dveřmi na koleje, jak ubíhají pražce a jak jeden z brněnských brejlovců odvádí svou každodenní práci na jednom z osobních vlaků z České Třebové do Brna. Tehdy se začalo v mé hlavě rodit něco jako nadšení a fandovství pro železnici. Jenže muselo uplynout mnoho let do doby, než jsem vzal do ruky svůj první fotoaparát. Byl ruský, značky VILIA, vyráběný před 30 lety a který mi brzo přestal stačit.

Ilustrační obrázekAneb co jsme zažili za 2272 ujetých kilometrů a 52 hodin ve vlaku

Brno - Krátce po loňských Vánocích se mi v hlavě zrodila myšlenka uspořádat letní výlet v co největším spojení s železnicí. Nadešlo dlouhé listování v jízdním řádu a společně s informacemi z internetu jsem začal plánovat trasu výletu. Po tom všem jsem vytvořil internetovou stránku, na kterou jsem přidával další a další informace spojené s tímto výletem. Vzpomněl jsem si, jak jsem vloni cestoval na dvoudenní síťové jízdenky a tak postupně vznikala myšlenka, pojata v trampském stylu, uspořádat týdenní jízdu vlaky okolo všech českých hranic. Zavedl jsem možnost přihlášení se na tuto akci po internetu a první zájemci na sebe nenechali dlouho čekat.

28.2.2007 - 16:00 - Vlakem okolo celé České republiky

Ilustrační obrázekBrno - Připravuji šestidenní cestování vlaky podél celých českých hranic. Ten, kdo si na první prázdninový týden ještě nic nenaplánoval a chce zažít za železnici něco nevšedního, nechť zapřemýšlí nad touto 2.332 kilometrů dlouhou cestou kolem celé České republiky. Odjezd bude 2.7.2007 z Brna hlavního nádraží v 7:43 vlakem EC 71 Antonín Dvořák směr Břeclav, zpět bychom se měli vrátit 7.7.2007 opět z Břeclavi, a to vlakem EC 170 Hungaria. Využijeme týdenní síťovou jízdenku, vlaky vyšší kvality jsou bez příplatků, avšak za celou cestu pojedeme jen zmíněnými EC 71 a EC 170. Potom nás čeká 69 přestupů, poznání české krajiny a přespávání po místních nádražích. Hledám nějaké ty příznivce železnice a adrenalinu, kteří si chtějí začátek letních prázdnin výrazně zpestřit. Více informací a možnost přihlášení najdete na mých stránkách.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:49
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Zabezpečený úrovňový přechod na nástupiště
Nové zabezpečovací zařízení má upozornit cestující světelnou i zvukovou signalizací u přechodu přes koleje od staniční budovy k nástupišti, že se blíží vlak a že nemají přecházet. Funguje v podstatě jako ...

Poslední příspěvek RegioJet v Humennom
Od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy 2017/2018 začal RegioJet jazdiť z Prahy až do Humenného. Hneď v prvý deň, 10. decembra 2017, som sa vybral zdokumentovať túto novinku. Moje povodné ...

Poslední příspěvek Vlakem do francouzských Alp (1. díl)
Cílem mého prodlouženého zářijového víkendu se stala Francie, resp. místní tratě francouzských Alp a francouzsko-švýcarského pomezí. Navštívíme i půlmilionový Lyon, jehož pestrá MHD zahrnuje také lanovky, ...