..: České dráhy rozšiřují počet vozů s Wi-Fi :..

363.024, EC 103 Polonia, Bělotín, foto: Duhy DOPLNĚNO — Připojení k internetu pomocí technologie Wi-Fi je dnes nedílnou součástí cestování. Zatímco u soukromníků na české železnici je dnes tato možnost připojení v průběhu cesty samozřejmostí, České dráhy tuto službu prozatím nabízely pouze v některých vlacích, byť celkový počet takto vybavených vozů státního dopravce přesahuje 450. Jejich počet se má nyní výrazně rozšířit díky instalaci potřebného vybavení do dalších několika set vozů. Část z nich přitom už připojení dříve nabízela, po renovaci však budou opatřeny výkonnější a spolehlivější technikou. V současnosti jsou zařízení instalována do 92 vozů tří různých řad.

Prvně jde o 62 vozů řady Bdpee231, které jsou nasazovány na vlaky z Prahy do Budapešti, Lince, Chebu a Luhačovic. Dále bude možné se k internetu připojit do 15 vozů řady ABpee347, nasazovaných na rychlíky z Prahy do Hradce Králové, Trutnova a Železné Rudy, a do 15 vozů řady Aee140, z nichž část bude do provedení, odpovídajícího tomuto indexu, upravena z řady Aee142. Tyto posledně jmenované vozy jsou nasazovány na rychlíky z Prahy do Luhačovic a na expresy z Prahy do Lince. Instalaci zařízení do těchto celkem 92 vozů si České dráhy provádějí samy u své dceřinné společnosti DPOV.

Další vlna instalací do vozů dálkové dopravy pak umožní připojit se k bezplatnému internetu i cestujícím, kteří pojedou ve vozech řady ABmz346, Bmz225, Bmz226, Bmz232, Bbdgmee236, Bee238 a Bpee237 a do doposud nemodernizovaných vozů řad Bmz235 a Bmz229. V případě regionálních vlaků se plánuje dosazení Wi-Fi do šestice vozů řady Bdtee276, provozovaných v Plzeňském kraji a do vybraných vozů řady Bfhpvee295. Instalace routerů Wi-Fi se plánuje také do motorových vozů řady 810 a do motorových jednotek řady 814, později také do některých dalších motorových vozů a také do vozů ubytovacích (řada WLABmz/Bcmz). Přesný termín dostupnosti této služby ve vyjmenovaných vozech není znám, ale lze očekávat, že v letošním roce bude alespoň v části výše jmenovaných řad internet k dispozici. Za zmínku stojí také probíhající úpravy souprav či vozů, kde je již bezplatné připojení k internetu k dispozici, ale z nějakého důvodu je třeba routery vyměnit. Týká se to například některých souprav RegioPanter, jejichž router neumí přijímat signál LTE.

Na závěr menší statistika: dnes je možné se bezplatně připojit k internetu v přibližně šesti stech vlacích Českých drah. Jde jak o dálkové spoje (Praha – Berlín – Hamburk), tak o regionální vlaky (České Budějovice – České Velenice, Ostrava – Mošnov-Ostrava Airport, …). Od prosince letošního roku se tato služba rozšíří také na regionální spoje na trati Horažďovice – Plzeň. Nedávno došlo k instalaci Wi-Fi také do motorových vozů řady 841, provozovaných převážně na Vysočině, nicméně u vlaků zajišťovaných těmito vozy nebude služba uvedena v poznámkách spoje. Cestující se tak o dostupnosti připojení dozví pouze z piktogramu na vozidle. V příštím roce se budou moci zákazníci bezplatně připojit k internetu v téměř tisícovce vlaků Českých drah.

Vážení čtenáři, oproti skutečnosti se v textu nacházelo pár odchylek, jejichž upřesnění mělo za následek úpravu textu. Za uvedené nepřesnosti se omlouváme a děkujeme za upozornění.

Zdroj: TZ Českých drah


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.11.2018 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
24.11.2018 (16:02)  
JK: konce vlaku jsou v jiném pásmu. Wi-fi je na ně moc krátká vlna.

Rozumnej ajťák zakáže všechno a pak zprovozní jenom to, co tam fungovat musí.

Spíš důvod změnit zaměstnavatele, než dopravce.
24.11.2018 (15:54)  
Zákaz VPN je zajímavé rozhodnutí. O důvod více jezdit s jinými dopravci, když nemůžu ve vlaku pracovat.
Jak je vedena Wi-Fi ve slovenských vozech na území ČR? Tam pojede Wi-Fi s VPN?

U ČD se setkávám častěji s tím, že signál Wi-Fi je, ale internet, tzn. data nefungují. Ale to je jako řazení vlaků. Stále přibývá případů, že v aplikaci můj vlak vidím aktuální řazení spoje, ale u nástupiště přede mnou stojí poněkud jiný vlak ČD a ve staničním hlášení bez odezvy, :-). A to jsem si aplikaci můj vlak oblíbil, protože umí ukázat řazení pro aktuální den.
24.11.2018 (14:17)  
stoupa: Tak teď jste mě dostal. Jelikož nemám tušení, na jakém protokolu běhají elektronické konce vlaků (End-of-Train-Device), schopné v případně nutnosti "šáhnout" na brzdu. Krabička vzadu na spřáhle posledního vagonu, běžná u severoamerických železnic.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.11.2018 (13:14)  
Dekuji za clánek. Ale zádná Wi-Fi nezvýsí bezpecnost a dochvilnost vlaku...:-)
24.11.2018 (13:04)  
Dale Cooper: Pěti do roka?

Dost možná se 4 zbývající najdou i tady. Nechtěl bych tvrdit, že Želpage čtou všichni pracující cestujcí.

Edit: Povolení VPN nevyžaduje žádné extrémní investice. Naopak, právě blokování VPN přináší více práce než to nechat neblokované.
24.11.2018 (12:58)  
ČD wi-fi neumožňuje použití VPN
No a kolika lidem tohle bude chybět? Pěti do roka?
24.11.2018 (12:49)  
Až na malý detail, ČD wi-fi neumožňuje použití VPN. Takže pokud chce člověk ve vlaku připojení k zaměstnavateli do vnitřní sítě, tak jedině s vlastním datovým spojením.

Nevím, co k tomu ČD vede, mohl bych jen hádat. Obecně se VPN zakazuje z obavy před možnou trestnou činností, ale to bychom mohli zakázat i jízdní kolo, protože je anonymní a někteří jezdí po chodníku na festkách bez přední brzdy.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko