..: Očima strojvůdce: Další nástroj pro potěšení fanoušků železnice :..

754_323_stanoviste, foto: Martin GrillDíky internetu existuje celá řada možností, jak navštívit místa a zhlédnout činnosti, ke kterým se běžný smrtelník nedostane, nechce-li vyřizovat stohy povolení a absolvovat byrokratická kolečka, na jejichž konci mu ani tak nemusí být vyhověno. Jedním z takových míst je i stanoviště lokomotivy, které je zpravidla určeno výhradně zaměstnancům dopravce. Ačkoli nelze nic namítat proti běžnému kochání se krásami okolí tratí, probíhajícímu ve voze skrze okno (v některých případech naštěstí stále polospouštěcí), pohled na trať ve směru jízdy je úplně jiná káva. Na YouTube se v posledních letech objevila celá řada záznamů ze stanoviště, které tento pohled zprostředkovávají všem, ale protože každý autor používá jiná hesla (tagy) a neexistuje jednotná řeč, nebývá vyhledání kýženého videa jednoduchou záležitostí. Proto vznikl projekt Očima Strojvůdce, jehož hlavním cílem je katalogizace kvalitních záznamů ze stanoviště strojvůdce, s možností jejich vyhledávání podle různých parametrů.

Těmi jsou:

  • Projížděná trať (tratě)
  • Výchozí a cílová destinace
  • Dopravce
  • Typ vozidla
  • Kategorie vlaku a jeho číslo
  • Rok pořízení záznamu
  • Kvalita záznamu
  • Autor (uživatel YouTube)

Databáze je rozšiřována jak jejím autorem (mnou), tak kýmkoli, kdo vyplní on-line formulář. Data jsou následně zkontrolována a vyhovuje-li záznam po stránce obsahové a kvalitativní, je přidán do seznamu, přičemž minimální požadovaná kvalita je HD, tedy rozlišení 720 pixelů na delší straně. Facebooková stránka projektu pak informuje o nových aktualizacích, do budoucna přinese představení jednotlivých autorů a případné zajímavosti, spojené s tématikou pořizování záznamů na stanovišti.

Odkaz: web Očima Strojvůdce, Facebooková stránka projektu


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2018 (0:13)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Virtuální svět

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.05.2018 (8:12)  
Farkač Karel: A co je na pohledu z kabiny tak tajného? Vždyť vše, co je vidět ze stanoviště, je možno vidět i z pohledu vedle trati. A to se týká i braviček na návěstidlech. Nebo zakážeme lidem na peroně sledovat odjezdová návěstidla?

M 474 003: A to platí i pro jakéhosi Sousedíka a všecky konstruktéry Wattem počínaje. Nic nevymýšlet! :D
15.05.2018 (21:26)  
A ještě si zapomněl dodat, že kaštani by se měli starat o to, aby měli správně zakoupenou jízdenku za správnou cenu, aby nechodili kde nemají a ostatní starosti ponechali DRÁZE. Hlavně aby do ničeho nekecali a nevymýšleli různé návrhy, protože tomu nerozumí.
15.05.2018 (15:13)  
Nechápu, proč by měl nějaký šotouš sledovat to, co se děje na trati. Pokud je kamera na stanovišti, tak by záznam měl být určen jen pro služební účely!!! Cestující a nějací také "zájemci" by měly být od tohoto pohledu izolováni a ne aby se to dostávalo na internet. Tam to tam nepatří!
15.05.2018 (15:25)  


Děkujeme za názor, klíčenku s rudou hvězdou pošleme poštou.
14.05.2018 (21:43)  
No to jsem zapomněl dodat. Dokonce ten kameraman prozradil svoje jméno a telefonní číslo. Ovšem některé ty jízdy jsou v dešti, proti slunci, někde protivně cvaká rychloměr. Asi neměl možnost ty jízdy opakovat. A taky tam vyprávěl, jaké orgie byly získat povolení k jízdě na stanovišti. Ale dobré je jak v rohu je satelitní snímek místa, kde se vlak nachází.
14.05.2018 (19:06)  
Tak ono to na Youtube už je, stačí zadat tratě v pohybu.
14.05.2018 (19:15)  


Tratě v pohybu mají na svědomí pánové z Království Železnic.
14.05.2018 (19:02)  
Můžete si v noci pustit Sport 5, tam se jezdí po pardubickém kraji a pak jsou tam nějaké záběry z Norska nebo Finska? Trondeiheim a Trofors. Dneska zrovna se jede a pak bude Pardubice Hlinsko v Čechách. Nevím, jaká jsou k tomu autorská práva, zda je to možné uložit a dát na Youtube.
registrovaný užívateľ Já 1 
14.05.2018 (11:03)  
Tehdy byla BahnTv jedinou šancí jak vidět trať z pohledu strojvedoucího,a to to šlo až po půlnoci do cca 6 ráno (boha to bylo probděných nocí!) dnes na Youtube jsou sice spousty videí ale pokud to někdo zkatalogizuje tak jen dobře.
13.05.2018 (23:04)  
A tuny cabviews na internetu jsou v něčem horší než to, co bylo na satelitu?
14.05.2018 (8:49)  


Nemyslím si, že jádrem stoupova povzdechnutí je poukázání na rozdíl v kvalitě.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
13.05.2018 (16:25)  
Zajímací to je. Kdysi jsem porizoval satelit, abych "spolujízdu se strojvudcem" mohl sledovat v TV. To dnes jiz nelze.
14.05.2018 (8:54)  


Dnes by si to těžko hledalo diváky, protože je to málo dramatické a akční. Způsob, jakým se dnes točí dokumentářní filmy, se mi i díky tomu příliš nepozdává - dramatické prostřihy, stokrát opakované úvody do nějakého problému, hudba jako z akčního béčka... Neumím si představit, že by někdo tak nějak podobně zpracoval i jízdu na stanovišti. A na vysílání "pouhého" záznamu z jízdy nejspíš nebude dostatečná poptávka, jak jsem předeslal na začátku.

Alespoň že máme ten YouTube a popularizátory železnice, kteří si tyhle záznamy neschovávají do šuplíku :)
13.05.2018 (14:49)  
Velmi zajímaví počin. Velmi mě to zaujalo i ve srovnání s již existujícim projektem pohledyzvlaku.cz
14.05.2018 (9:02)  


Pohledzvlaku.cz je skvělý a profesionálně provedený projekt, za kterým však jistě stojí nemálo peněz a více, než jeden člověk. Koneckonců jde o oficiální kanál ČD. V kombinaci s Bluetrains.cz pak tvoří slušný vědomostní základ pro fanoušky železnice.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko