Gabon — V devadesátých letech vznikl v německé společnosti PFA Weiden koncept přestavby vozů bývalých východoněmeckých železnic typu Halberstadt na komfortní a moderní vagony pro regionální dopravu. Z původního vozu zůstal pouze rám, na něj byla nasazena nová hliníková skříň a výsledek pak byl prezentován pod názvem PUmA-Modus. V letech 1998-1999 a 2003 bylo přestavěno 55 vozů, které byly pravidelně provozovány v okolí Norimberka i se stejně vyhlížejícím řídicím vozem. Po letech problémů s různými komponenty, nadbytečností a obecnou snahou o vyřazení vysokopodlažních vozidel byly tyto poměrně zajímavé vozy odstaveny z provozu v prosinci minulého roku, avšak ještě předtím se část z nich ocitla v zahraničí. Několik klasických i řídicích vozů je dodnes v provozu v Rumunsku, avšak mnohem zajímavější osud má 17 vagonů, které jsou v provozu přímo na jiném kontinentu – v Africe.
17 klasických vozů bylo v roce 2016 prodáno africké železniční společnosti SETRAG, provozující vlaky na legendární Transgabonské železnici. Ta měří 669 kilometrů a vede z města Owendo poblíž hlavního města státu Gabon Libreville, do Franceville na východním okraji země, nedaleko Republiky Kongo. Všech 17 vozů prošlo modernizací v rumunské společnosti Electroputere VFU Pascani, čítající například nová sedadla, novou klimatizaci anebo wi-fi připojení k internetu a od května 2017 byly vozy postupně uváděny do provozu. Změněn byl také nátěr, z původní červeno-bílé na modro-žlutou barevnou kombinaci. Vozy jsou dnes nasazovány na expresních spojích, zvaných Trans-Ogooue, které jsou vedeny třikrát týdně a cestu z Libreville do Franceville či opačně zvládnou přes noc s jízdní dobou okolo dvanácti hodin.
Zdroj: NordBayern, Seat 61

1 2 | Zpráv na stránku: |
Dále, že panuje všeobecný konsensus, že v Africe jsou všichni chudáci, kterým se musí pomáhat a kdo nepomáhá, je hnusný.
Pokud za každou "nesluníčkovou" poznámkou vidíš cosi nahnědlého a nějakou hrozbu, možná zvaž návštěvu specialisty.
Takze tam je pomerna vysoka garancia, ze zaplatia za vozy.
Inak listky na 12 hodinovu cestu stoja medzi 64-115 USD.
Rovněž lze mít pochyby, zda jeden peron je reprezentativní vzorek, srovnejte různá nádraží v krajkých městech a pouvažujte, na kterém z nich byste pořídil fotku pro zahraniční tisk.
PS: Tohle by třeba mohla být lokála v České republice http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sz051.jpg
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
