Arad — Vleklá kauza motorových jednotek AnsaldoBreda IC2 pro dánské železnice spěje do finále. Před několika týdny po internetu kolovaly fotografie těchto souprav při odvozu z Dánska na jih, přesněji do Rumunska, kde jich část zakoupil soukromý dopravce Astra TransCarpatic. Ten je doposud znám především díky svému nočnímu vlaku, který denně spojuje Arad a Temešvár s Brašovem a Bukureští, v létě navíc s přístavem Constanta. Rumunskému dopravci teď zbývá čekat, zda jednotky projdou schvalovacím procesem a bude je moci nasadit na trasy Bukurešť – Bacău, Bukurešť – Titu a Temešvár – Baia Mare.
Jednotky vyřadily dánské dráhy v roce 2016 kvůli špatné ekonomické stránce provozu a častým technickým závadám, 15 z celkového počtu 23 souprav zakoupil letos v létě rumunský dopravce Astra TransCarpatic. Ten od prosince letošního roku spouští provoz denních spojů Bukurešť – Brašov a Bukurešť – Craiova – Temešvár – Arad, od března či dubna 2018 také spoje Arad – Temešvár a Bukurešť – Constanta. Otázkou na závěr zůstává, jak dlouho se tyto nákladné motorové jednotky udrží v provozu. Čtyřvozové soupravy IC4 jsou u dánských drah i nadále v provozu, o jeho konci se však nejčastěji mluví s souvislosti s rokem 2024, kdy má být dokončena elektrizace významné části železniční sítě.
Zdroj: Railway Gazette
Jinak jiné vlaky tohoto "výrobce", V250 původně pro NS, mají odebrat FS a část jich snad má jít do Řecka. Tak snad jim nebude vadit prach místo sněhu...
Jednotky obchodního názvu IC2 sestávají s hnacího vozu řady MP se dvěma motory po 560 kW a řídícího vozu řady FP. Jednotky IC4 sestávají z dvou hnacích koncových vozů řady MG (každý po dvou motorech pod podlahou) a dvojicí vložených vozů řady FG a FH (druhý je nízkopodlažní).
Zatímco IC2 se tedy prodávají do Rumunska a zbytek je odstaven, IC4 dožívají na podřadných výkonech na poloostrově Jylland místo původně plánované Great Belt magistrály, kde se zatím prohánějí gumáky IC3 (aka řada MF).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.