..: Koleje Mazowieckie prodávají jednotky EN57 :..

EN57 KM Sluneční Varšava — Po nedávném ohlášení nákupu 71 jednotek Stadler Flirt a s tím souvisejícího vyřazování nemodernizovaných jednotek řady EN57 začal polský dopravce Koleje Mazowieckie, operující v Mazovském vojvodství, nabízet první jednotky k prodeji. Prozatím se jedná o patnáct souprav – v případě čtrnácti jednotek se jedná o typ EN57-1900, tedy poslední sérii, která se vyznačuje především odlišným tvarem skříně, která je oproti předchozím sériím hranatá. Patnáctá souprava, určená k prodeji, pak nese označení EN57-1000, jedná se tedy o klasickou soupravu EN57, kterých vzniklo v letech 1962 až 1990 přes 1350. Inovované jednotky EN57-1900 byly vyrobeny v letech 1990 až 1992 a souprava EN57-1000 pochází z roku 1974. 

Všechny jednotky jsou plně provozuschopné, mají čalouněná sedadla, stojany na jízdní kola a vizuálně-akustický informační systém. Termín pro podání nabídek je 14. listopad letošního roku. 31. května letošního roku byla dopravci předána poslední modernizovaná jednotka typu EN57AL, přičemž s modernizacemi se již dále pokračovat nebude a zbylých 39 nemodernizovaných jednotek bude v průběhu let postupně odprodáno. Podrobnosti o všech patnácti soupravách, které jdou na prodej v tuto chvíli, jsou uvedeny v následující tabulce.

Přehled elektrických jednotek EN57 nabízených k prodeji. Zdroj: Koleje Mazowieckie
č. číslo jednotky rok výroby stav proběh od
poslední opravy (km)
platnost průkazu
technické způsobilosti
umístění
1 EN57-1934 1991 provozní 311 820 6. 7. 2019 MNG
2 EN57-1904 1991 provozní 258 634 20. 11. 2019 MNO
3 EN57-1905 1991 provozní 253 517 29. 12. 2019 MNO
4 EN57-1939 1992 provozní 289 371 14. 9. 2019 MNG
5 EN57-1901 1991 provozní 258 124 21. 12. 2019 MNO
6 EN57-1907 1991 provozní 241 920 12. 1. 2020 MNO
7 EN57-1942 1992 provozní 286 092 29. 9. 2019 MNG
8 EN57-1913 1991 provozní 245 072 19. 2. 2020 MNO
9 EN57-1812 1990 provozní 192 548 13. 8. 2020 MNO
10 EN57-1785 1990 provozní 233 431 5. 2. 2020 MNG
11 EN57-1910 1991 provozní 214 040 28. 4. 2020 MNO
12 EN57-1811 1990 provozní 195 930 20. 7. 2020 MNO
13 EN57-1799 1990 provozní 224 297 18. 3. 2020 MNO
14 EN57-1914 1991 provozní 194 514 28. 5. 2020 MNG
15 EN57-1000 1974 provozní 175 795 8. 11. 2020 MNT

Zdroj: Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.10.2017 (11:04)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
03.11.2017 (18:50)  
Východočech1: Přerozchodovávat Kibel? To by bylo divné...
02.11.2017 (1:49)  
Dokážu si ještě (a i tak poměrně mlhavě) představit, že by ty rekonstruované "kible" prodali někde do bývalého CCCP, jinak opravdu těžko...To pokládám za nejpravděpodobnější, tam lze tuhle 3 kV trakci potkat. I ty rekonstruované "kible" mají už totiž své odslouženo. Pokud starý "klasický kibel", do roku 2015 jej tahali přes Międzylesie - Lichkov do Ústí nad Orlicí, ale to byly wrocławské PKP-Przewozy Regionalne, ty do toho 8. prosince ještě pojedou jen do Lichkova, a pak už konec, v novém GVD už jen tři denně do Międzylesie, a hranici nepřekročí. Místo nich do Lichkova budou jezdit "Koleje Dolnośląskie" s newagáckými "Impulsy", v tomhle roce koupily dalších 11 jednotek a některé už jsou dodány a probíhají testy na zkušebním okruhu ve Žmigrodě, KD se otevřeně vyjádřily před časem mj. i v "Rynku Kolejowym", záměr jezdit s "Impulsy" až do Ústí n.O. Ty Impulsy tročlenné i pětičlenné měly KD už předtím, a hodně je nasazovaly na Wałbrzych - Jelenia Góra a případně do až do Szklarské Poręby. To je snad nejdelší trasa - 150 km, varšavské koleje Mazowiecké s "Impulsy" jezdí hodně na Pruszków - Grodzisk Mazowiecki - Skierniewice (cca 70 km), a pak na "přesvaršavských" spojích. "Kible" z Varšavy pozvolna mizí. Co jsem si povšiml, tak stařičký rezavějící "kibel" se směrovkou "Bohumín" ještě v tomhle roce potkáváme na kolejích přes Chałupki do Bohumína, ale dál do ČR už určitě nejedou. (Teď častěji jsem tamtudy jel EC116/117 Prahou případně Portou Moravicou).
editor alebo admin ŽP RaPa  mail  
31.10.2017 (15:27)  
Třeba je koupí Pomořské vojvodství, aby omladilo svoji sbírku šrotů...
30.10.2017 (23:52)  
Itálie, Slovinsko, Belgie.... Teda vy jste fantasti. Jeli už jste někdy "Dřevolinem"? Proboha kdo by to chtěl?
30.10.2017 (22:19)  
Také moc nevím komu to chtějí prodat, když je to vysokopodlažní, normálněrozchodné a na 3 kV. Asi to nebudou chtít ani v Itálii, Slovinsku ani Belgii, a nejspíš nikdo nebude investovat do změny rozchodu (plus ruský typ spřáhel apod.), změny napájecí soustavy nebo nízkopodlažnosti. Pokud jsou soupravy k mání za hubičku a nejsou v takovém stavu, že dalších deset hubiček bude stát jeho náprava, dokážu si to představit u nás jako dočasné řešení - ne místo starých panťáků, ale místo souprav peršinga se dvěma či třemi vozy, které jsou také celé vysokopodlažní, těžké a s nutností na konečné objíždět. Pokud vím kibel je u nás tak nějak schválený a máme i zaučený personál (nebo ne když to jezdilo až do Ústí nad Orlicí?) a ten peršan by se dal prodat nebo pronajmout.
30.10.2017 (20:40)  
Mohlo by to nahradit mimo jiné taky nějaký ten Žabotlam, tuším, že ještě pravidelně jezdí :D
Jinak teda nevím jaké země třetího světa. Vychází mi tak leda KLDR a možná snad někde v Brazíli, ale tam budou asi chtít klimu.
30.10.2017 (18:11)  
Adam Vanting: za sebe říkám, že mi aktuální informace o (ne)sjízdnosti tratí zde nechybí, ty se dají získat na webu ČD resp. dalších dopravců. Daleko cennější jsou pro mne zprávy třeba méně aktuální, zejména ze zahraničí, ať už o nákupech vozidel, změnách v JŘ, liberalizaci dopravy a podobně - to jsou informace, které jsou pro mne hůře dostupné a je fajn, když má někdo čas s ochotu přetlumočit je ze zahraničních zdrojů a dát nám je k dispozici. Takže díky!
editor alebo admin ŽP Adam Vanting  mail  
30.10.2017 (11:35)  
Že byla síť SŽDC v rozkladu nás pochopitelně zajímalo, samotného mě to mrzí, že on-line doplňovaná aktualita dle toho, jak se situace vyvíjela, nevyšla.

Redakce bohužel značně zeštíhlela - spoustu lidí přešel elán psát a ti, kteří nadále zůstali a píší, čas zkrátka neměli.

Za chybějící informace o mimořádnostech se omlouvám, jsme tým lidí, co rád a dobrovolně píše o dopravě a od toho se také odvíjí současný stav ŽelPage - když jsou všichni z naší redakce pracovně či jinak vytížení a nemají ani chvilku na to, aby něco napsali, nelze s tím nic dělat.

Pokud Vás psaní baví, budu určitě moc rád, když se k nám přidáte. Aby se neopakovala situace, že zatímco já budu pendlovat mezi ONJ a pražským uzlem, další členové redakce budou někde na cestách a zkrátka se nenajde nikdo, kdo by dokázal operativně psát o tom, co se zrovna venku děje.
registrovaný užívateľ Libcha 
30.10.2017 (9:55)  
Tak já si třeba myslím, že je koupí LeoExpres. Odjakživa se fixuje na 3kV trakci, souprav má od začátku nedostatek, vzhledem k chystané expanzi se mu hodí CZ/PL přechodnost.
29.10.2017 (19:48)  
Je opravdu otázka, nakolik je rekonstrukce "dřevolína" v "endolíno" ekonomická. V Polsku je elektrifikována skoro každá lokála (a všude 3000 kV! Ano, to není v Evropě obvyklé), takže potřeba "pantografů" je obrovská. Dalším problémem bylo, že po leta byl rozvoj železniční sítě zanedbán (netvrdím, že u nás v ČR to bylo svaté, ale přece jen - aspoň přece jen pravidelné opravy a nějaká údržba byly, to v Polsku v dávnější minulosti byly osporadické). Náprava takového stavu vyžaduje čas a investice. Snaha je dnes velká, a hodně práce se už udělalo. To nové "dřevolíno" (nebo "endolíno") je skoro nový vlak, na který byla užity tak akorát snad bedny. Ovšem není to pořád srovnatelné s Impulsy, Elfy a Stadlery. Staré EN potkáme tak na lokálce třeba Tłuszcz - Ostrolęka, ale přes Varšavu se prohánějí v barvách KM rekonstruované a pak hodně Impulsů a pesáckých Elfů. A Stadlerů přibývá "fest".
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko