..: Provozovatelem tratí 063 a 113 bude nadále SŽDC :..

Motorový vlak na trati 113, foto: Jiří MorcheČížkovice — Je tomu teprve pár měsíců, co proběhla nejen dopravně zaměřenými médii zpráva o změně vlastníka dvou regionálních drah, které byly ve vlastnictví státu. Trať 063 z Dolního Bousova do Kopidlna na pomezí středních a východních Čech a trať 113 z Čížkovic do Obrnic na Ústecku se tehdy přesunuly pod křídla společnosti AŽD Praha (AŽD), která se jinak zabývá zejména výrobou železniční zabezpečovací a sdělovací techniky. Jak ale nyní informoval Drážní úřad i Ministerstvo dopravy ve svém Přepravním a tarifním věstníku, správa těchto tratí i nadále zůstává v rukách Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC). Důvody jsou zřejmě především legislativní: „Naše společnost nemá zatím splněny všechny kroky, které potřebuje k získání licence na provozování dráhy. Proto požádala o zajištění provozování dráhy na základě řádného smluvního vztahu a obvyklých podmínek do doby, než licenci získáme,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. SŽDC tak bude i nadále zajišťovat jak běžnou údržbu, tak například přidělování kapacity dráhy či řízení dopravy na trati, ačkoliv tak nyní bude činit za úplatu pro nového vlastníka.

AŽD i nadále počítá s budoucím využitím tratí zejména jako zkušebních center pro své výrobky. V rámci testovacích procesů by měly být tratě vybaveny novými a v řadě případů nikde zatím nerealizovanými systémy oblasti signalizace, telekomunikace, automatizačních a dalších systémů. Nový vlastník má však v plánu i větší důraz na běžnou údržbu a provozuschopnost tratí: „Zejména trať Čížkovice – Obrnice bude předmětem rozsáhlých oprav včetně odstranění propadů rychlosti, a to především na přejezdech a ve stanicích včetně doplnění zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ doplňuje Chrdle. Pro úplnost doplňme, že na trati 113 je v sezónním období zajištěn pravidelný víkendový provoz turistických vlaků Dopravy Ústeckého kraje, na druhé zmiňované trati je pak provoz spíše příležitostného charakteru.

Zdroje: Drážní úřad, Přepravní a tarifní věstník, AŽD Praha


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.10.2016 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user DJ 
06.10.2016 (13:09)  
Hlavně že si SŽDC představuje, jak odprodá (i jiným vlastníkům/provozovatelům) další tratě a jak se "zbaví problémů". Až se provozovateli dráhy stanou další subjekty (města/svazky obcí), které se železnicí nejsou tolik spjaté jako AŽD, tak to bude ještě zajímavější.
Registered user A.N. 
06.10.2016 (12:31)  
To je nesmysl. Dražší to není ani pro dopravce a ani pro zákazníka. V případě trs Čížkovice - Most je opravdu schůdnější trs přes UL. Jednak D3 neumožňuje vedení dlouhých vlaků a druhak na svezení do Lovo stačí jedna 742 a dál jedna E, kdežto do LN a Mostu by bylo potřeba přinejmenším dvojče 742 a cca nad 1200t už třetí loko.
Registered user (gp) 
06.10.2016 (12:18)  
stoupa: To bys mohl jako energetik, který dbá na spolehlivost, chápat, že elektrizovaná dvojkolejka je pro zásobování elektrárny lepší, než neelektrizovaná jednokolejka. Je to sice dražší, ale já si taky nemůžu vybrat, že chci jen elektřinu z nejbližší elektrárny a nebudu platit vedení, které elektrárny pospojuje do sítě.
Registered user A.N. 
06.10.2016 (10:11)  
Nutno dodat,že dnes se přístup ČDC moc nezměnil, především díky "materiálu" který zaměstnává, počínaje různými centry, rádoby obchoďáky atd.
Registered user stoupa  mail  
06.10.2016 (9:27)  
pro (gp).
Díky "zelenejm" je i vápenec zapotrebí (váze totiz síru). A tehdejsí CD (1995) chtelo jezdit do Mostu oklikou pres Ústí, (mnoho tunokilometru navíc), pozdejsí CD-C (ustredí v 2005) zase chtelo, abych elektrárnu modifikoval podle jejich predstav. Obojí jsem odmítl jako neprijatelné. Vrcholem byla tzv. Duskova stávka. Doprava po dráze se stala nespolehlivou. A spolehlivost dodávky sveta i tepla hrála pro mne i kolegy velikou roli.
Registered user (gp) 
06.10.2016 (9:08)  
Většina normálních lidí si myslí, že z vápna se vyrábí malta a né elektřina. A když do elektrárny z dráhy volali, že dovezou libovolné množství ohonů z liščí farmy, tak nechtěli.
Registered user stoupa  mail  
06.10.2016 (8:13)  
Cizkovice chovám historicky v oblibe. Mnohoktát jsem tam byl, mnoho tun foukaného vápence pro fluidní kotle nasi elekrtárny jsem nechal odvézt. Ovsem nákladákem, na dopravu zeleznicí jsem nikdy nedostal "jedlnou" nabídku. Hodne zdaru!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko