..: Provozovatelem tratí 063 a 113 bude nadále SŽDC :..

Motorový vlak na trati 113, foto: Jiří MorcheČížkovice — Je tomu teprve pár měsíců, co proběhla nejen dopravně zaměřenými médii zpráva o změně vlastníka dvou regionálních drah, které byly ve vlastnictví státu. Trať 063 z Dolního Bousova do Kopidlna na pomezí středních a východních Čech a trať 113 z Čížkovic do Obrnic na Ústecku se tehdy přesunuly pod křídla společnosti AŽD Praha (AŽD), která se jinak zabývá zejména výrobou železniční zabezpečovací a sdělovací techniky. Jak ale nyní informoval Drážní úřad i Ministerstvo dopravy ve svém Přepravním a tarifním věstníku, správa těchto tratí i nadále zůstává v rukách Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC). Důvody jsou zřejmě především legislativní: „Naše společnost nemá zatím splněny všechny kroky, které potřebuje k získání licence na provozování dráhy. Proto požádala o zajištění provozování dráhy na základě řádného smluvního vztahu a obvyklých podmínek do doby, než licenci získáme,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. SŽDC tak bude i nadále zajišťovat jak běžnou údržbu, tak například přidělování kapacity dráhy či řízení dopravy na trati, ačkoliv tak nyní bude činit za úplatu pro nového vlastníka.

AŽD i nadále počítá s budoucím využitím tratí zejména jako zkušebních center pro své výrobky. V rámci testovacích procesů by měly být tratě vybaveny novými a v řadě případů nikde zatím nerealizovanými systémy oblasti signalizace, telekomunikace, automatizačních a dalších systémů. Nový vlastník má však v plánu i větší důraz na běžnou údržbu a provozuschopnost tratí: „Zejména trať Čížkovice – Obrnice bude předmětem rozsáhlých oprav včetně odstranění propadů rychlosti, a to především na přejezdech a ve stanicích včetně doplnění zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ doplňuje Chrdle. Pro úplnost doplňme, že na trati 113 je v sezónním období zajištěn pravidelný víkendový provoz turistických vlaků Dopravy Ústeckého kraje, na druhé zmiňované trati je pak provoz spíše příležitostného charakteru.

Zdroje: Drážní úřad, Přepravní a tarifní věstník, AŽD Praha


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.10.2016 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user hank 
06.10.2016 (19:06)  
Keprt: "...Neumím si představit, že starosta (nebo jejich skupina) uvrhne na svou obec závazky plynoucí z vlastnictví dráhy..."

V údolí Desné si to nejen dokázali představit, ale taky to udělali. A zřejmě jim to funguje.
06.10.2016 (18:30)  
D3 v dnešní podobě hlavně vůbec nemá existovat. Dobře, na těchto tratích, kde se jezdí v sezóně o víkendu jasně, je to nízkonákladové, není potřeba žádný zaměstnanec navíc (trať řídí výpravčí v nejbližší stanici), není potřeba žádné zabezpečovací zařízení (stačí mobilní telefon jako komunikační prostředek).

Ale na tratích, kde je provoz celotýdenně v dvouhodinovém nebo dokonce hodinovém taktu s křižováními a tak podobně nemá D3 v roce 2016 co dělat. Provoz to akorát zdržuje a většinu odpovědnosti (přehazování výhybek, obsluha části zabezpečovacího zařízení) hází na dopravce.
Registered user stoupa  mail  
06.10.2016 (16:00)  
a znovu pro (gp):

Mas pravdu, ale konglomerát CD + CD-C si na to vystavil témer písemnou zádost.

Pozn. Eletrárna Ledvice není v Komoranech u Mostu a lezí na hl. trati...
Registered user (gp) 
06.10.2016 (15:29)  
stoupa: to je ovšem žrádlo, když i Ty, velký příznivce parních lokomotiv a energetik radši točíš mezi lomem a elektrárnou čtyři kamióny, tak to nastal konec železnic.
Registered user Honza  mail  
06.10.2016 (15:25)  
Pokud se obnoví, respektive zřídí zabzař, tak není D3 přece zapotřebí.
Registered user A.N. 
06.10.2016 (14:45)  
Dnes to D3 není, ale pokud se obnoví dopravny a nebo ZABzař,pak to bude zas D3. V době o které debatujeme, byla t 113 D3.
06.10.2016 (14:37)  
Do Elektrárny v Ledvicích (staré, nedávno odstavené bloky 110MW) se vozilo na odsíření vápno z Čížkovic po celou dobu provozu odsíření po dráze, nejspíš přes Ústí a bez problémů.
Registered user stoupa  mail  
06.10.2016 (13:46)  
a znovu pro (gp) a spol.

Práve nejen spolehlivost, ale i ekonomika rozhodla ve prospech velkého gumokolu. 5 pracovních dnu se v týdnu otácely na dve smeny dva vlastní a dva smluvní MANy. O víkendu meli chlapi volno. A sila na vápenec byla "tak akorát" vyzásobena. Proti tomu CD neumela nic nabídnout, nic postavit, zejména ne na "obchvatu" po dvojkolejce pres Ústí.

Je-li neco drazsí, musí to i dobre hospodarící manager respektovat.

Dokonce jsem se tedy marne pokousel i o "kocoury", tedy loko 742. Prilehlá stanice obsluhovala jen T 669. (Cmelák). Kocour by byl ideální, ale i ten zmizel mezi tím kamsi do Jizních Cech.

Dnes jiz tam nepracuji, tak do toho jiz nemohu a nechci jakkoliv zasahovat.
06.10.2016 (13:44)  
ad A.N. na trati 113 není D3...
Registered user Keprt 
06.10.2016 (13:26)  
DJ: naopak, tato situace je pro SŽDC výhodná - majiteli tratě pošle za svou činnost fakturu a je v pohodě.

Osobně si myslím, že tento prodej (byť za symbolickou cenu) zbytných tratí od SŽDC někomu jinému je plošně nezachrání. Neumím představit, že starosta (nebo jejich skupina) uvrhne na svou obec závazky plynoucí z vlastnictví dráhy. Druhá možnost - prodej nějakým zájmovým spolkům - asi narazí na omezené množství funkčních spolků, které by to zvládly.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko