Čížkovice — Je tomu teprve pár měsíců, co proběhla nejen dopravně zaměřenými médii zpráva o změně vlastníka dvou regionálních drah, které byly ve vlastnictví státu. Trať 063 z Dolního Bousova do Kopidlna na pomezí středních a východních Čech a trať 113 z Čížkovic do Obrnic na Ústecku se tehdy přesunuly pod křídla společnosti AŽD Praha (AŽD), která se jinak zabývá zejména výrobou železniční zabezpečovací a sdělovací techniky. Jak ale nyní informoval Drážní úřad i Ministerstvo dopravy ve svém Přepravním a tarifním věstníku, správa těchto tratí i nadále zůstává v rukách Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC). Důvody jsou zřejmě především legislativní: „Naše společnost nemá zatím splněny všechny kroky, které potřebuje k získání licence na provozování dráhy. Proto požádala o zajištění provozování dráhy na základě řádného smluvního vztahu a obvyklých podmínek do doby, než licenci získáme,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. SŽDC tak bude i nadále zajišťovat jak běžnou údržbu, tak například přidělování kapacity dráhy či řízení dopravy na trati, ačkoliv tak nyní bude činit za úplatu pro nového vlastníka.
AŽD i nadále počítá s budoucím využitím tratí zejména jako zkušebních center pro své výrobky. V rámci testovacích procesů by měly být tratě vybaveny novými a v řadě případů nikde zatím nerealizovanými systémy oblasti signalizace, telekomunikace, automatizačních a dalších systémů. Nový vlastník má však v plánu i větší důraz na běžnou údržbu a provozuschopnost tratí: „Zejména trať Čížkovice – Obrnice bude předmětem rozsáhlých oprav včetně odstranění propadů rychlosti, a to především na přejezdech a ve stanicích včetně doplnění zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ doplňuje Chrdle. Pro úplnost doplňme, že na trati 113 je v sezónním období zajištěn pravidelný víkendový provoz turistických vlaků Dopravy Ústeckého kraje, na druhé zmiňované trati je pak provoz spíše příležitostného charakteru.
Zdroje: Drážní úřad, Přepravní a tarifní věstník, AŽD Praha


už moc détrojek neznám, kde se chodí ohlašovat do domečku... V drtivé většině má zápisník strojvedoucí na stanovišti a nikam neběhá...
A.N.
psals o trati 114 (... na Louny), na 113 bys na těch 1200 tun potřeboval mašinky čtyři :-)
Honza: Pokud budou samovraty, část D3 bude s 0/0-S a bude zas o práci míň.
Nicméně D3 jako je například na trati 042, kde se musí jít strojvedoucí na asi dvacetikilometrové trase třikrát ze stanoviště ven do dopravny ohlásit a zase zpět a případně si ještě vlakvedoucí hodí při křižování výměnu, to je prostě za trest.
Nedejbože pak situace jako v dopravně Královec, kde si strojvedoucí před přejezdem zastaví, stáhne si klikou závory, popojede, a zase je jde vytáhnout, a to prosím před i za stanicí totéž.
Ano, a v údolí Desné obcím vlastne nic jinéno nezbylo. Pri povodních tam skutecne lecos vzala voda a stát-kraj-CD je nechaly na holickách, tak se obce postaraly samy o sebe (protoze to i umely)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
