..: JHMD ruší parní vlaky na obrataňce :..

Parní lokomotiva řady U46.101 (Px48-1916), foto: topič Jindřichův Hradec — aktualizováno 30. 6. 20:15 — Nepříliš dobrá finanční situace přiměla Jindřichohradecké místní dráhy k nepopulárnímu kroku. Připravované jízdy parních vlaků z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou a Černovic u Tábora jsou zrušeny. Úspory budou použity na provoz osobních vlaků vedených v objednávce Kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Dle tiskové zprávy JHMD kraj kompenzuje dopravci ztrátu ve výši asi 60 korun za vlakový kilometr, ačkoliv v současnosti požadovaná částka je o 30 korun vyšší. Kraje navíc s dopravcem vedou spor ohledně modernizace motorových vozů, kdy krajské úřady nechtějí uznat požadavek na hrazení odpisů; problematickým je i poplatek za dopravní cestu, který prý dopravci nenáleží, neboť je sám o sobě provozovatelem dráhy. Ani společné jednání JHMD se zástupci krajů a obcí nepřineslo nové výsledky – Vysočina i Jihočeský kraj tvrdí, že svoje závazky řádně plní, dopravce má však jiný názor. Pro srovnání uvádí, že úhrada prokazatelné ztráty Českým drahám činí přibližně 110–120 korun za vlakový kilometr.

Aktualizace: JHMD a Jihočeský kraj ve středu 29. června uzavřely Dodatek smlouvy o závazku veřejné služby na rok 2016, který navyšuje platby za dopravní výkony objednané Jihočeským krajem. Toto navýšení reflektuje i odpisy za modernizaci motorových vozů řady M27. Nová výše úhrady za jeden vlakový kilometr v Jihočeském kraji tak činí 72,69 Kč, pro rok 2015 byla o 11,66 Kč nižší. Zastupitelstvo Jihočeského kraje rovněž schválilo možnost přímého zadání dopravních výkonů na jindřichohradeckých úzkokolejkách po roce 2019 na dalších 5 let.

Za parními vlaky se můžete vydat na novobystřickou úzkokolejku, jejich provoz nebude omezen. Aktualizované termíny jízd najdete v kalendáři akcí.

Zdroj: JHMD


RaPa Poslat mail autorovi | 29.6.2016 (17:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
07.07.2016 (18:28)  
Záleží, jak se to měří. Pokud je tam deset platících na čtyřicet sedaček v Balmú i Baafx, tak je opravdu obsazenost stejná.

Jinak v Austrálii dokážou jezdit na 1067mm prý i 170 km/h, takže to zjevně na nějaký rychlý spojení postavit lze. Ačkoliv to není 760, pořád je to "úzký" rozchod.
registrovaný uživatel SYN 
07.07.2016 (15:17)  
"pořizovací cena vozidel je na jiné úrovni, spotřeba se pohybuje jinde, ale obsazenost spoje dokáže být stejná, jako u normálněrozchodné trati"

Pokud je to takhle tak nechápu proč jsme do toho normálního rozchodu lezli když má tolik nevýhod??
07.07.2016 (12:12)  
inkonginto: Myslíte například vyšší cenu za atypické součásti vozů nebo častější rozjezdy za malými oblouky? Stávající přívěsné vozy o zhruba poloviční hmotnosti mají zhruba poloviční kapacitu... Tak nevím, no. Leda ta lehčí lokomotiva.
registrovaný uživatel inkonginto  mail  
06.07.2016 (13:30)  
PPP: Např. i tím, že pořizovací cena vozidel je na jiné úrovni, spotřeba se pohybuje jinde, ale obsazenost spoje dokáže být stejná, jako u normálněrozchodné trati. Těch aspektů je mnoho.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
01.07.2016 (11:17)  
Po této kulišárně se každý uživatel vlaků celý třese na důsledky "výběrového řízení Šumava". Princip totiž bude stejný - stačí prostudovat návrh smlouvy, obezliček k několikanásobnému navýšení plateb za ujetý km je tam dosti (i když reklama pro plebs samozřejmě hovoří jinak - pohodlí, wifi, úspora, "moderní" vozidla.... atp., jak se to tak pro blbé písává, maže med okolo tlam). To bude jinačí penězovod. Tam se uživí Zimolova současná i bývalá famílije.
registrovaný uživatel PepaN 
30.06.2016 (22:25)  
Bohužel problémem jsou vozidla. Ano, JHMD si mohou zasloužit vyšší kompenzace, ale ne za to, co tam nyní jezdí. A věřte, že kulatá okna u M27 jsou nejmenší zlo. To vozidlo je špatné úplně ve všem. A nazývat to modernizací je výsměch cestujícím... Tato zprasená modernizace je důvodem, že nebyla proplacena dotace v plné výši.
Šepli: myslím si,že pan Šatava se do tohoto průseru určitě nepohrne...
30.06.2016 (18:10)  
Dovolím si aktualizaci - jihočeský hejtman s Čajánkem včera podepsal dodatek smlouvy, kdy se kompenzace na vlkm zvedla o necelých 12 korun, tedy cca 72korun oproti 60ti.Dovolím si citovat z FB profilu J.Zimoly: ,,Přes odlišná tvrzení dopravce, který silnými slovy a mnohdy nepravdivými výroky vyjadřoval své představy o výši úhrady dopravních výkonů, byla nakonec nalezena cesta k dohodě. Jindřichohradecké místní dráhy, zastoupené panem ředitelem Borisem Čajánkem, dnes podepsaly Dodatek smlouvy o závazku veřejné služby na rok 2016 ve znění, které schválila letos v dubnu Rada Jihočeského kraje. Za smluvní výkony tak získají 72,69 Kč na jeden vlakový kilometr, což je o 11,66 Kč více, než v roce 2015. Do úhrady jsou zahrnuty odpisy modernizovaných vozidel, přičemž se otevírá cesta k dalšímu jednání a sladění oprávněných požadavků dopravce s možnostmi kraje. Schválením možnosti přímého zadání výkonů na dalších 5 let po roce 2019, kdy uplyne současná smlouva, Zastupitelstvem Jihočeského kraje, jsme dali jasně najevo, že máme i nadále zájem zachovat provoz úzkokolejek, jako významného fenoménu cestovního ruchu přesahujícího hranice jižních Čech.
Věřím, že i další kroky dopravce povedou k řádnému zajištění provozu, využití modernizovaných vozidel spolufinancovaných z prostředků EU a zabrání neshodám s Jihočeským krajem, Krajem Vysočina i vlastními zaměstnanci."

Tohle řešení ovšem kraj nabízel JHMD již delší dobu, ovšem Čajánkovi se to zdálo málo....teď už jim natolik teče do bot, že kývli aspoň na tohle... Páry na Obrataňce se to nijak nedotkne (údajně proto, že s Vysočinou se dohody nedosáhlo, reálný důvod ovšem, krom financí, nutno hledat v personálních problémech (nejsou lidi) i technických (oficiálně jsou sice dle mlvučího JHMD na FB všechny parní loko provozuschopné, ovšem realita je spíš taková, že provozní je polka, které letos končí kotel (nevím kdy přesně) a jako záloha U37.002... Rešica vloni odjela několik zkušebních jízd, tuším asi dvě jízdy na Kamenici a od té doby se nehnula (a těžko předpokládat, že za takové finanční situace se investovalo do její opravy) a malettka - o té nemá vůbec smysl se bavit....
registrovaný uživatel PPP 
30.06.2016 (17:58)  
inkonginto: A smím se zeptat, v čem že je dorovnání ztráty závislé na rozchodu trati? Měla by podle tohoto přístupu u širokorozchodné trati být vyšší samotná ztráta nebo by měla být dorovnávána na více než 100%?
registrovaný uživatel inkonginto  mail  
30.06.2016 (12:00)  
Asi by si měli u JHMD uvědomit, že dorovnání ztráty u úzké je trochu jiné, než u normální dráhy. Náklady jsou malinko odlišné. A dříve JHMD fungovaly, no prostě jak se to tu píše.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.06.2016 (10:25)  
pro Michal Drabek:

Jak z prilozeneho patrno, ja nikdy extra vztahy s JC nemel. A to jsem tam vojakoval jezdil na dovolenou i chvilku pracoval. Pro mne nebylo snadne, pochopit tu jejich mentalitu
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko