..: První vectron pro ČD Cargo je v republice :..

Vectron 383.001 ČD Cargo, Velim, foto: Chary Vectron 383.001 ČD Cargo, ZŽO, foto: Louis Armstrong Velim — V polovině dubna tohoto roku oznámili výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility a nákladní železniční dopravce ČD Cargo podpis smlouvy na dodání 5 vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Cca 45 dní poté je první exemplář nové řady 383 v republice a prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi. Z Německa do Velimi byla lokomotiva 383.001 dopravena během uplynulého víkendu. Během úterý 31. května probíhala mj. technicko-bezpečnostní zkouška. Slavnostní křest proběhne 14. června během prvního dne veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Zdroj: Siemens, foto: Chary, Louis Armstrong


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.6.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
01.06.2016 (12:35)  
stoupa: Mam za to, ze tenhle problem resila Skodovka nakupem Poll-u a menice ma uz davno komplet vlastni, ridici system od 380 od MSV Elektronikan (109E) ci jinych, ale ne od Siemense. Nebo mate na mysli jeste neco jineho?
01.06.2016 (12:31)  
ythomas_ct: No tak jiste - v normalnim svete, kdyby CD potrebovaly par lokomotiv na 200 do Nemecka, tak si je proste koupi/pronajmou a je to. Ve svete falesnyho boje proti korupci a plytvani verejnymi prostredky bych se nedivil, kdyby CD musely zvolit toto reseni. Samozrejme, pokud existuje omezeni tech vektronu na 160, tak to nedava smysl.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.06.2016 (10:48)  
pro NIcKON:

:-) ..a to jsou i takove spravy drah, kdy v nacestne stanici pribezne umyvac a omyje firovi okna pred cestou v dal. Videno opakovane v Berlin Hbf., i Dresden Hbf..... Pan mel dres DB.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
01.06.2016 (10:39)  
JiP: Spíš tak chytře :)

Zdalipak milému kargu zbyde i na občasné projetí vektrona myčkou? Ostatní lokomotivy v jeho parku ji zřejmě neviděly za celou svou aktivní službu.
registrovaný uživatel JiP 
01.06.2016 (10:28)  
Petr 3. Jelikoz se vectrony po nasich kolejich jiz jistou dobu prohaneji u jinych dopravcu, tak predpokladam, ze vase obavy jsou zbytecne. Vectron je na nase trate jiz homologovan a schavelen. Probiha dle clanku pouze technicko bezpecnostni zkouska, ktera se provadi u kazdeho nove vyrobeneho zeleznicniho vozidla. Pendolino je v tomto uplne jina story. Bylo vyrobeno neco, co nemelo schvaleni vubec niceho na nase trate a smlouva byla uzavrena tak hloupe, ze misto aby toto schvaleni provedl vyrobce a dodal hotovou vec, tak homologaci a schvaleni CD zcela nelogicky vzali na sebe.
01.06.2016 (10:25)  
Petr 3:
Ráčil jste si všimnout, že vectrony už běžně jezdí po českých kolejích ve službách několika dopravců tu i mimozemských?
01.06.2016 (10:23)  
Ale to jistě, já si vzpomínám, jak jsem před lety stál na nějakém nádražíčku pod Berennerem, kolem frčel jeden taurus za druhým, zatímco Škodovka ještě pořád řešila transformátor. A přitom SIEMENS byl tenkrát vyloučen ze soutěže údajně proto, že taurus neměl reference.
registrovaný uživatel Petr 3 
01.06.2016 (10:21)  
To: JiP
"Prvni lokomotiva je dodana 45 DNI !!!! po podepsani kontraktu"

ale také:
"první exemplář nové řady 383 v republice prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi"

Takže já tomu rozumím tak, že je dodán ke zkouškám - a jejich výsledek zatím neznáme.
Takže se opakuje scénář jako s Pendolinem, že se uzavře kontrakt na věc, o které nevíme zda vyhovuje ( U Pendolina se po zkouškách k všeobecnému překvapení zjistilo, že se musí ještě přidat "lednička").
Je mi jasné, že jde o německou kvalitu, to mi nemusí nikdo vysvětlovat, ale zkoušky jsou zkoušky. Dodavatel by měl mít zkoušky hotové předem (drobný dodavatel to tak mít musí - tam to jinak nejde :-) - s německou kvalitou se snad nemusí ničeho obávat :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.06.2016 (10:13)  
pro Pavel Randak:
Lok 380 jiz neni hodna meho zretele. Na "Stokry" vzpominam s laskou. A dekuji za kazdy novy, ozkouseny a bojem overeny Taurus i Vectron :-)
01.06.2016 (9:54)  
Pro Stoupu:
Doba, kdy si Škodovka dělala do mašin všechno sama skončila asi s posledním dodaným štokrem. Na druhé straně 380 má trafo od ABB, nikoliv od Siemensů (původně mělo být od ETD ale nějak se nepovedlo), řídící systém má možná cizokrajné železo (to se u nás nikdy moc nevyrábělo s čestnou výjimkou příbramského Diama, dnes ZAT), ale určitě obsahuje v tuzemsku vyráběné zákaznické komponenty a hlavně tuzemský SW. Odkud jsou IGBT prvky v měniči nevím, ale měnič je škodovácký.
Ale ty dodací lhůty ... jistě máte v knihovně spisek K. Zeithammera o české konstrukční škole a tak víte, že zpožďování dodávek (nejen) lokomotiv je taková naše tradice :-(.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko