Velim — V polovině dubna tohoto roku oznámili výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility a nákladní železniční dopravce ČD Cargo podpis smlouvy na dodání 5 vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Cca 45 dní poté je první exemplář nové řady 383 v republice a prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi. Z Německa do Velimi byla lokomotiva 383.001 dopravena během uplynulého víkendu. Během úterý 31. května probíhala mj. technicko-bezpečnostní zkouška. Slavnostní křest proběhne 14. června během prvního dne veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Zdroj: Siemens, foto: Chary, Louis Armstrong
:-) ..a to jsou i takove spravy drah, kdy v nacestne stanici pribezne umyvac a omyje firovi okna pred cestou v dal. Videno opakovane v Berlin Hbf., i Dresden Hbf..... Pan mel dres DB.
Zdalipak milému kargu zbyde i na občasné projetí vektrona myčkou? Ostatní lokomotivy v jeho parku ji zřejmě neviděly za celou svou aktivní službu.
Ráčil jste si všimnout, že vectrony už běžně jezdí po českých kolejích ve službách několika dopravců tu i mimozemských?
"Prvni lokomotiva je dodana 45 DNI !!!! po podepsani kontraktu"
ale také:
"první exemplář nové řady 383 v republice prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi"
Takže já tomu rozumím tak, že je dodán ke zkouškám - a jejich výsledek zatím neznáme.
Takže se opakuje scénář jako s Pendolinem, že se uzavře kontrakt na věc, o které nevíme zda vyhovuje ( U Pendolina se po zkouškách k všeobecnému překvapení zjistilo, že se musí ještě přidat "lednička").
Je mi jasné, že jde o německou kvalitu, to mi nemusí nikdo vysvětlovat, ale zkoušky jsou zkoušky. Dodavatel by měl mít zkoušky hotové předem (drobný dodavatel to tak mít musí - tam to jinak nejde :-) - s německou kvalitou se snad nemusí ničeho obávat :-)
Lok 380 jiz neni hodna meho zretele. Na "Stokry" vzpominam s laskou. A dekuji za kazdy novy, ozkouseny a bojem overeny Taurus i Vectron :-)
Doba, kdy si Škodovka dělala do mašin všechno sama skončila asi s posledním dodaným štokrem. Na druhé straně 380 má trafo od ABB, nikoliv od Siemensů (původně mělo být od ETD ale nějak se nepovedlo), řídící systém má možná cizokrajné železo (to se u nás nikdy moc nevyrábělo s čestnou výjimkou příbramského Diama, dnes ZAT), ale určitě obsahuje v tuzemsku vyráběné zákaznické komponenty a hlavně tuzemský SW. Odkud jsou IGBT prvky v měniči nevím, ale měnič je škodovácký.
Ale ty dodací lhůty ... jistě máte v knihovně spisek K. Zeithammera o české konstrukční škole a tak víte, že zpožďování dodávek (nejen) lokomotiv je taková naše tradice :-(.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.