Velim — V polovině dubna tohoto roku oznámili výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility a nákladní železniční dopravce ČD Cargo podpis smlouvy na dodání 5 vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Cca 45 dní poté je první exemplář nové řady 383 v republice a prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi. Z Německa do Velimi byla lokomotiva 383.001 dopravena během uplynulého víkendu. Během úterý 31. května probíhala mj. technicko-bezpečnostní zkouška. Slavnostní křest proběhne 14. června během prvního dne veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Zdroj: Siemens, foto: Chary, Louis Armstrong
Diky!
No, hlavně že máte o to zásadnější názory.
TBZ se dělá pro každý jednotlivý kus vozidla, a dělá se třeba i po větších opravách (stačí, aby se "šáhlo" do brzd, třeba se vyměnil brzdič (kus za kus)).
Na TBZ je přítomný komisař s licencí a zástupce vlastníka vozidla.
Takže se opakuje scénář jako s Pendolinem, že se uzavře kontrakt na věc, o které nevíme zda vyhovuje ( U Pendolina se po zkouškách k všeobecnému překvapení zjistilo, že se musí ještě přidat "lednička").
Asi vám unikl drobný detail, že pendolíno nebylo v době přivezení do Cz v Cz schválené (schvalovací proces teprve začínal), zatímco Vectron už schválený JE (schv. proces už úspěšně skončil).
Zde mate odkaz na detailnejsi zpravu
http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/prvni-vectron-v-barvach-cd-cargo-prosel-uspesne-vsemi-testy
Na vectronu neni co dale testovat v nasich podminkach, neb je jiz delsi dobu schvalen a nejednim dopravcem pravidelne provozovan.
Na TBZ jezdi kazde nove zeleznicni vozidlo.
Píšete že:
"Probiha dle clanku pouze technicko bezpecnostni zkouska, ktera se provadi u kazdeho nove vyrobeneho zeleznicniho vozidla"
Omlouvám se za svůj PC, ale v diskutovaném článku o vectronu mi nezobrazil větu, že: "Probiha pouze technicko bezpecnostni zkouska, ktera se provadi u kazdeho nove vyrobeneho zeleznicniho vozidla"
Prostě nemám tak dobrý PC.
To: Pavel Randák - že: "vectrony se po nasich kolejich jiz jistou dobu prohaneji u jinych dopravcu"
tak to mne na základě mé zkušenosti nějak nevzrušuje.
Vzdor tomu mi nepřipadá zcela normální, že "technicko bezpecnostni zkouska, ktera se provadi u kazdeho nove vyrobeneho zeleznicniho vozidla" - se provádí až teď.
Oni si výrobci neprovádí u každého nově vyrobeného železničního vozidla takovou zkoušku? dělá to až po uzavření kontraktu?
Znova musím opakovat, že drobný výrobce si musí všechny nutné zkoušky udělat ještě před tím než jde se svým zbožím k zákazníkovi a to na své náklady a riziko.
Jakmile nějakou zkoušku nemá tak se s ním ani nebaví. A když všechny zkoušky dávno má tak si odběratel vymýšlí další a další spec. zkoušky a nakonec přestane korespondovat.
A jen v lepším případě nabízený výrobek vrátí, samozřejmě poškozený.
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1412421&lang=1&file=siem_22038_51&action=image&position=
Po pravde receno, Skoda a jeji Lok 380 mne opravdu jiz nezajima (viz muj koment 10:13). Mame Taurus, bude Vectron - snad se blizka na lepsi casy.. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.