Velim — V polovině dubna tohoto roku oznámili výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility a nákladní železniční dopravce ČD Cargo podpis smlouvy na dodání 5 vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Cca 45 dní poté je první exemplář nové řady 383 v republice a prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi. Z Německa do Velimi byla lokomotiva 383.001 dopravena během uplynulého víkendu. Během úterý 31. května probíhala mj. technicko-bezpečnostní zkouška. Slavnostní křest proběhne 14. června během prvního dne veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Zdroj: Siemens, foto: Chary, Louis Armstrong
Musite udrzovat tlumice, podvozek, mate kratsi periodicek prohlidky.
Zeptám se - co chcete na tom podvozku tak často udržovat? (Tedy pokud tam máte kvalitní tlumiče, které za chvíli nevytečou, a pokud mašina není navržená tak blbě, aby se jí nadměrně sjížděla kola.) Mám takové tušení, že podvozek 380 je údržbově daleko méně náročný než podvozky starších lokomotiv, kde máte brzdové špalíky, komutátorové motory, třeba i čepové vedení dvojkolí apod. A "nulka" se snad u těchto moderních mašin dělá cca po 30 tisících km, což je také několikrát víc než u lokomotiv starších...
Ad ukulele:
Škoda, že při návrhu 380 došlo k chybě při volbě kratší skříně. To se ukázalo jako klíčové. Fyzika je jen jedna.
Můžete mi nějak ozřejmit ten vztah mezi délkou skříně a Vaší "fyzikou"? A od jaké meze je tedy u Vás délka skříně OK? Abych věděl, jestli třeba švýcarská Lok 2000, která má DPN 18,5 m, je také ještě "klíčově blbá", nebo už ne...
"Škoda", že při výběru dodavatele lokomotiv "došlo k chybě" při volbě nezkušeného dodavatele. To se ukázalo jako klíčové.
Drobná vada na kráse je, že ty lokomotivy vám neříkaj Pane. Ale nikdo vám nebrání si koupit 20 jinejch 380-ek a ty pak Cargu přeprodat.
Cargo si těch Vectronů mělo objednat víc.
Ono nestačí si jen "objednat", to by si jich objednali klidně i sto.
Ono je potřeba je i zaplatit, a ftom je drobnej zádrhel.
Ano, budiž, že nemohou do Německa, ale to by jich muselo být 30, aby pokryly vozbu jak na sever, tak na východ od Prahy (a to ještě nemluvím, že by mohly vozit plánované EC Praha - Linec).
A Cargo si těch Vectronů mělo objednat víc. Mají co nahrazovat. Např. u 40 letých lokomotivy řady 130, se asi nedá předpokládat dalších 40 let provozu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.