..: První vectron pro ČD Cargo je v republice :..

Vectron 383.001 ČD Cargo, Velim, foto: Chary Vectron 383.001 ČD Cargo, ZŽO, foto: Louis Armstrong Velim — V polovině dubna tohoto roku oznámili výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility a nákladní železniční dopravce ČD Cargo podpis smlouvy na dodání 5 vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Cca 45 dní poté je první exemplář nové řady 383 v republice a prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi. Z Německa do Velimi byla lokomotiva 383.001 dopravena během uplynulého víkendu. Během úterý 31. května probíhala mj. technicko-bezpečnostní zkouška. Slavnostní křest proběhne 14. června během prvního dne veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Zdroj: Siemens, foto: Chary, Louis Armstrong


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.6.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
02.06.2016 (14:59)  
ythomas_ct: Já nemám žádnou mez, kdy je délka skříně OK. Ani nevím o tom, že by ji někdo jiný předepisoval. Faktem je, že se 380 na kolejích vrtí tak, že to v německu nevyhoví normovým hodnotám. Třeba to není klíčové, jak jsem avizoval, ale když je 380 o metr kratší než Vectron, tak to stabilitě nepřidá. Re 460 je nejspíše v pohodě, o nějakých problémech jsem neslyšel.
02.06.2016 (13:03)  
Ad JiP:
Musite udrzovat tlumice, podvozek, mate kratsi periodicek prohlidky.
Zeptám se - co chcete na tom podvozku tak často udržovat? (Tedy pokud tam máte kvalitní tlumiče, které za chvíli nevytečou, a pokud mašina není navržená tak blbě, aby se jí nadměrně sjížděla kola.) Mám takové tušení, že podvozek 380 je údržbově daleko méně náročný než podvozky starších lokomotiv, kde máte brzdové špalíky, komutátorové motory, třeba i čepové vedení dvojkolí apod. A "nulka" se snad u těchto moderních mašin dělá cca po 30 tisících km, což je také několikrát víc než u lokomotiv starších...

Ad ukulele:
Škoda, že při návrhu 380 došlo k chybě při volbě kratší skříně. To se ukázalo jako klíčové. Fyzika je jen jedna.
Můžete mi nějak ozřejmit ten vztah mezi délkou skříně a Vaší "fyzikou"? A od jaké meze je tedy u Vás délka skříně OK? Abych věděl, jestli třeba švýcarská Lok 2000, která má DPN 18,5 m, je také ještě "klíčově blbá", nebo už ne...
02.06.2016 (12:36)  
ukulele: Škoda, že při návrhu 380 došlo k chybě při volbě kratší skříně. To se ukázalo jako klíčové.
"Škoda", že při výběru dodavatele lokomotiv "došlo k chybě" při volbě nezkušeného dodavatele. To se ukázalo jako klíčové.
02.06.2016 (12:07)  
Škoda, že při návrhu 380 došlo k chybě při volbě kratší skříně. To se ukázalo jako klíčové. Fyzika je jen jedna.
registrovaný uživatel JiP 
02.06.2016 (10:56)  
Pavel Dvořák: Vtip spociva v tom, ze sice 380 jezdi i ted do roztrhani tela, ale jezdi za podminek, ktere nepokryvaji naklady, ktere do jejich nakupu byly investovany. Jednak homologace v nemecku je zaplacena, a presto neni jak tyto naklady ziskat zpet. Navic lokomotiva byla schvalena na 200km-h, kterou ale nikde nedosahuje. A to je docela problem, protoze to zveda dost vyrazne fixni naklady. Musite udrzovat tlumice, podvozek, mate kratsi periodicek prohlidky. A nic z toho se vam nevraci. Navic Linec-neznam pomalejsi mezinarodni trat, kdyby s tim jeli aspon az do Salcburku nebo Insbruku. Na to, aby mely CD cim tahat ty soucasne 4-5 vozove expresy, mohli za tretinu penez nechat predelat soucasne 163 na 361.5xx s Vmax 160 a uplne by to stacilo. 380 za soucasnou cenu jsou sakra drahy luxus na co jsou pouzivany a nevraci naklady do ne vlozene.
registrovaný uživatel JiP 
02.06.2016 (10:48)  
Ales Liesk: Tady uz jsem jednou zminoval pro me trochu nepochopitelnou politiku CDC, CD, ZSSK a ZSSK Cargo. Vsichni tito dopravci nove lokomotivy potrebuji jako sul a velmi uzce spolu spolupracuji. Kdyby byli co k cemu, tak dohodnou spolecny nakup treba 50-100 ks lokomotiv, ktere si pak mezi sebe rozdeli podle predem dohodnuteho klice a dosahli by urcite na uplne jine ceny a obchodni podminky.
02.06.2016 (9:00)  
Taky bych ty lokomotivy přeprodal Cargu,
Drobná vada na kráse je, že ty lokomotivy vám neříkaj Pane. Ale nikdo vám nebrání si koupit 20 jinejch 380-ek a ty pak Cargu přeprodat.

Cargo si těch Vectronů mělo objednat víc.
Ono nestačí si jen "objednat", to by si jich objednali klidně i sto.
Ono je potřeba je i zaplatit, a ftom je drobnej zádrhel.
registrovaný uživatel 55p 
02.06.2016 (6:39)  
Vám pořád vadí, že 380 nemohou do Německa... Ale podívejte se na jejich současné výkony: http://www.sledovani.55p.cz/praha_301_2016/vykony . Čím byste je nahradili na EC do Budapešti nebo na rameni do Vídně? Výkony pro ně jsou a asi se shodneme, že nejde o nic podřadného.

Ano, budiž, že nemohou do Německa, ale to by jich muselo být 30, aby pokryly vozbu jak na sever, tak na východ od Prahy (a to ještě nemluvím, že by mohly vozit plánované EC Praha - Linec).
registrovaný uživatel JiP 
02.06.2016 (0:25)  
S tou predavkou 380 pro CDC to ne tak jednoduche. Kdyz se podivate do minulych zprav, tak jednim z hlavnich parametru je aby nove lokomotivy mohly jezdit az do Rotterdamu. Byt se 380 prezentuji Skodou jako interoperabilni, tak maji ve skutecnosti schvaleni jen do uzkeho portfolia zemi v porovnani s vectronem. A 380 v Holandsku schalena neni. Pravda do Hamburku by dojeli. Ale zase to je to stejne. Proc kupovat neco s omezenim, kdyz za stejny, ne-li mensi peniz muzu mit stroj zcela bez omezeni a kompromisu.
01.06.2016 (22:55)  
Bartik09: Sdílím stejný názor, co se týká přesunu 380-tek. Taky bych ty lokomotivy přeprodal Cargu, ať tahají soupravy uhlí do elektráren a raději bych objednal 20 pořádných lokomotiv, které mohou bez omezení vyjet za hranice.....

A Cargo si těch Vectronů mělo objednat víc. Mají co nahrazovat. Např. u 40 letých lokomotivy řady 130, se asi nedá předpokládat dalších 40 let provozu...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko