..: GVD 2017: spojení na Valašsko a Slovácko čekají změny :..

151.006-4, Lužná u Vsetína - Lidečko, foto: Duhy Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.

Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).

Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18

Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.

Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.

U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 6.4.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
13.04.2016 (20:49)  
Jiri Vosecek: Zastavování vlaků EuroCity v Kolíně je nesmysl.

Když vidím ty davy co čekají na ty EC jak směr Morava tak směr Praha tak si troufám tvrdit, že nesmysl je v Kolíně nezastavovat. Proč Leoš stojí od nového GVD v Kolíně ? Ono to asi pro nic za nic nebude....
13.04.2016 (16:34)  
Jiri Vosecek: Až se do toho Kolína přestěhujete, tak zajděte na nádraží a podívejte se, kolik cestujících na EC přestupuje a z jakých směrů. Pokusů vynechat zastavování EC v Kolíně už bylo, ale dopadlo to vždy stejně: Cestující veřejnost si to zastavování stejně znovu vynutí. Ta spádová oblast kolínského uzlu je prostě široká a protože jsou to střední Čechy, tak je i lidnatá. Příklad: Zastavující Ec může mít vazbu na R Nymburk/Os Jičín, Ml. Boleslav,Česká Lípa, R Lysá n.L., Mělník, Litoměřice, Ústín.L.(mimo Prahu), R Kutná Hora, Čáslav, Gol.Jeníkov, Světlá n.S, Havl. Brod, Sp CHlumec. n.C., Os Pečky, Český Brod, Uhl. Janovice, Sázava. Jak velký potenciál proti tomu má Červenka, Mohelnice. A Čelákovice???? To byl určitě jen žert. Je to jako kdyby R Praha- Č. Budějovice zastavovaly v Říčanech. A nejlépe zaintegrovat do PID. Už vidím to nadšení ostatních cestujících, když by se ráno do plného vlaku nahrnulo cca 100 mobilujících a řvoucích studentů. Než absolvovat denně část cesty vlakem v kraválu, jeli by pak radši autem. Že si mohou přesednout jinam? No při minidélce některých vlaků, kde je vidět, že ČD šetří na každém voze, není moc na výběr. Vlastně někde ano. Pan Jančura má vlaky o deseti vozech. Je smutný pohled na čtyřvozové EC, kde nehlášená skupina 50 rozhýkaných dětí/turistů otráví spolehlivě jízdu ostatním cestujícím, protože prostě není, kam si přesednout. Třeba když bude zastavovat v Července a v Mohelnici, tak kvůli frekvenci přidají ke každému vlaku vůz.
13.04.2016 (16:23)  
doomlukas: nebyl by k dispozici grafikon pro 010? Na provoz.szdc.cz to není, možná jen po přihlášení?
13.04.2016 (14:50)  
Jiri Vosecek: Přidávat další vlaky na přetížený koridor je nepřijatelné. Z HK do Prahy se bude muset jezdit po rekonstruované stávající trati nebo ve vzdálenější budoucnosti po nějaké nové. Přes Pardubice jedině s přestupem.
13.04.2016 (14:47)  
Lo Wang: Naprosto zbytečný příspěvek. Přejmenování na R2 by fakt nic neřešilo, v tom problém není.

Už dnes jsou vlaky do Žiliny přes Valašsko o 10 min pomalejší než vlaky přes Ostravsko, i když je to o zhruba 30 km kratší. Podle mě by měla být snaha cestující do Žiliny v těchto vlacích udržet, ne je vyhánět tím, že se z toho bude dělat courák zastavující v Mohelnici, Července a Lipníku. Mezi Prahou a Ostravskem je silná vnitrostátní frekvence, mezi Ostravskem a Slovenskem je taky silnější vazba. I z těchto důvodů mi dává smysl jezdit z Čech do Žiliny přes Valašsko. Když naopak budeme dálkové cestující z těchto vlaků vyhánět, za Vsetínem v nich už nikdo nebude. Potom by šlo expresy přesměrovat do Luhačovic, na Valašsko poslat rychlíky a na Slovensko jezdit přes Ostravsko, což mi ale moc dobré nepřijde...

Celé to na mě působí jako nekoncepční kravina, která by Přerovu, Luhačovivím atd. stejně žádné zrychlení nepřinesla, jen by to zbytečně odrazovalo dálkové cestující přes Valašsko. Dálkové mezinárodní vlaky by skutečně neměly zastavovat v Mohelnici, Července apod. Je nutné postupovat koncepčně, a ne stylem v Mohelnici nebudou zastavovat rychlíky, ale zato tam budou zastavovat EC.

Další možností by bylo vrátit se k tomu, co už tady bylo - střídání destinací expresů a rychlíků s přestupem v Olomouci, přišlo by mi to pořád lepší. A řešil by se tím i Lipník.
13.04.2016 (11:57)  
Keprt: jasně že normální cestující netuší že existují nějaké vrstvy, ale chce jezdit na 350 km i jinak, než že jeho vlak stojí v každé druhé zastávce.

Zastavování vlaků EuroCity v Kolíně je nesmysl. Na tom budu trvat i kdybych se do Kolína musel přestěhovat. Cpát do mezinárodních vlaků, které používají často lidé na cestu přes půl republiky denní dojížďku je špatně.

Analogicky zastavování v Mohelnici, když o kus dál je Olomouc.

Já vám dám jeden příklad
Žiju v Praze, ale občas jezdím "domů" do Hradce Králové na víkend. A pak v pondělí ráno do práce do Prahy. Často preferuji ranní bus SA, protože se v Hradci nastoupí a pak se jede až na Černý most.

V Hradci se do vlaku nastoupí, pak se jede 20 minut a staví se v Chlumci, pak v Poděbradech, pak v Nymburce, pak v Lysé (naštěstí už ne v Čelákovicích). Výsledek? Od příjemného ranního klimbání mne budí neustálé proudění cestujících tam a zpátky co 25 minut. Výsledek? Začínám preferovat autobus.

Zastavování rychlíků na trase Hradec - Praha tak jak je dnes má smysl. Vzhledem k tomu že Vmax je 100 km/h téměř po celé trase. Chci na tom jen ukázat skutečný případ, kdy časté zastavování na cestě dlouhé 1 hodinu a 50 minut dokáže cestu otrávit a směřuje cestujícího do autobusu.

Osobně by se mi hrozně líbilo, až se dodělá dvoukolejnění 031 HK - Pardubice, že by jezdily ve dvouhodinovém taktu menší jednotky typu RegioPanter Praha - Pardubice - Jaroměř. Na Rychlíky Praha - Hradec by se vrátilo zastavování v Čelákovicích a cestovní doba Hradec - Praha hl.n. by nebyla 1:50 ale 1:20 - bezkonkurenční oproti autobusu.

Poptávka na to je, dovolím si ze zkušenosti tvrdit, že by spoje jezdily nadprůměrně zaplněné.
registrovaný uživatel Keprt 
13.04.2016 (10:58)  
Já tu píšu z pohledu cestujícího, který chce přehledné a efektní spojení

Ne, vy to píšete z pohledu šotouše (nemíním to nijak pejorativně, taky jsem šotouš - ve smyslu fanoušek železnice). Kolejnicí nepraštění jedinci ocení přehledné (efektní ne - efekt je zase jen pro šotouše) spojení v příměstě - ví, že jeho vlak mu jede x:28 a x:58). V cestování přes půl republiky si cestující buď ad-hoc hledá spojení co potřebuje (a že to tvoří nějaký ucelený systém je mu primárně fuk - maximlně tak ocení rozumný přípoj), a nebo více méně pravidelně cestuje 12:30 z Hradce do Brna. Žádný "nešotouš" po večerech nedumá nad tím, že ty jeho vlaky spadají do nějaké vrstvy, která má přípoje zrovna ve stanicích A, B a C, zatímco ve stanicích C, D a F má přípoje vrstva druhá..
13.04.2016 (10:47)  
Lo Wang: jací ultras? Já tu píšu z pohledu cestujícího, který chce přehledné a efektní spojení, abych měl menší motivaci jezdit autem.

Ano, vlaky mají stavět tam, kde se očekává že do nich budou nastupovat cestující. Ale nedává mi smysl aby každý vlak stavěl v každé obci s rozšířenou působností.
12.04.2016 (16:52)  
Jupí, dočkal jsem se. Ultras opět vytáhli do boje, že EC nesmí zastavovat tam a tam. :)) Tak, sranda musí být, ale toto srdceryvné bijectví mě dostává už vážně do kolen. ... Nemá snad vlak zastavovat tam, kde to má pro lidi smysl? Nebo hlavní je boj o kategorii? Fajn, těm, co se tento návrh nelíbí, tak ať podají MD návrh, ať přejmenuje linku Ex2 na R2 (nebo tak nějak). Stejně tak vlaky na Brno by mohly být R a už by mohli být všichni spokojeni, že zastaví v ČT :))
registrovaný uživatel IC540  mail  
12.04.2016 (16:00)  
Nechic: A já věřím nejen v to co píšete.
Ale že ČD si zavedou něco jako nyní IC Opava s odjezdem v 16:43 z Prahy, co doplňuje pendolina v 13:43, 15:43 a 17:43.
Nabízí se čas 14:43 pro zavedení komerčního vlaku ČD. Nějaký IC se zastavením v Pardubicích, Olomouci, Přerově a dále až Starák či Břeclav. Zpět podobně...
No a v 17:00 a 19:00 si povezou vlaky v závazku snad ve stejné kvalitě a jak se dívám jen o pár minut déle než současné IC Šohaj a Zlínský Expres...
A Jančura křičet nebude. I když raději bych dal k tomu otazník...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko