..: GVD 2017: spojení na Valašsko a Slovácko čekají změny :..

151.006-4, Lužná u Vsetína - Lidečko, foto: Duhy Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.

Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).

Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18

Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.

Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.

U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 6.4.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel poldik  mail  
07.04.2016 (18:56)  
Je to banda Blbounů takže obyčejný rychlík bude yast. jakop mohelnice,červenka projíždět a vlak EC zastavovat????? a ke všemu ještě vlaky ze VSETINA budou projíždět Ústí nad Orlicí to si jako dělají s cestujících Srandu?????
registrovaný uživatel IC540  mail  
07.04.2016 (18:10)  
Robert Antonio : Mezi Starým Městem a Luhačovicemi se navíc nacházejí větší města jako Uherské Hradiště a Uherský Brod. Cestující z těchto destinací a jejich spádové oblasti rovněž velmi ocení ušetřené desítky minut v konečné verzi.
Toto navržené považuji rozhodně za přínos. A je to i cesta jak přilákat více cestujících odstraněním přestupu a výrazným zrychlením.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
07.04.2016 (15:39)  
Robert-Antonio:
Dovolím si nesouhlasit, elektrifikace trati do Luhačovic alespoň odstraní přepřah rychlíků, zatímco BuVel ani tohle nepřinesla :-)
07.04.2016 (14:31)  
Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou.

Tady se někdo snaží urvat trati Budějice-Velenice čestný titul nejzbytečněji elektrifikované trati v Česku? :-)
07.04.2016 (14:02)  
Zajímavý nápad. Proč ne, nicméně nechci slyšet ten křik tvrdého jádra, že vlak EC přeci nemůže zastavovat v Července, když je to EC :)
registrovaný uživatel Nechic  mail  
07.04.2016 (8:13)  
Já jen nechápu, proč nemůže jet ještě jeden spoj v 20:29 z Prahy :(
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
06.04.2016 (21:51)  
Dle mého názoru je to kravina. Stav který byl minulý GVD (jak to je v tuto dobu vážně netuším), kdy se obě tyto vrstvy setkali v Olomouci, kde byl pro ty Luhačovická R možný přestup z EC, byl podle mě ideální.
Nevím na co budu "otravovat" lidi v EC do Žiliny zastavováním třeba v Července a Mohelnici.
Na druhou stranu by se zase tímto konceptem o to víc obhájilo zastavování v České Třebové (které je zase trnem v oku jiným).

Odhlížím od toho, že v kategoriích vlaků si tímto dělám jenom další guláš (jaký potom bude rozdíl mezi Rx a EC - kdyby teoreticky na těchto ramenech jezdili oba produkty). Ale toto je spíše věc vedlejší.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
06.04.2016 (20:31)  
Je to celkem rozumné. Mezi Prahou a Třebovou to jezdí stejně jako MHD. Červenka a Mohelnice budou mít počet spojení zachovaný a zrychlí se jim spojení s Prahou a vznikne spojení s Žilinou. Přestupy v Třebové a Olomouci nebudou problém.
06.04.2016 (19:28)  
V tom odkazu na zdroj (http://www.cedop.info/blog/dalkova-doprava-praha-olomouc-komentar-k-roku-2017/) je to vysvětleno podrobně včetně tabulky.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
06.04.2016 (18:55)  
mat.mt & Tomáš Krajcar: Já jsem to pochopil tak, že v Zábřehu budou i nadále stavět všichni...

Pavel S.: Ano, například z Chocně do Mohelnice nově jen s přestupem. Myslím si, že na těchto relacích je frekvence stejně minimální, takže se to negativně dotkne minima lidí. Zvlášť ve srovnání s množstvím lidí, kteří takhle získají rychlejší spojení (což je, jak říká článek, hlavně Praha-Přerov a Praha-Luhačovice, ale třeba i Choceň-Olomouc).
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko