..: GVD 2017: spojení na Valašsko a Slovácko čekají změny :..

151.006-4, Lužná u Vsetína - Lidečko, foto: Duhy Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.

Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).

Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18

Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.

Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.

U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 6.4.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xlfd 
08.04.2016 (12:19)  
Mě se na tom návrhu líbí, že se objevil večerní "poslední vlak z Prahy" IC 521. Pokud bude zachovaný přestup na Vsetíně (a ideálně to bude dobrý přestup) směr Bylnice, pak to bude razantní zkrácení oproti aktuálnímu Portáši aspoň o půl hodiny.
08.04.2016 (11:49)  
R, Rx, Ex, EC...zajímalo by mne, kolik z obyčejných cestujících ví, jaký je mezi vlaky rozdíl. Pozor, obyčejným, běžným cestujícím, nikoliv šotoveřejnosti! Osobně spíš občas uvažuju o opětovném zavedení rychlíkového příplatku u některých spojů, když vidím, co všechno je schopno jet... A teď ultras do mě :-))))
08.04.2016 (11:13)  
IC540 Ještě bych dovedl pochopit elektrifikaci toho kousku do Hradiště. Ale ani v nejšílenějších snech si nedovedu představit ty davy cestujících do Brodu, Veselí a Luhačovic, které by obhájily miliardu utopenou v drátech.
BTW jak konkrétně se elektrifikací ušetří ty desítky minut v konečné verzi? :-)
registrovaný uživatel Domis 
08.04.2016 (10:42)  
Já jen nechápu, proč mají nově EC zastavovat i v Lipníku. Vždyť to nemá s touto úpravou nic společného. Vždyť tam nezastavují ani brněnské rychlíky. Nebo je to podle hesla, "když courák po Olomoucku, tak na všechny strany"?
registrovaný uživatel wormik 
08.04.2016 (10:25)  
heh, jen aby nevznikla petice proti zastavování EC v Července, bacha na to:-)
08.04.2016 (9:23)  
Prodloužení půlnočáku za Pardubice neni v tabulce proto, ze to je komerce. Viz puvodni text.
08.04.2016 (9:18)  
K návrhu jízdního řádu:
Zajímavý nápad a mně rozhodně jako blbý nepřijde. Když to tu tak čtu, tak by ale možná bylo dobré ony EC a R sjednotit v kategorii Ex (nebo Rx), protože zastavování EC ve městech dokonce menších než Česká Třebová by mohlo mnohým diskutujícím zřejmě přivodit infarkt... ;-)

A propos - nechystá se něco podobného i ve směru do Brna? Anebo k tomu dojde, až se tím směrem rozjedou třeba i žluté vlaky? :-)
registrovaný uživatel zesp 
08.04.2016 (9:07)  
Nechic: Spoj z Prahy ve 20.29 nebo podobně zde sice asi skutečně uveden nebude, on ale asi nebude uveden nikde... Velice mě iritovalo, když všude byly před začátkem JŘ ty kecy o zavedení nového nočního vlaku po půlnoci z Praglu do Přerova, ale už nikdo nezmínil, že to bylo na úkor právě toho vlaku ve 20 hod něco minut z Prahy, což byl pro mnoho lidí mnohem logičtější spoj než ten až po půlnoci. A vzhledem k tomu, že je ve výše uvedené tabletce nějaký krychlík z Prahy do PU těsně po půlnoci uveden, předpokládám, že v příštím JŘ už žádný jiný až do Přerova nepojede (je to onen "zkrácený" původní spoj do PR). Ani o půl deváté večer, ani po půlnoci. Takže opět známá taktika, jak zrušit spoj - napřed ho přesunout do pro cestující méně výhodné polohy, pak ho zkrátit (tím mu ubudou další cestující) a pak ho můžeme zrušit, protože je nevyužitý...
08.04.2016 (7:21)  
Mně se ten návrh zdá jako rozumné řešení. Nevidím žádnou žádanou relaci, na které by se po tomto zásahu zhoršilo nějak výrazně spojení, ba naopak.

Do oblasti Přerova - Luhačovic se zrychlí přímé spojení rychlíky co dvě hodiny, cestující budou mít na výběr více rychlých spojů i do Olomouce (rychlíky už nebudou tak nekonkurenceschopné, jako nyní).

To, že se u EC do Žiliny prodlouží jízdní doba asi o pět minut mi nepřijde zásadní, to že vlak kategorie EC zastaví v Mohelnici a Července taktéž ne. Je to státem objednávaný vlak, nikoliv komerční produkt.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
07.04.2016 (19:49)  
poldik:
Pro kterou konkrétní relaci vám to přijde jako neomluvitelné zhoršení spojení? Nebo ten návrh z principu odsuzujete proto, že v Mohelnici místo R zastaví EC?
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko