..: Střet vlaku s autem, ministr chce kontroly u všech dopravců :..

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce Golčův Jeníkov (aktualizováno 28. 3. 5.30) — Krátce po sedmé hodině ranní v pondělí 21. března došlo u železniční zastávky Golčův Jeníkov město ke střetu pracovního vlaku společnosti Lokotrans Servis s osobním automobilem, přejezd v Mírové ulici je po dobu vyprošťování pro silniční dopravu uzavřen. Nehoda má bohužel tragické následky. „Muž a žena cestující v autě utrpěli vážná zranění, jejichž následkům na místě podlehli,“ uvedla pro ČTK mluvčí Krajského ředitelství policie Dana Čírtková. Přejezd P3706, na němž se nehoda udála, je vybaven světelným PZZ se závorami. Na trati však probíhají výlukové práce a PZZ pro vyloučenou kolej bylo vypnuté, závory byly zvednuty. Dle vyjádření policejní mluvčí byl při dechové zkoušce u strojvedoucího zjištěn alkohol v množství téměř dvě promile.

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce

Právě vypnuté zabezpečovací zařízení přejezdu spolu s aktuálním stavem strojvedoucího pravděpodobně hrálo roli při vzniku nehody. Ačkoliv měl jet přes přejezd se zvýšenou opatrností rychlostí 10 km/h, byla rychlost vlaku při nárazu přibližně 40 km/h. Přesnou příčinu však stanoví až vyšetřování Drážní inspekce, o jehož výsledku vás budeme informovat.

České dráhy ubezpečují cestující, že nehoda nijak neomezuje provoz osobních vlaků ani rychlíků Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Ty totiž jezdí po nevyloučené traťové koleji.

Strojvedoucí obviněn

Aktualizace 23. 3. 7.30: Jak v úterý večer uvedla ČTK, kriminalisté strojvedoucího obvinili z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Rovněž podali návrh na vzetí do vazby. Prokáže-li se jeho vina, hrozí mu při horní hranici až desetiletý trest odnětí svobody.

Ministr dopravy chce centrální kontroly u soukromých dopravců

Aktualizace 28. 3. 5.30: V návaznosti na tuto tragickou nehodu ohlásil ministr dopravy, Dan Ťok, svůj úmysl zavést plošné kontroly drážních zaměstnanců ze strany Drážní inspekce nebo Drážního úřadu. Tyto složky nebo SŽDC smí nyní provádět svůj dohled pouze ve spolupráci s dopravci, resp. na jejich žádost. Podle něj nehoda ukazuje, že prevence pouze ze strany zaměstnavatelů je nedostačující, bude proto chtít znát, jaké kontrolní systémy mají jednotliví dopravci nastaveny. Zaměřit se chce nejen na alkohol, ale též na odpočinek mezi směnami - naráží tak na kauzu otevřenou po nehodě u Úpořin, po níž ukázalo, že někteří strojvedoucí mohou jezdit pro více dopravců, přičemž důsledné čerpání odpočinku se narozdíl od profesionálních řidičů v silniční dopravě centrálně nesleduje a jeho dodržování tak závisí pouze na vůli té které osoby.

Zdroje: ČTK [1] [2] [3], Český rozhlas, iDnes, České dráhy, Drážní inspekce


RaPa Poslat mail autorovi | 23.3.2016 (7:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Vysočina


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
21.03.2016 (17:54)  
Sharky 33: Vyhláška hovoří takto:Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
registrovaný uživatel Týnec 
21.03.2016 (17:45)  
Sharky33:
To jste vyčetl kde? Pokud se nepletu, tak ve vyhlášce je při blikání bílého světla 50m před přejezdem rychlost 50km/h a pokud nebliká bílé světlo tak 50m před přejezdem 30km/h. O zastavení nikde ani zmínka.
Nicméně řidič je vždy povinen se před vjetím na přejezd přesvědčit, zda se neblíží drážní vozidlo. Skutečnost je taková, že až na vyjímky to téměř nikdo nedělá. Na druhou stranu i kdyby zastavil, tak mnohdy přes budovy, porost, atp. a v neposlední řadě díky směrovým poměrům na trati viděl prd. Což je podle mapy tento případ.
21.03.2016 (17:33)  
Řešíme to, že je tam kulový vidět a že vzhledem k provozu na trati a na té silnici jsou takováhle "řešení", jako že se ten blbec měl přece rozhlídnut, než vjel pod vlak nalitýmu fírovi, co jel 4x rychlejc než měl, prostě nepřijatelná.

Mimochodem, být tam původní nezrekonstrované peróny (viz Google Street View), tak asi auto skončilo na peróně, a ne srolované mezi perónem a mašinou.
21.03.2016 (17:17)  
Nevím co tady pořád řešíte za blbost, že tam měl někdo řídit provoz. Ve vyhlášce je jasně uvedeno, že když na přejezdu nesvítí bílé světlo, tak je řidič povinen před přejezdem zastavit a zjistit jestli něco nejede. Chová se jako by byl přejez nechráněný.
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.03.2016 (16:58)  
To je podobný jako Oleško na podzim 2014. Závory byly nahoře a vlak jel plnou rychlostí (ne teda po vyloučené). Tam by ale v případě nehody asi nic takového neobstálo, protože je to na přímém úseku, tak by se odkazovali na varovný stav.
21.03.2016 (16:45)  
T435.0594: To je pěkné, že dostal rozkaz. Určitě taky dostal rozkaz, ať nechodí do práce nalitej. Nepochybně je taky jeho vina, že jel vykropenej jak motyka a koneckonců i to, že (nejspíš v důsledku této "indispozice") jel 4x rychleji než měl a houkačku taky nenašel. Nicméně kdyby u toho přejezdu stál nějakej vocas ve vestě s praporkem v ruce, tak se tam nic nestalo.

Furt tady (zaslouženě) jebeme ty blbce, co jezděj přes přejezd na červenou, ale tohle ksakru není polní cesta a nějaká vlečka. To tam jako bude takhle "fungovat" dál ještě další rok, nebo jak dlouho se v tom umělci z SŽDC hodlají hrabat?
21.03.2016 (16:06)  
Kluci nechci vám do toho kecat ale fíra rozkaz dostal od ZPŘS. Takže je to vyna fíru že nejel předepsánou rýchlostí a nedával opakovaně návest POZOR
21.03.2016 (15:45)  
K dedukcím ohledně přejezdů. Většina přejezdů na dvoukolejných tratí (možná i jednokolejných neví přesně) má "výlukovou zásuvku" její aktivací se přejezd pro tu danou kolej vypne z činnosti. Důvodem bývá práce v blízkosti přejedu kdyby byl přejezd uveden do výstrahy i v době kdyby pracovní vlak jen stál v ovládacím úseku přejezdu. Jízdu přes otevřený přejezd řeší předpisy velmi jednoznačně.... musí být střeženy.
Předjímat 100% vinu strojvedoucího nechci, o vypnutí přejezdu měl být zpraven (zaměstnancem pro řízení sledu, zpravidla někdo pracující firmy) a někdo (opět pracující firma) měl přejezd střežit.
21.03.2016 (14:24)  
Jako jo, viděl jsem bagr nebo podbíječku stát na kolejích, vylezli borci, zastavili auta a stroj přejel na druhou stranu, ale tohle byl regulerní těžkej vlak, žádná MUVka...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko