..: Střet vlaku s autem, ministr chce kontroly u všech dopravců :..

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce Golčův Jeníkov (aktualizováno 28. 3. 5.30) — Krátce po sedmé hodině ranní v pondělí 21. března došlo u železniční zastávky Golčův Jeníkov město ke střetu pracovního vlaku společnosti Lokotrans Servis s osobním automobilem, přejezd v Mírové ulici je po dobu vyprošťování pro silniční dopravu uzavřen. Nehoda má bohužel tragické následky. „Muž a žena cestující v autě utrpěli vážná zranění, jejichž následkům na místě podlehli,“ uvedla pro ČTK mluvčí Krajského ředitelství policie Dana Čírtková. Přejezd P3706, na němž se nehoda udála, je vybaven světelným PZZ se závorami. Na trati však probíhají výlukové práce a PZZ pro vyloučenou kolej bylo vypnuté, závory byly zvednuty. Dle vyjádření policejní mluvčí byl při dechové zkoušce u strojvedoucího zjištěn alkohol v množství téměř dvě promile.

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce

Právě vypnuté zabezpečovací zařízení přejezdu spolu s aktuálním stavem strojvedoucího pravděpodobně hrálo roli při vzniku nehody. Ačkoliv měl jet přes přejezd se zvýšenou opatrností rychlostí 10 km/h, byla rychlost vlaku při nárazu přibližně 40 km/h. Přesnou příčinu však stanoví až vyšetřování Drážní inspekce, o jehož výsledku vás budeme informovat.

České dráhy ubezpečují cestující, že nehoda nijak neomezuje provoz osobních vlaků ani rychlíků Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Ty totiž jezdí po nevyloučené traťové koleji.

Strojvedoucí obviněn

Aktualizace 23. 3. 7.30: Jak v úterý večer uvedla ČTK, kriminalisté strojvedoucího obvinili z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Rovněž podali návrh na vzetí do vazby. Prokáže-li se jeho vina, hrozí mu při horní hranici až desetiletý trest odnětí svobody.

Ministr dopravy chce centrální kontroly u soukromých dopravců

Aktualizace 28. 3. 5.30: V návaznosti na tuto tragickou nehodu ohlásil ministr dopravy, Dan Ťok, svůj úmysl zavést plošné kontroly drážních zaměstnanců ze strany Drážní inspekce nebo Drážního úřadu. Tyto složky nebo SŽDC smí nyní provádět svůj dohled pouze ve spolupráci s dopravci, resp. na jejich žádost. Podle něj nehoda ukazuje, že prevence pouze ze strany zaměstnavatelů je nedostačující, bude proto chtít znát, jaké kontrolní systémy mají jednotliví dopravci nastaveny. Zaměřit se chce nejen na alkohol, ale též na odpočinek mezi směnami - naráží tak na kauzu otevřenou po nehodě u Úpořin, po níž ukázalo, že někteří strojvedoucí mohou jezdit pro více dopravců, přičemž důsledné čerpání odpočinku se narozdíl od profesionálních řidičů v silniční dopravě centrálně nesleduje a jeho dodržování tak závisí pouze na vůli té které osoby.

Zdroje: ČTK [1] [2] [3], Český rozhlas, iDnes, České dráhy, Drážní inspekce


RaPa Poslat mail autorovi | 23.3.2016 (7:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Vysočina


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.03.2016 (14:03)  
Všude na koridorech, když je výluka koleje, tak se vypne příslušná kolej, přestane blikat bílá a tím to většinou končí. (Teda až na to projíždění desítkou a houkání). Jak jsem se dozvěděl z diskuze od zabezpečováků na FB, tak když se tam veze např. kolejové pole, tak se přejezd musí střežit. Když jedou trafikanti nebo jiné drobné vozidlo, tak tam nikdo další nebývá.
21.03.2016 (13:50)  
Tak PZZ asi jde vypnout jen pro jednu kolej, ale pak by bylo zvláštní dávat stopku nebo jinou výstražnou ceduli kdyby přejezd občas blikal a občas ne. Nějaká cedule tam být musela. A pokud ne, je to pochybení.

Spíš si osobně myslím, že byla jízda přes otevřený přejezd nařízená i pro nevyloučenou kolej, ale je to jen moje doměnka a jistě to někdo napíše jak to bylo. Ostatně je asi blbost, aby na nevyloučené koleji nebylo nějaké opatření, když se v kolejišti pohybují lidi a stroje...
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.03.2016 (13:17)  
Pokud je výstražné zařízení mimo provoz, tak samozřejmě ano, ale ne pokud je vyloučená kolej. Jak to bylo v tomto případě, to nevím, tady možná bylo, ale jelikož je to dvoukolejka, tak pokud na druhé kolije se normálně jezdí, tak nejspíš ne.
21.03.2016 (13:07)  
Honza:
To já jsem teda naopak viděl vždy; dopravní značka jako kráva na reflexním podkladu s textem "Výstražné zařízení mimo provoz" (nebo podobně).
Pokud tama řidič jezdil pravidelně, mohlo to být provozní slepotou - nebliká červená = jedu. Nebo opravdu jel opatrně, rozhlídl se (vidět vlak v oblouku nemohl, slyšet nemohl) a pak ho to nabralo, protože vlak jel rychlejc než měl - to v tuto chvíli neposoudíme. Taky ten nadrátovaný trouba mohl o pár metrů dál projet Stůj a způsobit větší katastrofu....
registrovaný uživatel DannyfromCZ  mail  
21.03.2016 (13:03)  
Fíra je hovado nejvyššího kalibru a doufám, že půjde sedět na hodně dlouho. Jedna věc je, když někdo někde kalí a neuhlídá si druhej den zbytkáč a foukne támhle 0,1 promile. Tohle prase muselo vlézt do mašiny rovnou pod kalbě či při kalbě, postavit ke zdi a zastřelit...
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.03.2016 (12:58)  
Ještě jsem nikdy neviděl, že by se při výluce traťové koleje dávala stopka (ani jiná tabule) na přejezd. Prostě na přejezdu nebliká bílá, PMD přes přejezd jede desítkou a houká.
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
21.03.2016 (12:39)  
Sheriff: Předpis dovoluje jet max. 10km/h.
registrovaný uživatel bobík 
21.03.2016 (12:28)  
Farkač Karel: před aktualizací článku dopravce uveden nebyl, na jiných servrech klasická situace: ilustrační foto se strojem ČD Cargo...
21.03.2016 (12:27)  
Z fotek není poznat kolik má ten vlak vagónů, ale za lokomotivou je šedivý a na konci hnědý, takže dva minimálně.

Podívejte se na mapu... Osobák ten vlak přijíždějící zprava nemohl ani tušit. Jsou tam baráky a trať je v oblouku za barákama. Takže ani strojvůdce nemohl vidět auto. Řidič mohl vidět vlak jen pár metrů před přejezdem přičemž vidí tak necelých 100m kolejí. to už je pozdě na cokoliv, za předpokladu, že vlak jede 80 a auto 50. silnice je tam rovná jak špejle. Byla tam značka upozorňující na nefunkční PZZ? Dává se STOPka, nemýlím-li se. Pokud by řidič na stopku zastavil, vlak by podle mě musel vidět.

Ovšem fíra si půjde sednout, tam asi není co řešit... Jel na mašině sám? Na pracovním vlaku? Dvě promile snad pozná i debil...
21.03.2016 (12:21)  
Vina je i na straně řidiče, protože se měl přesvědčit, že může bezpečně přes přejezd projet

Tam už taky během jednoho týdne třikát ujely vagóny umělcům z SŽDC opravujícím už asi 3/4 roku trať (jeden mrtvý). S touhle rychlostí "prací" než to opraví, tak můžou začít znova. Ať si tam na 24 hodin denně postaví někoho, kdo bude řídit provoz, třeba je pak nesmyslné mzdové náklady donutí pohnout zadelí.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko