Golčův Jeníkov (aktualizováno 28. 3. 5.30) — Krátce po sedmé hodině ranní v pondělí 21. března došlo u železniční zastávky Golčův Jeníkov město ke střetu pracovního vlaku společnosti Lokotrans Servis s osobním automobilem, přejezd v Mírové ulici je po dobu vyprošťování pro silniční dopravu uzavřen. Nehoda má bohužel tragické následky. „Muž a žena cestující v autě utrpěli vážná zranění, jejichž následkům na místě podlehli,“ uvedla pro ČTK mluvčí Krajského ředitelství policie Dana Čírtková. Přejezd P3706, na němž se nehoda udála, je vybaven světelným PZZ se závorami. Na trati však probíhají výlukové práce a PZZ pro vyloučenou kolej bylo vypnuté, závory byly zvednuty. Dle vyjádření policejní mluvčí byl při dechové zkoušce u strojvedoucího zjištěn alkohol v množství téměř dvě promile.
Právě vypnuté zabezpečovací zařízení přejezdu spolu s aktuálním stavem strojvedoucího pravděpodobně hrálo roli při vzniku nehody. Ačkoliv měl jet přes přejezd se zvýšenou opatrností rychlostí 10 km/h, byla rychlost vlaku při nárazu přibližně 40 km/h. Přesnou příčinu však stanoví až vyšetřování Drážní inspekce, o jehož výsledku vás budeme informovat.
České dráhy ubezpečují cestující, že nehoda nijak neomezuje provoz osobních vlaků ani rychlíků Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Ty totiž jezdí po nevyloučené traťové koleji.
Strojvedoucí obviněn
Aktualizace 23. 3. 7.30: Jak v úterý večer uvedla ČTK, kriminalisté strojvedoucího obvinili z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Rovněž podali návrh na vzetí do vazby. Prokáže-li se jeho vina, hrozí mu při horní hranici až desetiletý trest odnětí svobody.
Ministr dopravy chce centrální kontroly u soukromých dopravců
Aktualizace 28. 3. 5.30: V návaznosti na tuto tragickou nehodu ohlásil ministr dopravy, Dan Ťok, svůj úmysl zavést plošné kontroly drážních zaměstnanců ze strany Drážní inspekce nebo Drážního úřadu. Tyto složky nebo SŽDC smí nyní provádět svůj dohled pouze ve spolupráci s dopravci, resp. na jejich žádost. Podle něj nehoda ukazuje, že prevence pouze ze strany zaměstnavatelů je nedostačující, bude proto chtít znát, jaké kontrolní systémy mají jednotliví dopravci nastaveny. Zaměřit se chce nejen na alkohol, ale též na odpočinek mezi směnami - naráží tak na kauzu otevřenou po nehodě u Úpořin, po níž ukázalo, že někteří strojvedoucí mohou jezdit pro více dopravců, přičemž důsledné čerpání odpočinku se narozdíl od profesionálních řidičů v silniční dopravě centrálně nesleduje a jeho dodržování tak závisí pouze na vůli té které osoby.
Zdroje: ČTK [1] [2] [3], Český rozhlas, iDnes, České dráhy, Drážní inspekce
Spíš si osobně myslím, že byla jízda přes otevřený přejezd nařízená i pro nevyloučenou kolej, ale je to jen moje doměnka a jistě to někdo napíše jak to bylo. Ostatně je asi blbost, aby na nevyloučené koleji nebylo nějaké opatření, když se v kolejišti pohybují lidi a stroje...
To já jsem teda naopak viděl vždy; dopravní značka jako kráva na reflexním podkladu s textem "Výstražné zařízení mimo provoz" (nebo podobně).
Pokud tama řidič jezdil pravidelně, mohlo to být provozní slepotou - nebliká červená = jedu. Nebo opravdu jel opatrně, rozhlídl se (vidět vlak v oblouku nemohl, slyšet nemohl) a pak ho to nabralo, protože vlak jel rychlejc než měl - to v tuto chvíli neposoudíme. Taky ten nadrátovaný trouba mohl o pár metrů dál projet Stůj a způsobit větší katastrofu....
Podívejte se na mapu... Osobák ten vlak přijíždějící zprava nemohl ani tušit. Jsou tam baráky a trať je v oblouku za barákama. Takže ani strojvůdce nemohl vidět auto. Řidič mohl vidět vlak jen pár metrů před přejezdem přičemž vidí tak necelých 100m kolejí. to už je pozdě na cokoliv, za předpokladu, že vlak jede 80 a auto 50. silnice je tam rovná jak špejle. Byla tam značka upozorňující na nefunkční PZZ? Dává se STOPka, nemýlím-li se. Pokud by řidič na stopku zastavil, vlak by podle mě musel vidět.
Ovšem fíra si půjde sednout, tam asi není co řešit... Jel na mašině sám? Na pracovním vlaku? Dvě promile snad pozná i debil...
Tam už taky během jednoho týdne třikát ujely vagóny umělcům z SŽDC opravujícím už asi 3/4 roku trať (jeden mrtvý). S touhle rychlostí "prací" než to opraví, tak můžou začít znova. Ať si tam na 24 hodin denně postaví někoho, kdo bude řídit provoz, třeba je pak nesmyslné mzdové náklady donutí pohnout zadelí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.