..: Slovenské vlaky InterCity by mohly být obnoveny :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava – Současné povolební dění na Slovensku pravděpodobně vyvolá změny i na železnici. Bude-li současný premiér Robert Fico (SMER-SD) úspěšný při sestavování v pořadí již třetí vlády (nyní se Slovenskou národnou stranou a stranami Most-Híd a Sieť), pravděpodobně se na trať z Bratislavy do Košic vrátí vlaky InterCity. Provoz těchto dálkových spojů pod hlavičkou ZSSK sice skončil 18. ledna, při jednáních o budoucí koalici si však Slovenská národná strana prosadila jejich opětovné zavedení. V rámci těchto jednání došlo i k rozdělení ministerských křesel, dopravu by měl obsadit zástupce strany Sieť. Ta se však potýká s vnitrostranickou krizí. Ve straně, jež před volbami i krátce po nich spolupráci s Robertem Ficem vylučovala, se našli již 3 poslanci (a jeden další ve straně Most-Híd), kteří vládu pod taktovkou Smeru nepodpoří. Zůstává tedy otázkou, jak silné ministerstvo dopravy v nadcházejícím období vůbec bude.

Zdroje: ihned.cz, Denník N, Výzva 10 slušných ľudí


Radek Papež Poslat mail autorovi | 18.3.2016 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
26.03.2016 (7:52)  
protizákonné nepreplácanie nadčasov

zajímavé, mě přesčasy neproplácí (a to bacha, stylem "jako bych tam vůbec nebyl") i státní rozpočtovka, a zdá se že nezákonné to není...
a to neříkám abych si stěžoval (věděl jsem dobře že to tak je když jsem do toho šel) jen proti takovýmto z kontextu vytrženým výkřikům
20.03.2016 (21:29)  
RadoB >Je celkom fer porovnavat cenu dotovanych vlakov a nedotovanych vlakov.

Napr. cena listka IC vlakom ZSSK.
Bratislava - Zilina.
C - 11,9
B - 13,9
A - 15,9

Bratislav - Kosice
C - 19,9
B - 21,9
A - 23,9

A - cena v den odchodu vlaku,
B - cena 8-1 den pred odchodom vlaku
C - cena 60 - 9 dni pred odchodom vlaku

Ak chce niekto studovat, tak tu je cennik zrusenych IC vlakov.
http://www.slovakrail.sk/uploads/tx_main/2015/03/04/cennik_pp_ic_od_01032015.pdf



Ak sa ti zda cena vysoka, tak maz moznost cestovat R-kovymi rychlikmi.

Pokial s cenou prestrelil, tak mu nebudu ludia cestovat a strata sa zvysi. Pokial cenu odhadol dobre, tak jeho strata sa znizi.
Registered user IM 
20.03.2016 (20:38)  
RadoB:ta sekera u ZSSK "pouze" 1mld eur je předpokládám po odecteni dotaci statu? Ty by se k tomu meli nejprve pricist a teprvce pak porovnávat.
20.03.2016 (7:05)  
Keprt: Částečně snad přebírají, i když se něco psalo i o zkracování expresů ČD - tak jde o to, zda byly vytížené, a pokud ano, jestli lidé z nich přešli "jen" do jiných vlaků anebo na silnici. Jde ale jen o jednu trať s relativně dobrými parametry, ačkoli na druhé straně v toho důsledku dochází kapacita.

RadoB: Tak je to i u nás, že s In kartou RAILPLUS je to pořád nejlevnější s ČD. A když člověk jezdí vlakem i jinam a tu kartu tedy v podstatě musí mít, má to nejlevnější i na trati, kde tak mimochodem zuří konkurence. I proto jsem dosud nevyzkoušel Regiojet z České Třebové, nehledě k nehodící se vazbě na konkrétní vlak vzhledem k určité nepředvídatelnosti odjezdu jak z mé strany, tak někdy i ze strany dopravce.
Registered user RadoB 
19.03.2016 (14:51)  
Prolhaná žltá zmija Regiojet, ktorá skončila minulý rokvďaka dumpingovým cenám so stratou 3,7 mil.€ (kým ZSSK so svojimi IC vlakmi mali sekeru len 1 mil. €) musí tento rok od budúceho pondelka zdražovať. Ekonomika je neúprosná a ohováračskými rečičkami sa pokladnica nenaplní. Troška skresať záporný hospodársky výsledok mu ešte čiastočne pomohlo protizákonné nepreplácanie nadčasov, ale to tu ťahať nebudem - štátne orgány sa tvária, že je všetko v cajku... Cena má poskočiť o 50% na menej vyťažených spojoch a o 100% na viac vyťažených spojoch. Spracoval som tabuľku ako to bude v prípade platiaceho záákazníka vo vzťahu k cenou rýchkikov ZSSK. Cena ZSSK je pri nákupe cez internet - plné cestovné a cestovné pre držiteľov zľavových kariet Klasik RAILPLUS (ZSSK-RP) . ZSSK má pri nákupe cez internet o 5% lacnejšie lístky, u Regiojetu cez pokadňu v niektorých stanicicach lístky sa vôbec nedajú kúpiť a vo vlaku sú drahšie aj o 50%. Preto porovnávam rovnaký spôsob nákupu - internet.

Relácia --RJ po starom--RJ+50% -RJ+100%--ZSSK celé --ZSSK-RP
Ba-Žilina---------6,60------9,90----13,20-------8,91------6,69
Ba-Ružomberok--8,30-----12,45----16,60------11,08------8,31
Ba-Poprad--------9,00-----13,50----18,00------14,17-----10,63
Ba-Košice---------9,00-----13,50----18,00------17,82-----13,37

Ako vidno, držitelia zľavových kariet Klasik Rail Plus budú po zdražení vždy cestovať so ZSSK lacnejšie. Keďže nad 10€ sa vydáva aj v tomto prípade miestenka zdarma (ktorá inak stojí 1€), skončí bitie sa do pŕs Regiojetu, aký je on strašne lacný. Keby si Počiatkovo ministerstvo hneď s Regiojetom spravilo poriadok ohľadne férových cien, určite by na trhu bol priestor aj pre nedotované IC vlaky aj pre regiojet.
19.03.2016 (11:58)  
Pavel Šmídek:
"Známý říkal...". a jedná paní povídala..... když je teda tak špatný, tak proč s ním jezdí čím dál víc lidí? Začínal se soupravami o 4 vozech, dnes jezdí soupravy i s 10 vozy.
"Jel v Astře, ukazoval fotky..." ty fotky Aster jsou veřejně známé. Navíc ta souprava je složena z různých vozů a stačí si při rezervaci vybrat...

Jestli jsou ty služby tak špatné, tak proč s ním lidi jezdí? Nebo je snad k tomu někdo nutí? Kdyby neměl cestující, tak by vlaky asi neprovozoval, protože jemu nikdo ztrátu nedorovná... Je to prostě otázka volby dotyčného cestujícího... teda na těchto vybraných tratích, protože na většině tratí zatím jaksi možnost volby bohužel není ....
Registered user Keprt 
19.03.2016 (8:23)  
soukromníci na železnici přebírali spíše zátěž ze silnic

To se zrovna, dle mého názoru, "prémiovým" vlakům na Ostravu (SC, RJ, LE, s dávným předvojem Manažera), daří. Jak je to na Slovensku, nevím.

A mají-li vstoupit do veřejně objednávané dopravy, měli by se zapojit do tarifních svazů.

O nic jiného jim ani nejde. Jen se jim to musí dovolit..
19.03.2016 (8:06)  
Tak to je logické, že když nejde více než třetina záchodů, že se omezí podávání občerstvení, zejména močopudných nápojů. ;) ČD a ŽSSK hádám také nerozdávají pití. Jinak pokud stát počítal s přebráním části lidí soukromníkem, logicky část vlaků neobjednal. To, že nikdo nikomu nic nezaručil, je jiná věc. Osobně bych uvítal, kdyby soukromníci na železnici přebírali spíše zátěž ze silnic. Jenže na to kolikrát chybí státní koncepce infrastruktury. A mají-li vstoupit do veřejně objednávané dopravy, měli by se zapojit do tarifních svazů.
19.03.2016 (7:43)  
To byla největší chyba stáhnout IC vlaky a pustit tam pana Žlutého, ať má monopol, známý, který ho pořád vychvaloval jel s ním do Ostravy.3 funkční záchody na celý 10 soupravový vlak, když chtěl pivo nebylo, zákusky taky ne tak se spokojil s vínem, jel v Astře, ukazoval fotky (dobytčák).
18.03.2016 (21:27)  
nejlépe by bylo Regiojet znárodnit.. a na náklady vlastníků zajistit přemalování žluté na nějakou jinou. Moje babička si na to dobře vzpomíná, když přišli k nim do krejčovské dílny a znárodňovali, mohla by poradit. Dnešní exekutoři prý jsou vlastně lidumilové
Anebo:
8. ledna 2007 ohlásil Chávez program, soustředěný na pět motorů revolučního procesu. Je jim mimo jiné:
Zmocňovací zákon, který Chávezovi umožní po dobu jednoho roku vydávat dekrety se silou zákona. Bude podle něj využíván například k dalšímu znárodňování. (Koncem ledna 2007 parlament tento zákon schválil s platností na 18 měsíců a s omezením na 11 oblastí politického, hospodářského a společenského života.

Vzorů by se jiště našlo hodně
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko