Wuppertal — Soukromý dopravce National Express, který nově v jízdním řádu 2015/2016 zajišťuje dopravu na dvou železničních linkách v aglomeraci Severního Porýní-Vestfálska, se potýká s provozními problémy. Společnost má pro provoz na lince RE7, zvané Rhein-Münsterland-Express (Krefeld Hbf - Köln Hbf - Wuppertal Hbf - Hamm(Westf) - Münster(Westf) Hbf - Rheine), a na lince RB48, zvané Rhein-Wupper-Bahn (Bonn-Mehlem - Köln Hbf - Wuppertal-Oberbarmen), objednáno celkem 35 souprav Bombardier Talent 2. Jejich celkový dodaný počet však stále nedosáhl potřebného množství a dopravce se tak, stejně jako nemálo jiných soukromých dopravců v počátcích výraznějšího provozu, ve snaze vyhnout se problémům s kapacitou (což se mu první den provozu bohužel příliš nedařilo), uchýlil k zajištění některých spojů klasickou soupravou. Ta je tvořena několika vozy typu Halberstadt (obdoba našich vozů řady Bdmtee) a lokomotivou řady 182, známou též pod přezdívkou Taurus, k nahlédnutí je i její jízdní řád.
Zdroj: National Express
Beztak si ty Bavoraci naivni myslej, ze kdyz jim to Skodivka doda pozde, neschvaleny a/nebo neschvalitelny pro provoz, tak holt vydelaj na penale...
Kouknul jsem se na ty registrace a zjistil jsem toto: Bombardieru to už vypršelo, aby taky ne - už je to přece jen starší konstrukce (nákladní lokomotiva, podvozek s tlapovými motory, vyrobeno poprvé v roce 1997). Zajímavější je to u toho Alstomu: Registrované vozidlo je podle všeho motorová lokomotiva, vyrobena u Alstomu a Siemense na platformě Traxxu 3 (a pak se v tom někdo vyznejte). Každopádně když si dáte do poměru hmotnost mašiny a vodící sílu, tak je na tom 109E nejlépe i přes nejvyšší hmotnost. Takže tady asi problém nebude.
Zajímavé je, že na DB Netz nezatlačí Bavoráci, když si taky objednali pár kusů.
Co se týká těch nedodaných (přesněji: Neprovozních) talentů: Problém vězí v tom, že jejich servis si National Express nechal zajistit u DB, nikoliv přímo od výrobce - DB asi nabídla lepší cenu (a tomu odpovídající kvalitu). Za výpadky jednotek mohou podle tisku nejen technické problémy, ale rovněž útoky sprejerů.
Co já vím, tak je problem spíše se stabilitou v prime koleji.
Jenže pokud jde o povolení od DB Netz, tak se zde (jak bylo ostatně psáno i v tisku) jedná právě o "problém" vodicích sil v obloucích. Kdyby totiž byl (výrazný) problém se stabilitou v přímé koleji, nebylo by ani razítko od EBC, tedy schválení podle TSI...
Ad Sim:
...parametru, ktere ovlivni chovani podvozku je hafo a nahrazovat to nejakou umerou by bylo prilis zjednodusujici.
Ale muzem na to jit z druhe strany; pokud se budeme bavit o tom, ze...
A neodporujete si tak trochu? Buď uznáte, že těch vlivů je tam tolik, že těžko nějak zjednodušeně odhadovat (a nelineární mechanika Vám dá určitě zapravdu), nebo budete přijímat nesmyslné předpoklady (např. tvrzení, že hmotnost a konstrukce samostatneho podvozku je take srovnatelna) a dedukovat z nich pochybné závěry. Chcete-li porovnávat ten oblouk, tak proč se rovnou nepodívat někam, kde to je napsaný? ;-) Např.:
- Vectron DC (hmotnost 81 t, Yqst = 63,1 kN): https://eratv.era.europa.eu/ERATV/Home/View/119
- TRAXX DE (hmotnost 84 t, Yqst = 66,9 kN): https://eratv.era.europa.eu/ERATV/Home/View/201
- Prima DE (hmotnost 86 t, Yqst = 65,6 kN): https://eratv.era.europa.eu/ERATV/Home/View/183
- 109E (hmotnost 88,9 t, Yqst = 62,8 kN): https://eratv.era.europa.eu/ERATV/Home/View/44
Komplikuje se to az s tim, ze tam mame podvozky, ktere maji taky nejakou vlastni hmotnost; pokud by ji nemely, muzeme ve sve podstate jejich nataceni vuci skrini zanedbat a jsme u toho jednoducheho momentoveho pravidla napsaneho vyse.
Takze je spis otazka, jakou hmotnost, resp. jaky podil hmotnosti lokomotivy ma jeden podvozek ... a pak samosebou take jeho parametry, jako je rozvor, rejdovatelnost naprav a tak dal; tech parametru, ktere ovlivni chovani podvozku je hafo a nahrazovat to nejakou umerou by bylo prilis zjednodusujici.
Ale muzem na to jit z druhe strany; pokud se budeme bavit o tom, ze rozmisteni hmotnosti ve skrini lokomotivy je u 380 srovnatelne jako u vectrona, taura nebo ostatnich konkurencnich lokomotiv a rekneme si, ze jejich hmotnost i hmotnost a konstrukce samostatneho podvozku je take srovnatelna, proste rozdily zanedbame a muzeme srovnavat => staci k tomu vzdalenost cepu (vime), hmotnost lokomotivy (vime) a hmotnost podvozku ... vi nekdo, kolik to muze delat?
jo tak pokud je problem se silami v oblouku, tak je menší vzdálenost naopak lepší. Co já vím, tak je problem spíše se stabilitou v prime koleji.
...skříň jedoucí v prime koleji...
No jo, jenže problém s těmi vodicími silami nastává v obloucích o malých poloměrech. A když se na to podíváte jiným pohledem, tak zjistíte, že větší vzdálenost otočných čepů znamená v oblouku daného poloměru větší úhel natočení podvozku vůči skříni, což při určité hodnotě odporu proti natočení podvozku vede k většímu momentu odporu proti natočení podvozku, a tudíž i k vyšším vodicím silám na nabíhajícím kole předního podvozku. Sečteno a podtrženo - těch faktorů, které tam hrají roli, je celkem dost... ;-)
Nebudu se ani pokoušet odhadovat úměrnosti nebo poměry, protože to by byla z mé strany čirá fantazie, ovšem závěr je, že vaše tvrzení nemusí být nutně pravdivé.
JiP: nebýt Škody, tak by se asi musel ozvat někdo jiný, protože zadání zakázky bez výběrka opravdu právně čisté nebylo. To, že to byla "výhodná nabídka", nehraje žádnou právní roli (to by pak mohla přijít "výhodná nabídka" na Vectrony, pak na lůžkové vozy, pak na dodávku trakční elektřiny nebo toaleťáku...).
Jednou chtějí ČD být státní akciovka, tak holt musí snášet i omezení, která to s sebou nese.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.