..: ZSSK od ledna ruší vlaky InterCity :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.

Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.

RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.

Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.12.2015 (20:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
05.12.2015 (23:55)  
Ak už cestujem vlakom, tak ako prvá voľba je vždy RJ. Zatiaľ som nemal negatívnu skúsenosť. Čo sa týka obsadenosti, aj vlaky ČD sú celkom plné, avšak ako tu už bolo spomínané, častou príčinou tohto javu je to, že vlaky sú prikrátke. Čo sa týka RJ, tak tam je obsadenosť celkom slušná - naposledy som chcel cestovať v lete s rodinkou do Prahy a vlakom sme nakoniec nešli, lebo týždeň dopredu boli všetky spoje RJ prakticky vypredané (zostalo pár sedadiel rozhádzaných po vlaku). A smerom späť rovnako ... Jednalo sa o letné obdobie a stredu, takže žiadne návalové akcie ... Vypredané boli pakticky všetky spoje, okrem prvého ranného z Prahy.
Zároveň by ale stálo za úvahu aj zo strany ČD (a poťažmo aj ZSSK) trochu sa posnažiť. Nie je totiž všetko len o novej lokomotíve a rekonštruovaných vozňoch. Mám taký pocit, že niekto vo vedení zabudol na to, že je rok 2015 a máme tu internet. A nákup CL cez internej u RJ je pohodová rozprávočka na pár minút, ale u ČD sa to mení na celovečerný horor. Naposledy som si chcel kúpiť lístok pre celú rodinku. Vyhľadal som spoj, všetko OK. Po nahodení počtu a veku detí zrazu výpis : Žiadny spoj neexistuje. Trápil som sa s tým asi pol hodinu a keď som to nedokázal prekonať, tak som zavolal na hot-line ČD. Výsledok - dozvedel som sa, že sa takto lístky cez net kupovať nedajú (prečo, keď to u RJ funguje). A že si dospelé môžem kúpiť cez net a detské potom na stanici. A že tie 2 detské ma na stanici budú stáť rovako ako dva dospelé. Suma sumárum - hodina zabitého času s nulovým výsledkom. Keďže RJ bol plný, tak auto a D1 do Prahy.
A k ZSSK IC : Klasické riešenie neschopného ministra, managementu ZSSK. Vo svojej podstate totiž ZSSK disponuje kvalitnejším vozovým parkom ako RJ (najnovšie Ampeer, Bmpeer). Stačilo by trochu myslieť a zjednodušiť nákup lístkov cez net, upraviť časy, dorobiť do vozňov detské kupé, dohodnuť sa so ŽSR na bezplatnom parkovaní (v každom väčšom meste sa na stanici povaľujú tisíce m2 plochy zarastenej burinou, kde by mohli parkovať zákazníci) + doplnkové služby a ľudia budú v IC vlakoch opäť. Namiesto toho sa vymysleli čvirikajúce hajzle a zachodová doska v kupé .... čo ľudí skôr urazilo ako prilákalo ... Samozrejme, toto je len taký zjednodušený návrh. Ale riešenie typu "než by sme mali pohnúť rozumom tak to radšej zrušme" asi nie je dobré ....
05.12.2015 (23:31)  
zirecek: já sem nikoho nejmenoval - radši
05.12.2015 (23:04)  
Jo a ještě jsem zapomněl zmínit, že dost lidí mezi Prahou a Olomoucí převeze linka Ex2 v režii ČD která čtyřvozová nejezdí ;) ale to asi přes žluté brýle vidět není :D
05.12.2015 (22:51)  
Martin99: Jasně 4 vozové soupravy ke kterým se často asi pro samou prázdnost připojují posily a ve špičce jezdí devítivozové hrozně vadí kdežto poloprázdné 13 vozové soupravy nám nevadí :D hele můžeš se mě snažit přesvědčit, že s ČD na trati Praha-Ostrava jezdí jen zoufalci, ale já z vlastní zkušenosti vím, že to prostě pravda není. Protože pak bych asi musel mít halucinace :D On svět naštěstí není jen žlutý, ale je i černý a modrý ;)
Registered user Hafan8  mail  
05.12.2015 (22:40)  
Máte někdo reálné tušení, kde vezme Jančura x krát 13 vagonů, aby pokryl to, co nasliboval? Já mám pocit, že už mu jich moc k dispozici nezbývá...
A asi to i znamená, že Vectrony v ČR moc neuvidíme, že?
05.12.2015 (22:18)  
Honza 7887: No to bude úžasný, další 4 vozový rychlík na Prahu...
Proč ne, vždyť to musí být ekonomicky velmi přínosné pro hospodářské výsledky ČD.... A koridor zejména mezi Pardubicemi a Prahou má taky spoustu volné kapacity....
05.12.2015 (21:10)  
Martin99: Tak jasně zatímco když jsem jel IC Opava já ve 2. třídě tak byl ten vagón ve 2. třídě plně obsazen :D Proč se asi do Opavy bude přidávat další IC asi ze samé prázdnoty toho vlaku, že :D ? Hele to nemá cenu. Já jsem nechtěl porovnávat obsazenost, ale spíš jsem reagoval na to že lidé s ČD nejedou protože jsou státní. Což asi u některých platí, ale plošně je to blbost. Když bude vyhovovat spoj ČD tak s ním klidně pojedou. A jednak jsem poukazoval na to, že i na vlaky Ex ČD čeká v Olomouci dost lidí ;)
Registered user miskovl1  mail  
05.12.2015 (20:52)  
Nedá sa porovnávat situácia na trati Praha- Ostrava a Bratislava- Žilina- Košice. Zatiaľ čo na trase Praha- Ostrava musia všetci dopravcovia priznávať študenskú zľavu bez rozdielu akým vlakom a ktorej spoločnosti študenti cestujú.

Na trase Bratislava- Žilina- Košice cestuje 90 % cestujúcich zadarmo, a ten zvyšok ide radšej Regiojetom, miesto toho aby sa tlačili v preplnenom rýchliku. IC ZSSK okrem spičkových dní ( v piatok poobede smer Košice a nedela poobede smer Bratislava vozili vzduch. Jediné IC ktoré malo význam bolo IC 1502/1503 Šarišan na trase Bratislava- Prešov- Humenné.
05.12.2015 (20:31)  
Honza7887: A proto jsou ty Ex tak obsazené... :-)

Když jsem o pár dnů později přiletěl, jel jsem zpět tím fantasticky dlouhým IC Opava. Na pokladně jsem kupoval poslední místo v 1. tř. A pak při kontrole jízdenek se ukázalo, kdo jsou ti cestující první třídy.... Od Pardubic jsme už jeli v první třídě 2, slovy: dva.
05.12.2015 (20:24)  
Lo Wang: To ale někteří asi evidentně nechtějí pochopit nebo připustit, že by taky dost lidí jezdilo s ČD mezi Prahou a Ostravou (i ti co nevlastní režijku) a RegioJet mimo špičku poloprázdný :D Ale hlavně že bude potřeba tahat nově celý týden 13 vozů když se ani ty stávající mimo špičku nenaplní :D
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko