..: ZSSK od ledna ruší vlaky InterCity :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.

Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.

RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.

Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.12.2015 (20:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
09.12.2015 (13:09)  
bartik09 > a bavime se o situaci, ze cilem je cesta vlakem, nebo je vlak jen dopravni prostredek, co me doveze nekam, kde je cilem moje pritomnost (divadlo, navsteva, svatba nebo nedejboze treba funus)?
08.12.2015 (15:30)  
Z mých cest Praha - Ostrava (Bohumín) asi takhle:
SC Pendolino - dobré hlavní jídlo, služby minibaru nic moc, výhoda poměrně velkého pohodlí v Tichém oddíle
RJ - jedině Relax (cenově to jde, je tam volněji a větší šance na klid), oběd nanic, ale pokud ho nechci, tak je naopak občerstvení nejlepší
LE - jídlo dobré, přijde mi ale jako nejhlučnější

Podtrženo sečteno: můžu-li si vybrat ze tří cenově srovnatelných (rozdíl do 20% ceny) v poledne kdy se chci najíst, beru Pendolino, LE v poledne do Ostravy nejede a RJ je pro oběd nevhodný. Pokud bych nemusel obědvat, beru Relax v RJ kvůli čaji, kafi a nějakému zákusku (jo, jsem socka kterou dopravce utáhne na tvarohový koláč za pár korun).

Cesta z Ostravy: pokud nemusím kvůli časové poloze jet posledním LE, tak Pendolino - člověk je utahanej a nechce být v RJ rušený častými zastávkami a dotazy jestli ještě něco nechci já nebo soused. Případně LE.

A vůbec by RJ udělal dobře, kdyby jeden vagon byl bez obsluhy v mezistaničních úsecích, takový Tichý vůz namísto jednoho Tichého oddílu.

No ale co, člověk si už vymýšlí detaily, kde jsou ty doby kdy za cestu do Ostravy a zpět s vodou zdarma a jídlem za 250 korun šlo zaplatit za lístek skoro tisíc korun.

Těším se že konečně půjde snad někdy mít kreditovou jízdenku ČD a možnost flexibilně rušit koupený lístek. To hodně ubírá Pendolinu, zrušení lístku je tak drahá sranda, že si člověk jeho nákup sakra rozmyslí když to kupuje tři dny dopředu a může se stát, že bude muset jet o vlak pozdejc.
08.12.2015 (15:14)  
Sim: asi malokdo planuje cestu ve smyslu "pojedu timhle vlakem a kdyz to nevyjde, pojedu nejakym dalsim"
Ja to delam bezne. Ostatne tu moznost jet kdy chci povazuju za jednu z nejvetsich vyhod CD oproti konkurenci...

zirecek: Myslím, že by bylo lepší věcně argumentovat, než psát takovéto výkřiky.
Nevim jestli jsou horsi takovéto výkřiky nebo věcné argumenty uplne off-topic na tema obsazenost pendolina v Olomouci, cestovani do Plzne, neobvykle vysoka uroda spaget v Italii apod.
08.12.2015 (15:09)  
Sim: Pokud navrhujete koncept jízdenek platných jenom v konkrétním spoji a bez slev vázaných na nějakou průkazku, pak ano, pak by to šlo bez kontroly jízdenek.
Registered user Sim 
08.12.2015 (14:09)  
babilon > z hlediska provozovatele tam rozdily jsou, ale z hlediska cestujiciho v podstate ne - asi malokdo planuje cestu ve smyslu "pojedu timhle vlakem a kdyz to nevyjde, pojedu nejakym dalsim". Jako u cestovani na kratsi vzdalenosti, to tak samosebou funguje, ale pokud nekdo jede pres pul republiky, ma k tomu velmi pravdepodobne nejaky duvod a tim padem ma taky omezeny cas odjezdu/prijezdu => dovolim si tvrdit, ze vetsina cestujich ve vlacich SC jsou ti, kteri stoji prave o spojeni timto konkretnim spojem a fakt, ze jim jejich listek plati i v pristim vlaku, je jim platny asi stejne, jako ze jim listek do Ostravy plati i na hlavni, kdyz maji auto zaparkovane na Svinove.
Takze minimalne pro tyhle cestujici je to koncept stejny. Pro ostatni byt nemusi, proto nepisu o stejnem, ale srovnatelnem.
08.12.2015 (11:11)  
dvoji kontrola jizdenek je dost otravna. Zvlast v porovnani s tim, ze u zlutych ani cernych se srovnatelnym konceptem neni vubec.

Ten koncept není srovnatelný. Jízdenky ČD můžete použít v jiném vlaku nebo vrátit, což u zbylých dvou nejde.
08.12.2015 (10:23)  
Přístup v SC je poslední dobou slabý. Minibar většinou po půli cesty, tedy ranní kafe či čaj si koupím raději v nádražní hale a nesu jej s sebou do vlaku. Ve vytíženém pondělním SC 516 s dražší místenkou rovnou po nástupu oznámili rozhlasem, že služba minibar nebude, :-). A jestli je minibar koncipován jako nutné zlo, to mne jako zákazníka nezajímá. Buď je služba nabízena s nějakým standardem, zákazník s ní počítá, anebo nemá prostě význam. Je to taková ta typická ČD služba, kdy si manažeři ve vedení odškrtnou, jak to mají zmáknuté, jak to šlape na papíře, přitom realizace v terénu ztrácí smysl.
Registered user Sim 
08.12.2015 (8:50)  
Honza7887 > v Pendolinu je občerstvení (základní nabídka) uvedeno v palubním průvodci
To tam je celou dobu, nebo to je nejaka novinka? Pri tehle ceste me to tam uz ani nenapadlo hledat, ale pri nektere z minulych jsem to v pruvodci marne hledal.

Nechic > vim, jak to myslite s temi mistenkami - u modrych sice taky nevite, kam si mistenku kupujete, ale nic vam nebrani si sednout jinam, tedy pokud bude kam. Tohle ovsem neni vlastnost dopravce, ale povinne mistenkoveho vlaku, ktery provozuji vsichni tri dopravci na lince Praha - Ostrava.

Jinak s tim minibarem, zapominate na to, ze ten tam neni kvuli lidem, ale jako nutne zlo. Narozdil od zlutych nebo cernych je modry minibar postaven na principu, ze si musi vydelat nejen na sebe, ale jeste na najem v modrovlaku. Uroven je neni definovana "aby to pro lidi bylo zajimavy a meli o veci z minibaru zajem", ale jako "aby tam ten minibar byl a my si mohlo odskrtnout polozku minibar v seznamu pozadavku na vlak". Tomu odpovida i to, ze minibar v modrovlacich zpravidla funguje jen mezi nekterymi zastavkami, protoze ve zbytku cesty uz je v jinem vlaku.
A zaroven to znamena, ze koncept minibaru v modrovlaku, kde nema zadne zazemi, ani nemuze byt postaven jinak, nez na odrazujicich cenach a celkovem pristupu - pokud by cena a uroven obzerstveni v minibaru byla nastavena stejne, jako v beznem obchode, lidi by se vykaslali na zasobovani se pred cestou a spolehali by na minibar => ten by neprojel ani jeden vagon a byl by prazdny. Takze, jakakoliv jina podpora minibaru, nez "mame minibar", je pro modre kontraproduktivni => absence nabidkoveho listku dostupneho jeste pred prijezdem minibaru neni pro marketingove oddeleni CD chyba, ale ucel. Bohuzel pro nas, cestujici ...

M, Josef Petrák > pozor, nezamenovat rychlost obsluhy s tim, jestli je to najednou nebo po castech - i pokud jedu z Plzne se obcas stane, ze si me nekdo zacne vsimat az nekde u Horovic ... a ze by bylo o co stat, no ja nevim, ale ta dvoji kontrola jizdenek je dost otravna. Zvlast v porovnani s tim, ze u zlutych ani cernych se srovnatelnym konceptem neni vubec.
Registered user M 
08.12.2015 (0:42)  
Klopidlo behem tech poslednich jizd bylo ve smyslu - tady mate noviny, tady mate vodu, chcete neco z minibaru?

1. Toto jsem nikdy nezažil.
2. V RJ (aspoň teda v těch mých jízdách) se kafe zdarma a placené občerstvení objednává vždy současně (ano, voda a případně džus/kafe z Prahy/Ostravy, jde v předstihu)
Registered user Nechic  mail  
07.12.2015 (22:02)  
Sim: Brožury nebo aspoň papír s ceníkem jídla/pití opravdu ČD chybí, už jsem jim kvůli tomu i psal, je to na palici, že je to nenapadne propagovat. Vážně kdejaký šotouš z tohodle fora by u modrých odvedl lepší práci než celé marketingové oddělení i s tím co nabízí teď :-/ Jinak u RJ to myslím tak, že já to nakupuji když už, tak pár hodin předem a mám na výběr jen pár zbylých míst v kupéčkách, kupé prázdné, ale těžko vím, kdo tam bude sedět a když bude vyprodaný vlak, tak to ani nezměním. V kupé je to trochu víc znát, lidi mají pocit, že je nikdo nevidí a neslyší oproti velkoprostoru, kde jsou vzájemně "pod dohledem".
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko