Kolín (aktualizováno 8. 12. 23:00) — Se zavedením nového GVD 2016 dochází k opětovnému zprovoznění trati č. 076 Mělník – Mšeno a vy můžete být u toho! V neděli 13. prosince 2015, tedy v první den platnosti nového jízdního řádu, bude vypraven zvláštní protokolární vlak v čele s brejlovcem 750.308. Trasa vlaku povede z Kolína (odj. 10.45) přes Nymburk, Lysou nad Labem a Mělník do Mšena s plánovaným příjezdem v 13.26. Zpět se vlak vydá v 14.24 a do Kolína dorazí v 17.05 (podrobnosti viz plakát). Souprava vlaku bude tvořena třemi vozy řady Bc a jídelním vozem řady WR, kde bude připraveno bohaté občerstvení. Na jídelním lístku najdete guláš, klobásy i koláče, na čepu bude kácovské pivo i další nápoje.
Globální cena a rezervace míst přes ŽelPage za 199 Kč platí ve dvou vozech pro železniční nadšence. Kromě toho bude jeden vůz vyhrazen pro cestující mezi Mělníkem a Mšenem s cenou jízdenky 50 Kč jedním směrem. Tyto jízdenky budou prodávány u vlaku, nelze je zakoupit v předprodeji nebo s rezervací místa. Cena je jednotná za místo, děti do 15 let platí polovic, do 6 let zdarma. Žádné další slevy se neposkytují.
Tzv. fotopas je stanoven jako symbolický příspěvek na uspořádání akce. Přihlášeným fotografům bude poskytnut podrobný jízdní řád a kontakt na organizátora během jízdy.
Jízdné je jednotné, zpáteční jízdenka stojí 199 Kč. Poskytuje se poloviční sleva pro děti do 15 let, děti do šesti let jedou zdarma. Navíc lze zakoupit balíček za 399 Kč, který kromě zpátečního jízdného obsahuje i občerstvení (1× guláš, 1× klobása, 1× koláč). Občerstvení bude možné zakoupit i zvlášť. Cena fotopasu je 308 Kč. Rezervace jízdenek je možná do 9. prosince, později se lze přihlásit na telefonním čísle 603 306 616. Kapacita vlaku je 130 cestujících, v případě zvýšeného zájmu bude navýšena.
Pořadatelem akce je H+H stáj Kateřina. Hlavními sponzory jsou města Mšeno a Mělník, partnery Středočeský kraj a SŽDC. Dopravcem vlaku je společnost MBM rail.
Příloha: plakát (PDF) - uvedený jízdní řád je pouze předběžný!


V dobe nych studackych let, kdy penez bylo pomalu, jsem obcas neco cvaknul na cernobily film krabickou CMENA M8 (na tehdejsi dobu uzasnej napad, je to jako dnesni fotaky v mobilu - umoznilo to fotit i analfabetum, proste bylo pod mrakem tak tam clovek otocil na symbol mraku, chtel fotit portret, tak tam nastavil jednoho panacka) a protoze to nebyla moje hlavni zajmova aktivita, dost jsem se rozmyslel co vlastne cvaknu, aby to stalo za to. Nebyl mi prijemny pocit, ze "doplnkove" hobby ujidaji zbytecne velky krajic financniho baliku, ktery jsem mel k dispozici a ktery jsem samozrejme chtel smerovat spis to "hlavnich" okruhu mych zajmu.
V dnesni dobe to je podobny, ale presto jiny. Pro skupinu lidi, ktera obraci kazdou korunu, je dnes nejaka ta zakladni technika na dokumentovani dostupna prakticky za dekuju, zrovna tak provozni naklady jsou prakticky nulove. Jestli covek nafoti dvacet nebo dve sta fotek je prakticky stejne drahy a vetsina lidi, co nemaji foceni jako sve hobby stejne obcas neco vycvaknou, kdyz uz to maji k dispozici.
No, a podobne se to posunulo i u tech, co maji foceni jako doplnkove hobby - ti si poridi za par susni neco, co foti podstatne lip nez bezny telefon, pricemz vlastni provoz takoveho zarizeni je stale v podstate za dekuju. A diky tomu takto foti mnohem vic lidi, nez v dobe, kdy kazde cvaknuti znamenalo znehodnoceni jednoho policka filmu, bez ohledu na to, zda se snimek vydaril, ci nikoliv.
Ve vysledku pak foti i spousta tech, kterym by to v drivejsich dobach prislo ekonomicky neunosne a nyni jdou do toho s tim, ze v podstate jedinym nakladem je porizeni fotaku a prislusenstvi. A ano, ve spouste pripadu to tak v realu je - porizenim vybaveni naklady prakticky konci a vse je pak uz jen v rezii napadu a sikovnosti autora fotky. No, a pokud nekdo takto foti, je vcelku logicke, ze na to kouka ve smyslu "fotim to, co je, aniz bych k tomu musel nejak prispivat" - kdyz chce vyfotit motyla, strom, nebo lod na rece, proste to vyfoti a nema sebemensi potrebu domlouvat se s motylem, ze mu prispeje na letani, aby ho mohl fotit :-D
A pak taky na to, ze nekde jezdi vlaky, kouka tou optikou, ze vlaky "proste jsou a jezdi". Vzdyt vlaky, to jsou dopravni prostredky, ktere jsou urceny k tomu, aby neco nebo nekoho vozily - proc by mel preci platit za to, ze si ho muze nekde vyfotit, kdyz on s nim nepojede, ani mu nepoveze uhli nebo cokoliv jineho. To at si hezky plati ti, kterym to uhli veze.
No, a priplacet neco za to, ze nekde jede historickej brejlovec? To uz je preci uplna blbost, vzdyt tyhle masiny, to neni zadna historie, ale aktualni soucasnost, vzdyt takovahle lokomotiva tahla vlak, se kterym jsem jel dnes rano do prace, tak co to tu kdo pinda, ze to je specialni jizda. Ten vlak proste pojede, i kdyz za foceni nikdo platit nebude, tak proc by mel po me nekdo neco chtit, kdyz si ho chci "jen" vycvaknout. Navic v nem nepojedu, takze uz dost vydam za to, ze pojedu soubezne s vlakem autem, to by tak hralo, abych este nekomu neco mel platit! Vzdyt ja s tim vlakem nic spolecneho nemam, ja si ho chci jen vyfotit, stejne jako tamhleten strom nebo kostel na namesti.
U vetsiny jedincu se tento zpusob uvazovani zmeni ve chvili, kdy po dokonceni studii nebude tak hluboko do kapsy, u nekoho to zustane. Ale pokud se jedna o mladase, kteri obraci kazdou korunu a musi resit, jestli dnes pujdou na pivko nebo zitra pojedou fotit, bo na oboji na jednou nebude, budme vuci nim shovivavi. Vetsina z nas si timto obdobim taky prosla a je velmi pravdepodobne, ze z toho casem vyrostou :-)
Hlavní pozitivum vidím však hlavně v tom, že došlo k opravě zanedbané trati a bude zase sloužit cestujícím. No a brejle tam v normálním provozu opravdu nezastihnete. Je tedy 308,- Kč za možnost zaznamenat tuto událost opravdu mnoho? Není. A on i protokolární vlak jaksi zadarmo nejede. Musí se vždy najít finanční prostředky, aby to vůbec jelo. A tady se složilo opravdu hodně lidí. Jízdné a fotopas, je záležitost vpravdě symbolická.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
