Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Štrasburk/Eckwersheim — Den po útocích v Paříži se dnes ve Franici bohužel událo železniční neštěstí. V sobotu 14. listopadu došlo po poledni k vykolejení rychlovlaku TGV na druhé větvi vysokorychlostní železniční tratě z Paříže do Štrasburku, poblíž města Eckwersheim. Ačkoliv se jednalo o zkušební jízdu, ve vlaku bylo 49 techniků, přičemž 10 z nich zemřelo a dalších 32 se zranilo. Příčinou tohoto vykolejení je zřejmě vysoká rychlost.
Zdroj: Le Parisien
Související zprávy
16.11.2015 (12:57)
CART: a to prolustrovali a jeli pak dal, nebo vas vyhnali?
16.11.2015 (12:49)
Ten oblouk vychází na zhruba 140 - 150 km/h - na mapách jsem odměřil poloměr vnějšího oblouku (ten je pravidelnější a líp se měřil) na zhruba 900 m. Neznáme převýšení, nevíme, jaké dovolují příčné zrychlení, ale po dosazení nějakých více či méně běžných hodnot lze dojít k výše uvedeným hodnotám.
16.11.2015 (11:09)
ythomas_ct - ve Francii se musíte před nástupem do TGV prokázat platnou jízdenkou už na nástupišti.
Jel jsem v červnu Avignon - Ženeva. Žádná kontrola se nekonala. Pouze klasický štíplístek ve vlaku. Co jsem si všiml předchozího vlaku do Bruselu, tak měl stejný režim. Pouze cestující s jízdenkami iDTGV museli použít "předodjezdovou" přepážku k registraci.
Jel jsem v červnu Avignon - Ženeva. Žádná kontrola se nekonala. Pouze klasický štíplístek ve vlaku. Co jsem si všiml předchozího vlaku do Bruselu, tak měl stejný režim. Pouze cestující s jízdenkami iDTGV museli použít "předodjezdovou" přepážku k registraci.
16.11.2015 (10:56)
Ad Josef Petrák:
Do TGV či Thalysu se dostanu naprosto bez kontroly na stanici.
No, v Německu (třeba ve Frankfurtu) jo, ale ve Francii se musíte před nástupem do TGV prokázat platnou jízdenkou už na nástupišti. A "podezřelá individua" jsou tam navíc schopni (ve spolupráci s policií či jakousi ochrankou) před nástupem do vlaku prošacovat celkem důkladně. Kromě toho asi na každém větším francouzském nádraží korsují tři borci v maskáčích se samopaly...
Do TGV či Thalysu se dostanu naprosto bez kontroly na stanici.
No, v Německu (třeba ve Frankfurtu) jo, ale ve Francii se musíte před nástupem do TGV prokázat platnou jízdenkou už na nástupišti. A "podezřelá individua" jsou tam navíc schopni (ve spolupráci s policií či jakousi ochrankou) před nástupem do vlaku prošacovat celkem důkladně. Kromě toho asi na každém větším francouzském nádraží korsují tři borci v maskáčích se samopaly...
16.11.2015 (9:56)
KOBROS - jak řekli Turista a Josef Petrák, Eurostar má oddělená nástupiště a kontroly kvůli Schengenu a zároveň jako ochrana před potenciálním útokem na Eurotunel, AVE dělá plošně totéž kvůli ETA (byť je ta hrozba dnes už minimální, ale v roce 1992 rozhodně nebyla). A na širé trati jsou po celé délce ploty a (minimálně na vytipovaných místech) kamery.
Každopádně v červenci jsme tam byli s kamarádem fotit a kochat se, a po pár minutách na jednom mostě na nás přijeli cajti... Mohla to být náhoda, ale taky nemusela.
Každopádně v červenci jsme tam byli s kamarádem fotit a kochat se, a po pár minutách na jednom mostě na nás přijeli cajti... Mohla to být náhoda, ale taky nemusela.
16.11.2015 (3:26)
O rychlostní rekord nešlo, tahle souprava by ho ani nezvládla. Ale během testů se jezdí vmax+10%, tedy nějakých 350 km/h.
15.11.2015 (23:34)
Prádlo: tady to na 600 nevypadá, tedy ne na pokus o rekord, spíš bych to viděl na podobnou situaci jako při vykolejení na konci VRT ve Španělsku - VRT tady taky víceméně končí, následuje oblouk, výhybky a souběh s tratí do Štrasburku. A jeli právě DO Štrasburku, tedy z "rovné" VRT do oblouku na most.
Mapa: https://goo.gl/KbjrBY
Víc fotek: http://www.lalsace.fr/actualite/2015/11/14/un-train-deraille-a-eckwersheim
Fotky, videa: http://www.dna.fr/actualite/2015/11/14/un-train-se-renverse-et-prend-feu-a-eckwersheim-pres-de-strasbourg
Mapa: https://goo.gl/KbjrBY
Víc fotek: http://www.lalsace.fr/actualite/2015/11/14/un-train-deraille-a-eckwersheim
Fotky, videa: http://www.dna.fr/actualite/2015/11/14/un-train-se-renverse-et-prend-feu-a-eckwersheim-pres-de-strasbourg
15.11.2015 (22:06)
turista: Toto platí jen pro Eurostar kvůli přechodu z Schengenu do UK a pak pro AVE RENFE. Do TGV či Thalysu se dostanu naprosto bez kontroly na stanici.
15.11.2015 (19:22)
kobros: na nádraží (kterých je u VRT omezený počet) režim jako na letišti. Tratě jsou už dnes oplocené, takže nějaké detektory narušení plotu + kamery. Mosty totéž, nebo je bude hlídat strejc v budce jako v Jugoslávii.
15.11.2015 (19:16)
Uprimnou soustrast.
Prvni, co me napadlo, jak zrovna takova vec jako VRT je zabezpecena proti teroristickemu utoku.
Prece jen-u letadel staci udrzet tvrdy bezpecnostni rezim na letisti. Stovky km koleji je jiny orisek.
Jinak pouceni z historie islamu-nasledovnici proroka Mohameda ovladli Stredozemi od Maroka po Malou Asii, zavedli ve vodach Stredozemniho more piratstvi a otrokarske najezdy na evropske pobrezi. Najednou to po mori z Iberie do Konstantinopole netrvalo po bezpecnem sirem mori 3 tydny, ale od pristavu k pristavu podel pobrezi 3 roky. To obchodu, ekonomice po jedine levne dopravni trase moc neprospeje....
S konecnou platosti to vyresila az Francie, Anglie a sjednocena Italie v 19. stoleti.
Prvni, co me napadlo, jak zrovna takova vec jako VRT je zabezpecena proti teroristickemu utoku.
Prece jen-u letadel staci udrzet tvrdy bezpecnostni rezim na letisti. Stovky km koleji je jiny orisek.
Jinak pouceni z historie islamu-nasledovnici proroka Mohameda ovladli Stredozemi od Maroka po Malou Asii, zavedli ve vodach Stredozemniho more piratstvi a otrokarske najezdy na evropske pobrezi. Najednou to po mori z Iberie do Konstantinopole netrvalo po bezpecnem sirem mori 3 tydny, ale od pristavu k pristavu podel pobrezi 3 roky. To obchodu, ekonomice po jedine levne dopravni trase moc neprospeje....
S konecnou platosti to vyresila az Francie, Anglie a sjednocena Italie v 19. stoleti.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko