..: Ohlédnutí za cestovatelskou soutěží Křížem krážem republikou :..

Fotografie jednoho z účastníků soutěže Křížem krážem republikou, foto: Křížem krážem republikouKrnov — Sobota 26. září se nesla napříč Českou republikou ve znamení oslav Dne železnice. Kromě toho je však již osmým rokem poslední záříjová sobota také dnem konání cestovatelské soutěže Křížem krážem republikou, na kterou jsme vás, naše čtenáře, zvali i zde. Právě portál ŽelPage byl totiž letos mediálním partnerem celé akce. Klání, organizované skautským oddílem Krnovská trojka, se za osm let výrazně posunulo a vyhledávají jej nejen skautské oddíly, ale také široká spektra železničních nadšenců či obyčejných cestovatelů. Letošního ročníku se zúčastnilo úctyhodných 90 týmů. Cíl byl prostý - získat co nejvíce bodů, které šlo nasbírat nejen za najeté tarifní kilometry po českých tratích, ale také za návštěvu bonusových stanic či splnění speciálních úkolů.

Den železnice nabízí možnost potkat i historická vozidla, foto: Křížem krážem republikouMezi speciální úkoly se řadí například návštěva památky ze seznamu kulturního dědictví UNESCO, průjezd stanicí s nadmořskou výškou nad 700 metrů nad mořem či společná fotografie s průvodčím. Nejde přitom pouze o cestování po koridorech tam a zpět - pokud tým projede danou trať podruhé, počítá se mu již pouze 50 procent kilometrové vzdálenosti. Cílová stanice navíc nesmí být více než 100 kilometrů vzdálena od výchozí. Konání soutěže umožňuje nabídka Českých drah, partnera celé akce, který umožňuje na Den železnice cestovat na Skupinovou víkendovou jízdenku až pěti osobám bez ohledu na jejich věk.

Nejlepší letošní tým - Křižáci času

Trasa vítězného týmu Křižáci času, foto: Křížem krážem republikouJako nejlepší stratégové a tým s největší porcí štěstí se letos ukázali Křižáci času, kteří nasbírali 1945 bodů a najeli celých 1275 kilometrů. Ani oni si však svým vítězstvím nebyli vůbec jistí, jak dokládají střípky z konverzace z jejich cesty: „Vidíme, že s námi nejede žádný tým. To nás na jednu stranu mate (kam kruci všichni jeli?), ale na druhou stranu nám dává jistou naději…“. A v tom je právě kouzlo celé soutěže - je nutné zvolit ideální kombinaci počtu kilometrů, ale také bonusových stanic a doplňkových úkolů. Tradičně do soutěže také zasahují vnější vlivy v podobě zpožděných či odřeknutých spojů, náhradní autobusové dopravy či ujetých přípojů. Nikdo si tak nemůže být vítězstvím předem jistý, byť by měl naplánovanou sebedelší a sebelepší trasu.

Níže si můžete prohlédnout kompletní tabulku nejlepších cestovatelů roku 2015 a také několik fotografií z celé soutěže:

Pořadí týmů KKR 2015, foto: Křížem krážem republikou
Návštěva kulturní památky, foto: Křížem krážem republikou Cestují i nejmenší…, foto: Křížem krážem republikou Důležité je cestu dobře naplánovat, foto: Křížem krážem republikou Cestují i rodiny s dětmi…, foto: Křížem krážem republikou Setkání týmů, foto: Křížem krážem republikou

Jménem organizátora, skautského oddílu Krnovská trojka, děkujeme všem týmům za účast na letošním ročníku soutěže, doufáme, že jste si užili příjemný cestovatelský den a že se budeme moci těšit na vaší účast i příští rok!

Zdroj: Křížem krážem republikou


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.10.2015 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
09.10.2015 (15:00)  
(OT) M 474 003: Však Vás nikde nikdo nenutí, abyste někam jezdil vlakem. Pořiďte si koně a jezděte všude koňmo! Nebo třeba na koloběžce...
09.10.2015 (15:00)  
M 474 003: Možná byste opravdu měl vyhledat odbornou pomoc... Tohle přece není normální, takhle uvažovat.
Ještě mi řekněte, jak se pozná pravidelný cestující? Ten má nějaký "víc" nárok na cokoli? Takže když jedu vlakem/autobusem já na výlet a vedle mě někdo do práce, tak ten vedle mě má jako víc nárok na přepravu, nebo jak? Tohle mi prosím vysvětlete.
09.10.2015 (14:40)  
M 474 003: Nesmíte to vidět tak černě. Těch skupinek je 90. Vlaků se v danou chvíli po republice pohybuje možná i víc. To máte jednu 2-5 členou skupinku na jeden vlak ;-)
09.10.2015 (14:32)  
Protože poslední dobou je jakákoli cesta hromadnou dopravou hnus a utrpení. Ty skupiny měly sice platnou jízdenku, ale grafikon a hlavně řazení vlaků s tím nepočítá, takže pravidelní cestující stojí.

Já vidím vlak, a je mi špatně, tedy pokud do něj mám nastoupit, s kým se zase pohádám, kdo mi bude nutit pít tvrdý alkohol, zda selže topení nebo klimatizace, zda bude zpoždění, zda mi v přestupní stanici před nosem ujede přípoj, zda půjdou otevřít dveře, zda bude řvát reproduktor, zda budou pištět dveře, zda bude oddíl plný výfukových plynů (810), atd. atd. ...
09.10.2015 (13:55)  
František: Kolik dní v roce tahle soutěž probíhá? Jeden? Tak to fakt asi nebude problém... Kolik těch lidí takhle jezdí? Spíš je větší problém, když se někde hraje fotbal nebo je nějaká fakt velká kulturní akce.
09.10.2015 (13:06)  
Osobně při poznávání nějakého území upřednostňují více navštívených míst před ujetými kilometry (nádraží přeci jen není všechno, jakkoli je třeba zajímavé), ale je to každého věc. Pokud kvůli chronickým projížděčům nezůstanou na nástupišti lidé, kteří se chtěli někam dostat (a možná za to v součtu i více zaplatili), nevidím v tom zásadní problém.
09.10.2015 (11:07)  
M 474 003
Vy máte tedy dost... O tom, jaká a zda je potřeba "se přemístit" rozhoduje jako kdo? Strana?
Vaše myšlení vězí kdesi v padesátých letech.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.10.2015 (9:18)  
Platící cestující je opravdu ještě v roce 2015 pro někoho na železnici nechtěná přítěž? Myslel jsem, že tenhle přístup ("jaká mimořádná skupina lidí, hergot? a všichni chtějí jízdenky? a co by ještě nechtěli? snad ne uklizenou čekárnu a čisté záchody? nebo dokonce vagon navíc? já musím plnit plán a ne dělat kašpárka nějakým zákazníkům, můžu jít klidně do hutí, tam dostanu víc peněz a deputátní železo! ať si zůstanou doma!") už máme za sebou. Pokud ne, tak to možná leccos vysvětluje o stavu a výsledcích českých železnic.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
09.10.2015 (8:26)  
M474003: A co je a co není potřeba se přemístit? Projet si novou trať je potřeba se přemístit? Je na šot je potřeba se přemístit (vždyť komu to co přinese?)? Svést se novou nebo naopak brzy vyřazenou jednotkou/vagonem je potřeba se přemístit? Projet se neznámou krajinou je potřeba se přemístit? Zrovna tady mi tahle poznámka přijde dost mimo, buďte rád, že těmi vlaky někdo jezdí a v sobotu bych se mimo nočních a krajně ranních spojů nějaké poddimenzovanosti nebál.
09.10.2015 (7:44)  
M 474 003: Ty skupiny měly platnou jízdenku - účastníci byli právoplatnými cestujícími jako kdokoliv jiný, takže o nějakém zabírání místa nemůže být řeč...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko