..: Ohlédnutí za cestovatelskou soutěží Křížem krážem republikou :..

Fotografie jednoho z účastníků soutěže Křížem krážem republikou, foto: Křížem krážem republikouKrnov — Sobota 26. září se nesla napříč Českou republikou ve znamení oslav Dne železnice. Kromě toho je však již osmým rokem poslední záříjová sobota také dnem konání cestovatelské soutěže Křížem krážem republikou, na kterou jsme vás, naše čtenáře, zvali i zde. Právě portál ŽelPage byl totiž letos mediálním partnerem celé akce. Klání, organizované skautským oddílem Krnovská trojka, se za osm let výrazně posunulo a vyhledávají jej nejen skautské oddíly, ale také široká spektra železničních nadšenců či obyčejných cestovatelů. Letošního ročníku se zúčastnilo úctyhodných 90 týmů. Cíl byl prostý - získat co nejvíce bodů, které šlo nasbírat nejen za najeté tarifní kilometry po českých tratích, ale také za návštěvu bonusových stanic či splnění speciálních úkolů.

Den železnice nabízí možnost potkat i historická vozidla, foto: Křížem krážem republikouMezi speciální úkoly se řadí například návštěva památky ze seznamu kulturního dědictví UNESCO, průjezd stanicí s nadmořskou výškou nad 700 metrů nad mořem či společná fotografie s průvodčím. Nejde přitom pouze o cestování po koridorech tam a zpět - pokud tým projede danou trať podruhé, počítá se mu již pouze 50 procent kilometrové vzdálenosti. Cílová stanice navíc nesmí být více než 100 kilometrů vzdálena od výchozí. Konání soutěže umožňuje nabídka Českých drah, partnera celé akce, který umožňuje na Den železnice cestovat na Skupinovou víkendovou jízdenku až pěti osobám bez ohledu na jejich věk.

Nejlepší letošní tým - Křižáci času

Trasa vítězného týmu Křižáci času, foto: Křížem krážem republikouJako nejlepší stratégové a tým s největší porcí štěstí se letos ukázali Křižáci času, kteří nasbírali 1945 bodů a najeli celých 1275 kilometrů. Ani oni si však svým vítězstvím nebyli vůbec jistí, jak dokládají střípky z konverzace z jejich cesty: „Vidíme, že s námi nejede žádný tým. To nás na jednu stranu mate (kam kruci všichni jeli?), ale na druhou stranu nám dává jistou naději…“. A v tom je právě kouzlo celé soutěže - je nutné zvolit ideální kombinaci počtu kilometrů, ale také bonusových stanic a doplňkových úkolů. Tradičně do soutěže také zasahují vnější vlivy v podobě zpožděných či odřeknutých spojů, náhradní autobusové dopravy či ujetých přípojů. Nikdo si tak nemůže být vítězstvím předem jistý, byť by měl naplánovanou sebedelší a sebelepší trasu.

Níže si můžete prohlédnout kompletní tabulku nejlepších cestovatelů roku 2015 a také několik fotografií z celé soutěže:

Pořadí týmů KKR 2015, foto: Křížem krážem republikou
Návštěva kulturní památky, foto: Křížem krážem republikou Cestují i nejmenší…, foto: Křížem krážem republikou Důležité je cestu dobře naplánovat, foto: Křížem krážem republikou Cestují i rodiny s dětmi…, foto: Křížem krážem republikou Setkání týmů, foto: Křížem krážem republikou

Jménem organizátora, skautského oddílu Krnovská trojka, děkujeme všem týmům za účast na letošním ročníku soutěže, doufáme, že jste si užili příjemný cestovatelský den a že se budeme moci těšit na vaší účast i příští rok!

Zdroj: Křížem krážem republikou


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.10.2015 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Reportáže

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Castell  mail  
21.10.2015 (13:41)  
Nejen pro M 474 003: Nedalo mi to ... a protože na jakoukoliv akci mohou být jakékoliv názory přidám i svůj. Letos jsme se zúčastnili akce Křížem krážem poprvé a již teď víme, že ne naposledy. Vzhledem k nadšení členů našeho týmu a celkovému umístění do toho jdeme příště zase s mírně upravenou taktikou. A věřte/nevěřte budeme opět zabírat místa ve vlacích po celé republice s platnou jízdenkou. :-)
19.10.2015 (0:41)  
Nechic: 14.11. se bude konat rallye omezena na tratě středočeského Regionetu.
registrovaný užívateľ Nechic  mail  
11.10.2015 (19:09)  
kyslik: Rally je náročná na jízdenky. Jinak je to o kolektivu. Když se dobře bavite tak vydržíte celý den. Jo druhá noc je vždy peklo, to souhlasím, ale jednou ročně to beru jako výzvu :-D
10.10.2015 (22:21)  
M 474 003: Já myslel, že jste jen takové zapšklé individuum s extrémní alergií na žlutou, ale toto, to už je síla.......

A mimochodem naši předci stavěli železnice v prvé řadě kvůli přepravě zboží. Na mnoha tratích se s přepravou lidí začalo později a spíš to byla taková doplňková činnost. Žádné hodinové takty, 3, 4 vlaky za den a dost.
10.10.2015 (22:03)  
Soutěže jsem po dva roky taktéž zúčastnil. Nicméně pokud si chce člověk užít a něco procestovat, tak soutěži musí obětovat dvě noci. A pokud má někdo startovat o půlnoci a končit o půlnoci, tak už v polovině cesty na slušně "zrušený" na to, aby si soutěž užíval. Z tohoto důvodu tedy spíše upřednostňuji Železniční rallye, která bývá dvoudenní či jednodenní, ale vždy je to jen přes jednu noc (so odpol start, neděle poledne cíl). Ale to jsem odbočil
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
09.10.2015 (20:01)  
-> editor

Pokud někdo nerozumí akci, která se pořádá už několik let o víkendu, kdy se koná i celostátní "Den železnice" a která má jako jeden z úkolů přitáhnout mladé lidi k cestování železnicí, lze nad ním jen zlomit hůl. Je možné, že na jiné weby píše o tom, že nerozumí tomu, že někdo jezdí někam (mimo domov) na dovolenou, jinde se může divit, že někdo pije alkohol (jakýkoliv) či kouří - když obé je nezdravé, případně jak někdo může sázet či hrát v automatech, když přece se vždy vyplatí na výhry jen část toho, co se vsadilo...

Nehodlám otvírat debatu na tohle téma, spíš ji uzavřu. ŽelPage je magazín, který se na svět kolem dívá s optimismem, i když občas i kriticky. A u takovýchto aktualit opravdu neočekáváme negativní reakce - pokud cítíte nutnost je vyjádřit, nechoďte s nimi na ŽelPage. Ptáte se mne kam jinam? No přece na lampárnu!

Berte to, prosím, jako lehké varování. Obdobné komentáře mohou příště - i bez varování - skončit v propadlišti dějin.
09.10.2015 (19:45)  
M 474 003: Hele, a můžu vůbec jít ven jen tak, jen tak se jít projít? Protože ošlapu chodník, který naši předci přece nestavěli pro zábavu. Nebo se smí chodit jen odněkud někam? Do práce, do školy, k doktorovi? A za zábavou a pro zábavu už ne?
Jezdím dopravním prostředkem klidně i jen pro zábavu, proč ne? Když si to zaplatím, tak není nikomu nic po tom, proč jedu, kam jedu a podobně. A tohle platí pro MHD, vlak i mnou vlastněný osobní automobil.
Tedy, myslel jsem si vždy, že jste magor. Ale až takový? Předčíte veškerá očekávání... Jen doufám, že se NIKDY A NIKDE nedostanete do nějaké funkce, v níž byste nedejbože rozhodoval o osudech jiných.
09.10.2015 (19:32)  
Samozřejmě, že má pravidelný cestující nárok na víc, stejně jako štamgast v hospodě.

Hlavně jsem se pozastavil nad tím JAK může NĚKDO, v dnešní z*vené době, dobrovolně jezdit hromadným dopravním prostředkem jen tak pro zábavu? To není kolotoč. Pro mně je cesta utrpením, jezdím jenom když musím, pokud to jenom trochu jde, je hezké počasí a není to po frekventované silnici, tak chodím pěšky, než se rozčilovat ve vlaku.

Naši předkové nestavěli železnice pro zábavu ale pro propojení s ostatním světem, a lidi jezdili, pokud na to měli a někam potřebovali, jiní chodili pěšky podle trati, protože na to neměli, a nikdo se nevozil pro zábavu, možná první den po otevření trati, ale určitě tu cestu nějak využil.
09.10.2015 (17:25)  
Dale Cooper: Však také netvrdím, že je to nějaký problém, mimo jiné proto, že i do narvaného vlaku se vždycky ještě jeden další cestující vejde. :-) A když se přece jen náhodou nevejde, tak je to špatné nejen při této akci, zejména není-li v dohledné době k dispozici následující spoj či přípoj. Ale to už je jiná problematika.

Sim: Největší průšvih je stojící platící pravidelný cestující odněkud někam. :-) Ale jistě se to dá přežít.
registrovaný užívateľ Sim 
09.10.2015 (15:11)  
M 474 003 > "... grafikon a hlavně řazení vlaků s tím nepočítá, takže pravidelní cestující stojí."

Co je vetsi pruser, kdyz stoji pravidelny cestujici, nebo platici?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko