Jindřichův Hradec (aktualizováno 20:30) — Cestující na tratích Jindřichohradeckých místních drah se do konce letošního roku dočkají hned několika zlepšení, a to na straně infrastruktury i u provozovaných vozidel. Na 46 kilometrů dlouhé úzkokolejce z Jindřichova Hradce do Obrataně budou rekonstruována nástupiště ve Žďáru u Kamenice nad Lipou, Obratani zastávce a Obratani, nové zastávky se pak dočká necelá dvacítka obyvatel černovické místní části Střítež. „Charakteristickými stavebními parametry pro tyto zastávky budou vystavěné zpevněné plochy nástupiště ve výšce 350 mm nad temenem kolejnice a s délkou 36 metrů, nové osvětlení zastávky s novým přístřeškem,“ píše se v tiskové zprávě JHMD.
Řešení pro vozíčkáře, cyklisty i kočárky
Cestujícím se sníženou schopností pohybu a orientace dosud mohl činit problémy nástup do vysokopodlažních vozidel, ať už šlo o staré balmy nebo modernizované vozy M 27.0, dopravcem přezdívané Nautilus. Společnost JHMD však na doporučení Regionální rady ROP Jihovýchod svá vozidla vybaví rampami typu Roll a Ramp, které by měly usnadnit cestování vozíčkářům, rodinám s dětskými kočárky i cyklistům. Podle dopravce jsou rampy nastavitelné, a tedy využitelné i na zastávkách bez zvýšeného nástupiště.
Celá investice dosáhne přibližně 11 milionů korun, přičemž přibližně z 85 % ji financuje Státní fond dopravní infrastruktury. „V příštích letech počítáme samozřejmě s dalšími investicemi do infrastruktury," dodává Jiří Pavel, výkonný ředitel JHMD.
Prosincová změna GVD
S blížící se prosincovou změnou jízdního řádu se též podívejme na jeho návrh (konečná podoba ještě může doznat změn). Zatímco na obrataňské trati dochází pouze k dílčím úpravám, na té bystřické jsou změny na první pohled výraznější. Vlaky budou z Jindřichova Hradce odjíždět vždy (tedy v rámci svých kalendářních omezení) 24/25 minut po liché celé hodině, čímž vzikne přípoj od rychlíku z Českých Budějovic. Naopak příjezd zpět do Jindřichova Hradce je plánován 30 minut po sudé celé hodině, opět s přípojem na rychlík do Českých Budějovic a Plzně. Původně plánovaný večerní spoj z Jindřichova Hradce do Blažejova a zpět nakonec zaveden nebude.
Přílohy: Návrh JŘ 2015-2016 JHMD
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ono je to bohuzel fuj i navenek.
Design s kulatymi okny byl vyzkousen firmou McKeen na pocatku 20. stoleti a uz tehdy se neosvedcil.
http://mckeencar.com/wp-content/uploads/mckeen-5712.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Dr9_23VjKT4
Co ten motor! To myslíte vážně? Toto je doprava na úrovni 50 let!
To je doprava nebo součást nějaké poutě, kolotoče, nebo je to atrakce?
kdyby jsme žili v Albánii, řeknu hurá ...
Ale možná, JHMD hledají způsob jak zákazníky odradit a jezdit jen za státní dotace.
Ono totiž 81 milionů z našich kapes není k zahození, při tržbě 9 milionů. Pokud je to atrakce nebo pouťová zábava pro děti, tak to není doprava a nedejme na to ani korunu!
Ještě horší, než jsme mysleli - navenek huj a vevnitř TFŮŮŮŮJ - strašný hrůza.
Jinak samozřejmě JHMD za rozvoj infrastruktury chválím, jako místní, co cestuje z úzkou velmi často to ocením. Teď už jen zlepšit ten vozový park, protože když se kouknu vedle do Rakouska na Pinzgaubahn, Zillertalbahn, tak je mi k pláči...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.