..: Nová zastávka Znojmo nemocnice již v provozu :..

Železniční zastávka Znojmo nemocnice, foto: Znojemský deník Rovnost/Dalibor Krutiš Znojmo — Ve středu 14. října ve 14.45 začala sloužit cestujícím nová železniční zastávka Znojmo nemocnice na trati Znojmo – Moravské Budějovice – Okříšky, jako první zde zastavil vlak Os 24811. Jak již název zastávky napovídá, využití najde mezi pasažéry směřujícími do znojemské nemocnice, cestu vlakem od Moravských Budějovic však může výrazně zkrátit i obyvatelům severní části města. Stejně tak cestujícím z obcí na trati 241 lépe zpřístupní centrum města. Měsíc trvající výstavba si vyžádala investici 3 mil. Kč, přičemž město Znojmo se podílelo částkou 0,5 mil. Kč. Podle platného jízdního řádu zde v pracovní dny zastaví 11 (v pátek 12), v sobotu 7 a v neděli 6 vlaků v každém směru.

Zastávka Znojmo nemocnice je od 14.10.2015 v provozu, foto: Město Znojmo Zastávka Znojmo nemocnice je od 14.10.2015 v provozu, foto: Město Znojmo

Takto výhodná zastávka v blízkosti centra okresního města může významně změnit pozici železniční dopravy na dané trati. Shodou okolností se právě nyní řeší také návrhy nových jízdních řádů pro další období, zajímalo nás tedy, zda nebo jak se existence zastávky v centru Znojma na nové koncepci GVD projeví. Projekt Veřejná doprava Vysočiny, v rámci něhož je řešen komplexní návrh dopravní obslužnosti kraje, totiž zahrnuje i trať z Okříšek do Znojma. Podle webových stránek Kraje Vysočina je VDV pravidelným tématem zasedání krajské Dopravní komise. Podrobnosti o tomto projektu a vyjádření Kraje Vysočina zjišťujeme.

Zdroje: Znojemský deník [1], [2], Město Znojmo, E-ZAK Vysočina


RaPa Poslat mail autorovi | 18.10.2015 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
20.10.2015 (17:28)  
Existují možná desítky podobných míst, kde je nádraží někde v prdeli a energii na zřízení zastávky blíže výstavbě nikdo nemá (v normálním světě by jí měl mít především dopravce, bo mu jde o byznys, ale...).

Co to je "v normálním světě"?

Regionální doprava je ve světě buď dotovaná, a pak má hlavní slovo objednavatel, protože ten platí většinu nákladů.

Nebo dotovaná není, a pak nabývá podob maršutek a podobných autobusíků, a zastávka je u pangejtu kde si kdo mávne, protože to je zdaleka nejlevnější ...
20.10.2015 (16:02)  
M474: vy to tam znáte? Existují možná desítky podobných míst, kde je nádraží někde v prdeli a energii na zřízení zastávky blíže výstavbě nikdo nemá (v normálním světě by jí měl mít především dopravce, bo mu jde o byznys, ale...).
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
20.10.2015 (13:38)  
M: Co vidim třeba nový zastávky v Hostivici a okolí, tak to neni tak špatný. A vybudování zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí byla vysloveně trefa do černého, tipnul bych si, že to vedlo minimálně ke zdvojnásobení počtu cestujících na trati, a z trati skoro na odpis se tak stala trať dobře prosperující.
(Tolik za 122 kterou znám, přímo za Znojmo mluvit nemůžu. Nevím jestli je to obvykle tak jak píše M, ale rozhodně to tak není vždycky.)
20.10.2015 (13:18)  
Tady řešíte skleněnost přístřešků, ale zda ta zastávka bude mít význam, to uniká. Dopadne to asi takhle, několik prvních týdnů tu zastávku opravdu někteří cestující použijí, pak se vrátí zpátky do aut, tak jako jezdili dokud zastávka nebyla, no a po nějakém čase se začne v místním zastupitelstvu polemizovat, zda by za ty peníze, které stála zastávka, nebylo bývalo lepší vybudovat parkovistě. Nežijeme totiž v normální zemi, žijeme v Automobilistánu.
Registrierter Benutzer kobros 
20.10.2015 (9:58)  
Honza:
co se týče trvanlivosti přístřešků, tak dost to závisí na kraji. Byť Znojmo není typická jižní Morava (bývalé Sudety), přece jen k severním Čechám má pořád dost daleko.
Registrierter Benutzer Kakov 
19.10.2015 (20:16)  
ad SŽDC a jejich "ne"schopnost....

je nutné si uvědomit, že něco jiného je hlídat hodně přístřešků na relativně malém prostoru (město), kord když k tomu mám k dispozici vlastní (městskou) policii "zdarma" (byla by i bez přístřešků)

nebo hlídat tisíce přístřešků rozesetých jednotlivě po celé ČR sem tam nějaký
Registrierter Benutzer Honza  mail  
19.10.2015 (19:37)  
Skleněný nevydrří. Přístřešky na trase Roudnice - Děčín, původně prosklené, byly po x letech vyplněné jakýmisi dřevotřískovými deskami, které se dají rozbít obtížněji, ale taky dají, takže většina jich je už znova vymlácená. Kromě těch betonových bunkrů se ezačínají objevovat zase plechové, něco jako bývalo před koridorem, jeden takový je nově v Praze - Sedlci.

A to, že ten skleněný je hezký, s tím nesouhlasím. Jak to sklo asi za pár let, po usedání železničního prachu, vypadá? Když teda vyjímačně někde přežije.
19.10.2015 (17:56)  
Jako příklad osudu prosklených přístřešků doporučuji Čelákovice-Jiřina, původní stav v místním článku - http://www.zelpage.cz/zpravy/4888
Sklo vydrželo asi rok, nyní kompletně oplechovaná, bohužel do stejné úrovně jako původní sklo - za deště prší ze všech stran a není v ní suchého místa. Aktuální foto možno dohledat přes Google.
Registrierter Benutzer junkrs 
19.10.2015 (9:52)  
No pravdu má Honza v tom, že přístřešek je zbytečně vysoký a naopak málo "hluboký", že tam bude dost zahánět ;-)
Registrierter Benutzer kobros 
19.10.2015 (9:09)  
kubam. Neproskleny pristresek kdekoliv (nejen) v CR ma jednu neprijemnou vlastnost: stane se z nej zachodek.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko