..: Zastávka Čelákovice Jiřina slavnostně otevřena :..

Zastávka Čelákovice Jiřina slavnostně otevřenaČelákovice - V pondělí 18.6.2007 byla slavnostně otevřena železniční zastávka na trati 231 Čelákovice Jiřina v km 6,8 - 7,1. Ta sloužila od 10.12.2006 až dosud cestujícím ve zkušebním provozu, kdy bylo nutné překonávat řadu překážek. Dnes byla za účasti odborného poradce náměstka pro osobní dopravu ČD Karla Otavy, sociálnědemokratické poslankyně Anny Čurdové, generálního ředitele Správy želeniční dopravní cesty Jana Komárka, čelákovického starosty Bohumila Klicpery, zástupce zhotovitele společnosti Viamont DSP Krautnera, krajského zastupitele Plavce a zástupce Stavební správy Praha Suka slavnostně otevřena.

Poslankyně Čurdová a současná místostarosta Bařina na zastávceNa zastávce zastavují kromě 2 ranních posilových vlaků všechny osobní vlaky vedené jednotkami 451 nebo 471 ve směru do Prahy i do Lysé nad Labem. Při statistickém šetření v dubnu letošního roku bylo zjištěno, že na zastávce v pracovní dny nastupuje v průběhu 24 hodin 420 cestujících a vystupuje 518. O víkendu jsou nástupy a výstupy téměř totožné - jedná se vždy zhruba o 200 cestujících denně. Pro srovnání - na čelákovickém nádraží v pracovní dny nastupuje 2.209 cestujících a vystupuje 2.256 osob. O víkendu jsou čísla samozřejmě nižší a pohybují se shodně u nástupu i výstupu okolo 1.000 cestujících. V celém úseku trati 231 cestuje průměrně v pracovní dny 26.374 osob (v pořadí 2. místo za tratí 011, kde v pracovní dny cestuje 49.647 osob).

Pamětní deskaCelá zastávka přišla zhruba na 21 mil. Kč, přičemž město přispělo 4 miliony a zbytek bylo financováno prostřednictvím SFDI. Dotace byla poskytnuta i díky velkému úsilí bývalého místostarosty města Bohuslava Hnízda, který po 3 měsících ve funkci náhle zemřel a proto byla na jeho počest v blízkosti zastávky instalována pamětní deska. Město navíc investovalo 2 mil. Kč do rekonstrukce přilehlého parku a blízkého okolí zastávky.

Jan Komárek, který do Čelákovic přijel pravidelným osobním vlakem, poznamenal, že si je vědom zastaralosti trati a poznamenal, že by finance měly směřovat i do nekoridorových, ale z hlediska železniční dopravy významných tratí. Navíc se tato trať musí připravovat na další léta, kdy kvůli modernizaci trati v úseku Praha Libeň - Praha Běchovice bude výrazně omezena jízda vlaků a počítá se s tím, že řada vlaků dálkové dopravy, které budou vedeny ve státním zájmu (R, Ex), bude místo trati 011 trasována přes 231. A přesto, že se bude jednat o odklonové rychlíky, budou mít tyto vlaky přednost před krajem objednanými Os a Sp.

Jednotky řad 451 a 471 se míjí na železniční zastávce Čelákovice JiřinaV tomto směru zažila i dnes trať silnou zátěž, neboť po kolapsu dopravy na trati 011 byly vlaky dálkové dopravy vedeny odklonem přes Lysou nad Labem. Toho využila i řada účastníků slavnostního otevření zastávky, kteří tak mohli sledovat zastávkou projíždějící tradiční příměstské jednotky, ale i pendolina či vlaky kategorie EC. Na trati 231 se počítá po zastávkách v Ostré a Čelákovicích Jiřině s vybudováním zastávky Praha Rajská zahrada, na kterou bylo v letošním roce uvolněno 12 mil. Kč na zpracování dokumentace. Další zastávka by mohla ještě do konce letošního roku vzniknout na trati 074 Čelákovice - Neratovice v Brandýse nad Labem, která však vyjde díky jednokolejné neelektrifikované trati na 1,5 mil. Kč. Na trati 231 lze očekávat zkrácení jízdních dob vlaků se zprovozněním Nového spojení, kdy odpadne úvrať mezi Prahou Vysočany a Prahou Masarykovým nádražím.

zdroj: Město Čelákovice


CSPSV | 18.6.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
19.06.2007 (20:44)  
Mám jen poznámku k tomu sčítání cestujících - to je 2.místo mezi tratěmi, které vycházejí z Prahy? Pak by ale měli být započteni jen cestující kteří z té Prahy jedou, a ne třeba relace Kolín - Nymburk apod. Protože si nedokážu představit, že po 231 jezdí z Prahy víc lidí než po 171, to lze odvodit už podle hodinové kapacity vlaků, které v odpolední špičce po obou tratích odjíždějí. Ale to je fuk, je jedno kolikátá je trať v pořadí nacpanosti.
K těm zdemolovaným zastávkám - skutečně jde hlavně o výrostky kolem 15 let, sídlištní zastávky jsou toho důkazem. A proč černošická policie hlídá častěji zastávku Černošice-Mokropsy, když zastávka Černošice je mnohem frekventovanější? Protože u Mokropsů jsou školy.
19.06.2007 (15:19)  
zelva: odklon přes 231 byl v prvním návrhu JŘ na příští rok snad jen jeden ráno, doporučuji se do něj podívat. Přímo v Praze ta doprava bude rozvrtaná mnohem víc, téměř až neuvěřitelně.
19.06.2007 (15:12)  
Venca Burgán: např. modernizovanou zastávku Praha - Horní Měcholupy zlikvidovala mládež ve věku cca 10-15 let převážně z nedalekého sídliště Petrovice.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
19.06.2007 (13:22)  
Venca Burgán: Proč by ty zastávky měli rozbíjet bezdomovci? Třeba na trati 090, 091 je nejvíc (teda úplně) rozbitá zastávka Hrdly. Zbyla tam jenom taková ta konstrukce u obou směrů. A víte proč? Protože je v Hrdlech jedna z nějvětších diskoték v Severních Čechách :(.
registrovaný uživatel zelva 
19.06.2007 (12:30)  
Takže až se bude modernizovat úsek Praha Libeň - Praha Běchovice, tak všechny SC, EC a R hoděj na 231 a osobní doprava na 231 půjde do kytek. Trať 231 také není nafukovací a bylo vidět že odklonové rychlíky, které v pondělí mimořádně jezdily po 231 hodně zkomplikovaly osobní dopravu.
registrovaný uživatel ivas 
19.06.2007 (12:28)  
To Vampír - zprovozněním Nového spojení bude přímé spojení mezi Vysočanama a Masaryčkou, bez úvratě na zhlaví Libně !!!
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.06.2007 (12:16)  
Vampír:

dovozuji: Střed má skvělou polohu v centru. Na těch pozemcích by se krásně stavěl další lidojem pro ouředlníky ...
registrovaný uživatel Vampir  mail  
19.06.2007 (11:59)  
Co to je za kravinu to rušení mezi vysočany a středem?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.06.2007 (10:06)  
ad Vousáč:

Děkuji, to pana GŘ Ing. J. Komárka ctí. A ti další?
19.06.2007 (9:55)  
Částečná odpověď na nehorázný dotaz:generální ředitel Správy železniční dopravní cesty ing.Jan Komárek přijel pravidelným osobním vlakem (zdroj:Město Čelákovice)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko