Znojmo — Ve středu 14. října ve 14.45 začala sloužit cestujícím nová železniční zastávka Znojmo nemocnice na trati Znojmo – Moravské Budějovice – Okříšky, jako první zde zastavil vlak Os 24811. Jak již název zastávky napovídá, využití najde mezi pasažéry směřujícími do znojemské nemocnice, cestu vlakem od Moravských Budějovic však může výrazně zkrátit i obyvatelům severní části města. Stejně tak cestujícím z obcí na trati 241 lépe zpřístupní centrum města. Měsíc trvající výstavba si vyžádala investici 3 mil. Kč, přičemž město Znojmo se podílelo částkou 0,5 mil. Kč. Podle platného jízdního řádu zde v pracovní dny zastaví 11 (v pátek 12), v sobotu 7 a v neděli 6 vlaků v každém směru.
Takto výhodná zastávka v blízkosti centra okresního města může významně změnit pozici železniční dopravy na dané trati. Shodou okolností se právě nyní řeší také návrhy nových jízdních řádů pro další období, zajímalo nás tedy, zda nebo jak se existence zastávky v centru Znojma na nové koncepci GVD projeví. Projekt Veřejná doprava Vysočiny, v rámci něhož je řešen komplexní návrh dopravní obslužnosti kraje, totiž zahrnuje i trať z Okříšek do Znojma. Podle webových stránek Kraje Vysočina je VDV pravidelným tématem zasedání krajské Dopravní komise. Podrobnosti o tomto projektu a vyjádření Kraje Vysočina zjišťujeme.
Zdroje: Znojemský deník [1], [2], Město Znojmo, E-ZAK Vysočina
Co to je "v normálním světě"?
Regionální doprava je ve světě buď dotovaná, a pak má hlavní slovo objednavatel, protože ten platí většinu nákladů.
Nebo dotovaná není, a pak nabývá podob maršutek a podobných autobusíků, a zastávka je u pangejtu kde si kdo mávne, protože to je zdaleka nejlevnější ...
(Tolik za 122 kterou znám, přímo za Znojmo mluvit nemůžu. Nevím jestli je to obvykle tak jak píše M, ale rozhodně to tak není vždycky.)
co se týče trvanlivosti přístřešků, tak dost to závisí na kraji. Byť Znojmo není typická jižní Morava (bývalé Sudety), přece jen k severním Čechám má pořád dost daleko.
je nutné si uvědomit, že něco jiného je hlídat hodně přístřešků na relativně malém prostoru (město), kord když k tomu mám k dispozici vlastní (městskou) policii "zdarma" (byla by i bez přístřešků)
nebo hlídat tisíce přístřešků rozesetých jednotlivě po celé ČR sem tam nějaký
A to, že ten skleněný je hezký, s tím nesouhlasím. Jak to sklo asi za pár let, po usedání železničního prachu, vypadá? Když teda vyjímačně někde přežije.
Sklo vydrželo asi rok, nyní kompletně oplechovaná, bohužel do stejné úrovně jako původní sklo - za deště prší ze všech stran a není v ní suchého místa. Aktuální foto možno dohledat přes Google.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.