..: Srážka nákladních vlaků na Ústecku :..

Srážka nákladních vlaků na Ústecku, foto: Drážní inspekceVelvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.

"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz


Vítek_V | 30.10.2015 (9:47)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
30.10.2015 (13:44)  
tomu já rozumím, když se fláknu do palce kladivem, je to o tom, že jsem se nedíval - a moje chyba.

když ale strojvůdci jen 65 let a má zdravotní problém, nebo spí, přehlédne červenou a podvědomě ve spaní mačká na živák, generální stop nefunguje a ani nejede mobil myslím, že toto už je chyba systému.

Systém neobešel vůli strojvedoucího spát, nezastavil generálním stopem a telefon nefungoval = chyba v systému.

Chápu, že je to MŮJ subjektivní pohled a všichni s ním nemusí souhlasit

PS: Všechno v této zemi je jak s informacemi o Karlu Gottovi.
Jednou ho odvezla "rychlá" v úterý se srdeční příhodou, pak pro změnu ho vezla jeho žena už v neděli a problém byl v břiše.
Co si z toho vybrat?
Registered user Keprt 
30.10.2015 (13:29)  
JB: vím o tom případu jen to, co jsem si zde přečetl a rozhodně nemám ambici tu uvádět nějaké závěry. Proto jsem napsal, že zdá se. Kolega PES38 píše o špatném čísle v ISOŘ, nikoliv o nezvednutí, ale to už bych si přesně hrál na toho vyšetřovatele, což nechci.
Registered user PES38 
30.10.2015 (13:23)  
bobík: Ani nemusí být zavřený VZ, někteří dokážou úspešně obsluhovat živák i ve spaní. Opravdu, stačí k tomu hodně málo.

JB: Ano, první příčinou mohl být zdravotní problém či usnutí. Druhá byla, že bylo v ISOŘi napsaný špatně telefonní číslo na strojvedoucího. Další vinu má relativně nedostatečné zabezpečení trati, špatně nstavená RDST, možná i VZ a podobně.
Registered user JB 
30.10.2015 (13:21)  
Keprt: Zde nemusí jít o souběh příčin - nenastavení TRS, projetí návěsti, nezvednutí telefonu a neučinění pokusu o záchranu před překážkou, to může všechno mít jednu příčinu, např. zdravotní problém.
Registered user Keprt 
30.10.2015 (13:16)  
Lukáš Hradecký: většina havárií (obecně, ne jen na železnici) se stane následkem souběhu několika selhání (zařízení, lidí). Zdá se, že toto je typický příklad.

Jeli by jste na křižovatce na červenou? já ne, co si myslel, když tam jel.

Řídíš? Já jo a občas se přistihnu, že právě jsem udělal velkou blbost, která dobře dopadla, ale taky mohla dopadnout špatně.
Registered user bobík 
30.10.2015 (13:16)  
PES38: hrozně jednoduše?to snad ne?zavřenej kohout VZ nebo nezaplý VZ je dost průser!(život fíry, škoda v milionech)
Registered user PES38 
30.10.2015 (12:59)  
to ten strojvedoucí spal?

Možná ano, možná měl zdravotní problémy.

Jak se taková věc může stát?

Hrozně jednoduše

Jeli by jste na křižovatce na červenou?

Schválně to neudělal.

Generální stop 3* nefungoval, mobil taky ne

Generální stop fungoval, ale lokomotiva asi neměla nastavený správný kanál na vysílačce. Že byl v počítači napsaný špatný mobil, to byla zase administrativní chyba někoho jiného.
30.10.2015 (12:55)  
to ten strojvedoucí spal?
Jak se taková věc může stát?
Jeli by jste na křižovatce na červenou? já ne, co si myslel, když tam jel.

Generální stop 3* nefungoval, mobil taky ne,

Co vlastně teda funguje.
Registered user PES38 
30.10.2015 (12:18)  
Vlak Unipetrolu s loko 741.5 (prázdné kotle) projel Stůj na odjezdu v Řehlovicích a u vjezdu do Úpořin narazil do vlaku SD (prázdné wapy). Fíra Unipetrolu to nepřežil. Předtím se asi za Trmicemi nenaladil na správnu stuhu TRSky, proto ho dálkově nezastavili. Navíc bylo v ISOŘI sepsané špatné tel. číslo, takže se mu výpravčí ani nemohl dovolat na mobil. Kdo to nezná, tak traťová rychlost je tam 60km/h, bez přenosu kódu VZ. Lokomotivy 741.5 Unipetrol mají VZ Mirel.
30.10.2015 (10:45)  
Pri nehode bola zničená lokomotíva 741 511-0 spoločnosti Unipetrol.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko