..: Srážka nákladních vlaků na Ústecku :..

Srážka nákladních vlaků na Ústecku, foto: Drážní inspekceVelvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.

"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz


Vítek_V | 30.10.2015 (9:47)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
30.10.2015 (23:22)  
Netuším, jestli měl povědomí o situaci, jestli věděl, že vlak s WAPkama stojí na vjezdu následující stanice, těžko říct, jestli měl možnost a čas ten první vlak informovat..

Naopak. Právě zaúčinkování GS způsobilo zastavení prvního vlaku, do něhož pak ten nezastavitelný najel. Zastavení u vjezdu tedy nebylo nejspíš vlivem jeho nepostavení, tedy mu ani neměl jak umožnit "uject" (což by situaci možná akorát přesunulo o kus dál, pokud by teda neposlal nereagující vlak např. někam do šturcu).
Registered user pinkpony  mail  
30.10.2015 (22:33)  
On má pravdu a i podnětný příspěvek. GS můžete v nouzi vyzkoušet, ale těžko se něj můžete spolehnout a brát to jako zabezpečení, protože prostě nevíte a nemůžete zaručit, že všechny vlaky signál přijmou a zareagují na něj. Ani se nemůžete spolehnout, že v případě selhání se stane něco rozumného. V případě selhání GS se nestane vůbec nic. V případě selhání zabezpečení by se mělo stát něco "bezpečného", třeba právě to, že všechny vlaky zastaví. (Jistě, žádné zařízení není teoreticky 100% spolehlivé ani v takovém případě, ale s určitou redundancí už se tomu pak životy svěřit dají.)
30.10.2015 (21:27)  
Môže fungovať a ako vidíte nemusí. Takže nemôže nič zabezpečovať.

Což platí bez výjimky pro každé jiné zařízení, takže v podstatě žádné zabezpečení nemůže nikdy existovat a je zbytečné se tím zabývat, no. Tak tedy děkujeme za přínosný komentář do diskuse... :-P
Registered user rk_kn.  mail  
30.10.2015 (21:24)  
Generálny stop nie je žiadne zabezpečovacie zariadenie. Je to len funkcia v telekomunikácii. Môže fungovať a ako vidíte nemusí. Takže nemôže nič zabezpečovať.
Registered user bobík 
30.10.2015 (21:24)  
Lukáš Hradecký:GSM-R se tu řeší jen bokem, na 131 je TRS a GS zafungoval-kromě jednoho vlaku(dle slov odborníka v poledních zprávách).
30.10.2015 (21:14)  
takže vlastně je všechno v pořádku, GSMR neumí general stop, strojvůdce podvědomě mačká živák a čurina s telefonníma číslama a někteří tu píší jako ve stylu "držte huby sestry" ze sluncí a sen.
Proč výpravčí nezavolal dopravci, hele projel ti vlak na červenou a jede do dalšího stojícího opodál?
Možná by to číslo do minuty bylo, ne?

Jsem rád, že žiju na železnici v roce 15 ... ehm systémově 1915 ...
Registered user bobík 
30.10.2015 (21:09)  
Petr Šimral:to byla reakce pochopitelně na to, že GSM-R přijme GS bez problémů a zobrazí na displeji a probere "mrtvého"!Že se dovolám z dispa Uhříněves do Magdeburgu je k ničemu když nepořešim problém mezi sousedními dopravnami...ať už kvůli nefunkčnímu VZ nebo nepřepnutému systému na vysílačce...
30.10.2015 (21:08)  
No já nevím, co znova opakujete - v době, kdy jsem ten příspěvek odesílal, tady žádný podobný komentář nebyl. Zadruhé, i pokud tam GSM-R není, tak bych kurnik očekával, že na stejném principu (volám vlak, ne Frantu) budou fungovat normální mobily. Ne, že si tam Jirka, Fanda a Pepa budou nosit svůj telefon pokaždé s jiným číslem podle toho, na koho vyšla šichta. Absurdní.
Registered user Petr Šimral  mail  
30.10.2015 (21:04)  
Lol Phirae měl jsem za to, že pro GSM-R je číslovací plán (nevím, do jaké míry ten odkaz na http://provoz.szdc.cz/Portal/Show.aspx?oid=809818 aktuální, ale to je celkem jedno) jedná se o to, že by se mělo dát dovolat jednak na číslo vlaku, jednak na číslo HV přidělené DÚ. Vážně tedy nerozumím problému "špatné tel. číslo na strojvedoucího"...


Znovu opakuji.

V uvedeném úseku GSM-R není !!!
30.10.2015 (20:48)  
Normálně mě z týhle události mrazí v zádech...

Nechtěl bych být v kúži výpravčího, který ač zřejmě udělal co mohl tak ve finále jen se svázanýma rucema čekal na skázu... Netuším, jestli měl povědomí o situaci, jestli věděl, že vlak s WAPkama stojí na vjezdu následující stanice, těžko říct, jestli měl možnost a čas ten první vlak informovat...

Nicméně pokud přijmeme fakt, že bohužel již mrtvý fíra měl zásadní zdravotní problém a nevnímal okolí, tak kdo za něj mačkal živák? Představa, že by si nevšiml červený a přesto v polospánku mačkal živák se mi nezdá...

Říká se, že bezpečnost v letectví i na železnici je lemována pomníky padlých. Tak doufám, že tahle nehoda pomůže vylepšit zabezpečovače. I ten hloupej živák. Stačilo by různě kombinovat dlouhej a krátkej tón, případně mít ty tlačítka v mašině dvě/tři. Dokážu si představit, že v polospánku si zafixuju pípne-zmáčknu, ale i když se mi takový situace stávaj v autě, kdy mám domů kilometr a fakt nechci zastavovat na odpočinek, tak i v takovým stavu vnímám červenou a zelenou.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko