..: Srážka nákladních vlaků na Ústecku :..

Srážka nákladních vlaků na Ústecku, foto: Drážní inspekceVelvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.

"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz


Vítek_V | 30.10.2015 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
30.10.2015 (20:47)  
Ještě k tomu ISOŘ a "mobilům" - měl jsem za to, že pro GSM-R je číslovací plán (nevím, do jaké míry ten odkaz na http://provoz.szdc.cz/Portal/Show.aspx?oid=809818 aktuální, ale to je celkem jedno) jedná se o to, že by se mělo dát dovolat jednak na číslo vlaku, jednak na číslo HV přidělené DÚ. Vážně tedy nerozumím problému "špatné tel. číslo na strojvedoucího"...
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
30.10.2015 (20:38)  
ad bobik: ráno ho evidentně nepřijal...zatím bilance Žernoseky/Řehlovice nic moc...

Ono tam taky žádné GSM-R není : - (
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
30.10.2015 (20:35)  
Nechci spekulovat, ale fíra měl dle zpráv od DI 65 let a 40 let bezproblémové praxe. Zdravotní problém může mít kdokoli v jakémkoli věku a otázkou tedy je zda spal (automatická obsluha tlačítka bdělosti), či měl nějaký zdravotní problém. Jen pro připomenutí 1.10.2005 v 0:13 hod. se stala podobná nehoda stejného dopravce u Želenic kde taktéž zahynul strojvedoucí (věk 52 let) a na příčinu se nikdy nepřišlo. Je to náhoda či systémová chyba?
registrovaný uživatel PES38 
30.10.2015 (20:14)  
bobík: Těch tratí je hodně. Vč. většiny koridorů, kde je pouze (a teprve krátce) GSM-R.

Jinak to nebyla 740, ale reko 741.5, která smí až 90km/h, a je relativně tichá. Mobil tam slyšet je.
30.10.2015 (20:03)  
i kdyby byl mobil v ISOŘi správně: slyšel by ho fíra v 740 řvoucí na plný ceres? ...
30.10.2015 (20:01)  
Chary: Hmmm. A náklady na inovaci typu "na dvě pípnutí zmáčnkout dvakrát, na tři třikrát"? Pípalo by se samozřejmě náhodně. Pořád ještě by to někdo mačkal podvědomě v polospánku v požadované sekvenci? Variací na podobné téma by se samozřejmě dalo vymyslet mraky bez toho, aby to neúměrným způsobem odvádělo pozornost od dění na trati a dalších činností k obsluze "živáku".
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
30.10.2015 (19:47)  
ad živák - je veřejným tajemstvím, že fírové to mačkají zcela podvědomě, automaticky, bez ohledu na okolnosti. Teda někteří, že. No a právě ti někteří pak proletí červenou.

A mám takový pocit, že přirovnání červené na trati k červené na křižovatce je docela na místě. Když to proletíš, tak se samo o sobě nic nestane.

Zde si pak nejsem jist, zda se slovní spojení "vlakový zabezpečovač" používá zcela správně.
30.10.2015 (19:44)  
No, jestli to lidi běžně mačkají v polospánku, tak by to zařízení asi chtělo inovovat na poněkud méně monotónní činnost než "na pípnutí zmáčnout"...
registrovaný uživatel bobík 
30.10.2015 (19:34)  
PES38:nevim kolik je těch tratí(ve 21.století), ale nejezdí po nich borci na ř.740 přes celou republiku na "zelenou vlnu"...
registrovaný uživatel bobík 
30.10.2015 (19:29)  
Lol Phirae:no mě tam nejvíc vadí že nezastavil "sám od sebe"-čili živák, no ale jel až z Kút, a jestli to takhle někdo umí mačkat na nekódu v polospánku...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko