..: Aktuálně: Stávka strojvůdců v Německu omezuje provoz na železnici :..

DB Potsdamer Platz Berlín — Strojvůdci německého dopravce Deutsche Bahn (DB) opět pod taktovkou odborového svazu GDL stávkují. Této stávky se účastní především strojvůdci nákladních vlaků, avšak své připojení ke stávce oznámila také část strojvedoucích divize osobní dopravy (jak regionální, tak dálkové), což má za následek velmi výrazné omezení železniční dopravy v celém Německu. To trvá od dnešní druhé hodiny ranní až do nedělní deváté hodiny ranní. Stávka má navíc poměrně silný vliv i na dopravu v okolních zemích. Protest si klade za cíl snížit pracovní dobu strojvůdců z 39 hodin o jednu hodinu na 38 hodin týdně, zvýšení mezd o pět procent a omezení přesčasů. Důvodem stávky je však kromě tohoto požadavku také spor o samotné postavení svazu GDL v rámci DB. Odborový svaz totiž požaduje také zastupování personálu jídelních a ubytovacích vozů, za které doposud jednal výhradně odborový svaz EVG.

Doposud nejdelší stávka DB

DBJedná se o doposud největší stávku zaměstnanců na německé železnici, která je silně kritizována velkým množstvím německých politiků, podle kterých způsobuje nepřiměřené škody německé ekonomice. Stávka je kritizována také samotnými cestujícími, kterým je částečně znemožněno cestovat například do práce či za vzděláním. Podle průzkumu společnosti YouGov nesouhlasí s postojem strojvůdců celých 64 procent Němců. Velkou neznámou také zůstává, zda-li se termín ukončení stávky dodrží a stávka bude v neděli ráno skutečně ukončena. Podle některých prvotních oznámení měl být sice protest ukončen ještě před víkendem, avšak podle těch posledních bude provoz plně obnoven až následující týden. Odborový svaz GDL se s DB pře již od loňského léta a na podzim uspořádal už šest stávek.

Omezení provozu v ČR

612 DB Stávka bude mít malý vliv i na provoz na síti SŽDC. Díky znovuzprovoznění úseku Sebnitz - Dolní Poustevna a obsazení těchto vlaků českým personálem se stávka nebude týkat vlaků jedoucích z Rumburka přes Dolní Poustevnu, Sebnitz a Bad Schandau do Děčína. Stejně tak se stávce vyhnou také vlaky z Prahy do Mnichova a regionální vlaky z Chebu do Marktredwitz či Plavna, které jsou na německé síti zajišťovny soukromými dopravci. Tato stávka tedy bude mít vliv hlavně na dálkové vlaky EuroCity, spojující Budapešť, Bratislavu, Brno a Prahu s Drážďany, Berlínem a Hamburkem. Ty budou po železnici vedeny pouze do stanice Dresden Hbf, kde budou cestující informováni o pokračování přepravy dále dle instrukcí DB. Poněkud hůře dopadly spěšné vlaky z Chebu do Norimberka, které jsou odřeknuty bez náhrady. Na závěr tak zbývá doufat, že u některé ze stran dojde k ústupku a k těmto drastickým omezením dopravy již docházet nebude.

Ze současné situace těží zejména provozovatelé konkurenčních druhů dopravy, zejména té autobusové. Český dopravce Student Agency již oznámil posílení linky Praha - Berlín o další autobusy, aby mohl přepravit více cestujících i z odřeknutých vlakových spojů. Kroky německých odborářů hlasitě vítají také německé autobusové společnosti, jelikož stávka jim přivádí nové klienty a řádově vyšší tržby.

Zdroje: E15, iDNES.cz


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.5.2015 (10:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Tommy  mail  
08.05.2015 (15:53)  
Hier mal ein Auszug der Tarifverhandlungen der EVG mit der DB:

Die EVG hat die für die Verhandlungen mit der DB AG zuständige Tarifkommission für den kommenden Montag nach Fulda eingeladen. „Die Kolleginnen und Kollegen werden die weiteren Schritte in der Auseinandersetzung mit der Deutschen Bahn festlegen, nachdem sie den aktuellen Verhandlungsstand bewertet haben“, machte EVG-Verhandlungsführerin Regina Rusch-Ziemba deutlich.

Die EVG habe in der diesmal sehr schwierigen Tarifrunde am Verhandlungstisch zahlreiche Forderungen bereits durchsetzen können. Wesentliche Knackpunkte seien derzeit noch die Höhe der materiellen Forderung, die Laufzeit sowie das von der DB AG angebotene unterschiedliche Ende der Tarifverträge für unterschiedliche Berufsgruppen.
„Wir wollen eine Spaltung der Belegschaft unter allen Umständen verhindern“, erklärte Regina Rusch-Ziemba. Alle Tarifverträge, die wir derzeit bei der DB AG verhandeln, müssen zum gleichen Zeitpunkt enden. Mit diesem Ziel sind wir angetreten und das wollen wir auch durchsetzen“, machte sie deutlich. Nach Maßgabe der DB AG soll der neue Tarifvertrag für den überwiegenden Teil der Beschäftigten bis zum 31.12.2016 laufen, für den Dienstleistungsbereich, die Kommunikationstechnik und andere Mitarbeiter außerhalb der so genannten Funktionsgruppen aber bis zum 30.4.2017.
„Zudem ist die Laufzeit mit 29 Monaten zu lang und die Höhe der angebotenen Entgelterhöhung zu niedrig“, so Regina Rusch-Ziemba.

Aufgabe der Tarifkommission werde es am Montag sein, dem Arbeitgeber die „roten Linien“ aufzuzeigen. „In der nächsten, bereits für kommenden Dienstag terminierten Verhandlungsrunde, werden wir diese der DB AG aufzeigen und unmissverständlich deutlich machen, wo und wie nachgebessert werden muss“, machte Regina Rusch-Ziemba deutlich.
Die DB AG habe dann bis zum 21. Mai Zeit, ein abschlussreifes Angebot vorzulegen. „Entweder wir kriegen dann einen Abschluss am Verhandlungstisch hin oder es kracht - dann aber richtig“, so Regina Rusch-Ziemba.
www.evg-online.org
registrovaný užívateľ Tommy  mail  
08.05.2015 (14:33)  
@ jiri Bajer: das ist das Brutto Gehalt und von den Schichtzulagen wird nur ein bestimmter Teil versteuert. Die Schichtzulagen betragen bis ca. 300 € im Monat und für Arbeitsstunden in der Nacht gibt es noch Zusatzurlaub.
07.05.2015 (22:16)  
Tommy: Danke für Info über Einkommen der Lokführer. Noch eine Frage - geht's um Brutto- oder Nettogehalt? Nur für Vergleich mit der Aussagen der GDL. (Ich denke Weselsky ist ein Lügner, wie alle Komunisten.)

O odborech si obecně myslím jen to nejhorší, jelikož poškozují zájmy zaměstnavatele. V době volného pracovního trhu není problém se sebrat a jít za prací jinam. Mí polští kolegové mohou na toto téma vyprávět celé týdny. Někteří volí víkendové návraty domů, jiní s sebou vzali i rodiny. Jen blbec by setrval na místě, na kterém je hrubě nespokojen, a doufal v pomoc nějaké podivné organizace, které platí příspěvky (které by jinak mohl investovat např. do vzdělávání sebe samého a tím rozšíření vlastního uplatnění na trhu práce).
07.05.2015 (20:45)  
...největším nepřítelem železniční dopravy jsou odborové organizace...
http://ekonomika.idnes.cz/odborari-chteji-kandidovat-v-krajskych-volbach-aby-cd-neprisly-o-praci-1et-/eko-doprava.aspx?c=A150507_095200_eko-doprava_suj
omlouvám se za příspěvek mimo téma
registrovaný užívateľ Tommy  mail  
07.05.2015 (18:24)  
Ein Lokführer der DB Regio in Baden-Würtemberg verdient zwischen
2261 und 3097 Euro im Nahverkehr, im Fernverkehr mit IC/ICE wird es noch mehr. Ein Fahrdienstleiter verdient zwischen 2154 und 2852 Euro, dazu kommen noch die Schichtzulagen.
Ich bin seit über 40 Jahren bei der Bahn beschäftigt und kann sagen, so wie es zur Zeit läuft macht es keinen Spaß mehr. Ich habe noch 6 Jahre bis zur Pension und die muss ich noch überstehen.
registrovaný užívateľ rpet  mail  
07.05.2015 (10:52)  
anyway.

můj názor zůstává i nadále konzistentní: největším nepřítelem železniční dopravy jsou odborové organizace, jejihž hlavním úkolem jest ničit jakýkoliv náznak pokroku, ke kterému by se - nedej bože - vedení dopravce odhodlalo.
registrovaný užívateľ rpet  mail  
07.05.2015 (10:49)  
@ Chary:

jasně, to chápu - on strejda Google má občas problémy i s korektně a gramaticky správně vyloženou angličtinou, natož pak s překladem překladu :D

mě to u Tommyho smysl dávalo, protože mám nepatrnou výhodu tréninku v terénu: když musiš řešit stížnost individua odněkud z asie, jenž je angličtinou, případně jiným světovým jazykem nepolíbený, naučíš se skládat i nesmysly typu

"please help, i receive my phone not working service don't do job not repaired need phone right now for international business and i say complain to service need compensation: money or new M9 now"

do přijatelného kontextu, z nějž plyne význam skoro-řečeného.

tak ti pak Tommyho angličtina přijde jako dost v pohodě :D
registrovaný užívateľ Tommy  mail  
07.05.2015 (8:50)  
o.K. ich bleib bei Deutsch und bald gibts von mir die genauen
Gehälter der Lokführer im Vergleich zum Fahrdienstleiter.
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
06.05.2015 (23:33)  
rpet, you do not even know how close you are. Frankly you don't ;-)

Cokoliv, co Tommy napíše, je echt dojč. Cokoliv, co se pokusí přeložit gůglem, je průser. Lepší překlad z echt Tommy dojč do češtiny než překlad z gůgle doinglish ;-)
06.05.2015 (22:26)  
nechápu, jak tohle může být legální... oni ještě přemejšlí, jestli tu dopravu obnoví už v neděli nebo až příští týden, vždyť to je jako kdyby se rozhodli stávkovat zaměstnanci elektrárny a na tejden vypli proud
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko