..: National Express a Škoda získaly v Německu průlomové zakázky :..

NX_7Ev, foto: Škoda Transportation Norimberk — Český výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation uspěl ve výběrovém řízení německého dopravce National Express Rail na dodávku příměstských elektrických jednotek. Zakázka svým rozsahem převyšuje předchozí smlouvu s DB Regio na patrové netrakční soupravy a lokomotivy 109E3. NX Rail bude prvním uživatelem jednotek 7Ev RegioPanter v Německu. Celkem 38 nízkopodlažních pětidílných souprav za zhruba 10 mld. korun má být dodáno do konce roku 2018. Společnost je objednala k zajištění průlomového kontraktu - jako první alternativní dopravce v Německu bude získal větší zakázku na příměstské vlaky S-Bahn, které doposud fungovaly téměř výhradně v režii DB Regio. Bavorský organizátor BEG u National Express Rail objednal provoz 5 linek S-Bahn Nürnberg v období 2018 až 2030. NX Rail spolu s IntEgro v současnosti rovněž připravují provoz regionálních vlaků v Porýní a Porúří. Na jejichž zajištění převezme od DB Regia elektrické jednotky Bombardier Talent 2. Zahájení provozu linek RE7 a RB48 se plánuje na prosinec 2015.

Zdroj: National Express


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2015 (2:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.02.2015 (12:50)  
paul2no: Teoreticky to může mít Desiro ML, ale zatím si jej takto nikdo neobjednal. Pokud bereme jednotky na Jacobsových podvozcích, tak to mají Talenty 2 ve čtyř- a vícedílných verzích (pohon obou krajních a prostředního podvozku) a Alstom Coradia Continental čili BR 440 (hnací vždy dva podvozky zepředu a dva zezadu).
03.02.2015 (11:57)  
Gratulace pro Škodovku.

Jinak 7Ev.de bude mít předpokládám distribuovaný pohon, jako mají i české RP, je to tak? A existuje nějaká jiná příměstská jednotka, která by distribuovaný pohon (teoreticky na všechny podvozky) měla také?
registrovaný uživatel Neonym  mail  
03.02.2015 (11:12)  
Raquac: Když nejde o toho správného výrobce, tak se dokonce uplatňuje i smluvní pokuta. http://ekonomika.idnes.cz/drahy-maji-dalsi-vylepsene-vozy-dnw-/eko-doprava.aspx?c=A141218_120716_eko-doprava_fih
03.02.2015 (11:00)  
Keprte, tys mi ale nasadil brouka do hlavy s tím místem :-) Nedalo mi to a tak jsem si to hodil na papír (a teď to hodím i sem). Našel jsem si údaje o Talentech pro NX. Těch se vyrobilo/vyrábí celkem 35 ve dvou verzích - deset tříčlánků (160 míst) a pětadvacet pětičlánků (255 míst); při uvedených počtech a kapacitách a celkové ceně 170 mil. € a kursu 27,50 mi to dává celkem 586 207 Kč/místo.

Kolik lidí se vejde do 7Ev.de? Já vyšel z možné kapacity VV 90 míst a MV 66 míst (bez sklopek), v konfiguraci 2 MV a tří VV se dostaneme na 402 místa na jednu jednotku. Při počtu 38 strojů a celkové ceně 10 mld. to dělá 654 622 Kč na sedadlo. Takže rozdíl opravdu není veliký. Jedinou neznámou je zde skutečná kapacita 7EV.de podle zadání zákazníka.
registrovaný uživatel Raquac 
03.02.2015 (10:52)  
Nevim jak National Express, ale treba DB maji hodne zkusenosti s prehlizenim nekvalitnich a zpozdenych dodavek. Ve sve podstate je to stejne zkorumpovany moloch jako CD.

Ony uz CD nekdy zazalovaly nejake vyrobce vozidel za pozdni dodavku nebo za potize v provozu ? Nebo z nich vyrazily nejakou kompenzaci (jako treba 17. Velaro + financni kompenzaci)? Mam dojem, ze na rozdil od DB ne.
03.02.2015 (9:26)  
Keprt: Dobrá připomínka, bohužel se nikde nepíše, kolik má 7Ev.de pojmout cestujících. Pak by to určitě vypadalo jinak, protože 7Ev.de je dost dlouhá (vychází mi to na 132 metrů) a tudíž kapacitní.

Pro zajímavost se můžete kouknout sem: http://beg.bahnland-bayern.de/wettbewerbsprojekte?file=tl_files/shop/files/beg/beg_ausschreibung_sbahn_nuernberg.pdf Zajímavé je to od strany 5, tam je celý popis kontraktu na obsluhu S-Bahn Nürnberg i s plány rozšiřování sítě.

EDIT: Nedaří se mi nikde najít informaci o požadované kapacitě nových souprav pro NX... :-( Na stránkách to nemá ani BEG, ani NX - pořád jen dokola melou "dostatečně kapacitní". Jediné, co z nich vypadlo, je požadovaná výška nástupiště 76 cm nad TK a záchod v každém článku (to je v tom odkazovaném PDF).
registrovaný uživatel Keprt 
03.02.2015 (9:16)  
Kubajz: no jo, ale asi se nedá předpokládat, že by DB tuto velkorysost uplatňovala právě směrem ke Škodovce.
registrovaný uživatel Kubajz 
03.02.2015 (9:08)  
"Schade musí počítat s tím, že se s ní v Německu nikdo mazlit nebude jako ČD, které jí odpouštějí smluvní pokuty a velkoryse přehlížejí léta prodlení s dodávkami."

Nevim jak National Express, ale treba DB maji hodne zkusenosti s prehlizenim nekvalitnich a zpozdenych dodavek. Ve sve podstate je to stejne zkorumpovany moloch jako CD.
registrovaný uživatel Keprt 
03.02.2015 (9:02)  
Srovnávat cenu "za článek" v případě 4n článků pantera a "jakobsovského" talenta není vhodné. Jak by to dopadlo na sedadlo?

Škodovce přeju úspěch a chci věřit, že nic nepodceňují a dobře to dopadne :-)
registrovaný uživatel Sim 
03.02.2015 (8:47)  
Gratuluju, ale klonim se k nazoru, ze to pravdepodobne v Plzni podcenuji - aspon co se ke me dostaly urcite stripky z jednani mezi Skodou a DB.
Po zkusenostech s predavanim 380 budu jasat radosti az ve chvili, kdy budou vlaky pod hlavickou DB brazdit ceske koleje a predavaci protokol bude podepsan pod zaskrtlymi policky I.O.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko