Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.
Zdroj: Railway Gazette
Edit: Tetička wiki tvrdí, že je tam Höchstgeschwindigkeit 160 km/h. Neříkám, že v celém úseku, najdou se zcela jistě i úseky s nižší rychlostí.
Kupříkladu nejvyšší je stovka u Skřidel či mezi ČB a Včelnou a nejnižší 60-70 (teď přesně nevím) je v jednom prudkém oblouku u Kameňáku. Na rakouské straně je to kvůli terénu ještě míň.
Podobně tak bude správce infrastruktury někde rozhodovat, že i přes zájem dopravce/objednatele po té které trati nebudou jezdit žádné vlaky, protože správce infrastrukury nemá zájem trať udržovat v provozuschopném stavu?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.