..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   
16.09.2014 (8:46)  
Cemu nerozumím, proč kazí cenu jízdenkami za 9 Euro (Praha-Kosice), což je polovina současné úrovně. Stačilo by snížit cenu oproti současné o 20-30% pro nalákání nových zákazníků. Jsem zvědav, kdy pan Jančura přijde s obviněním, že ČD nebo ZSSK nasazují podnákladové ceny a ono proto jezdí ve ztrátě.
16.09.2014 (4:13)  
uz ste ma nazvali kadejako poniektori tak sa opytam normalnu otazku bez ironie snad ma nezlincujete a snad pochopite ze niesom exot ako si myslite a dockam sa normalnej odpovede. v prvom navrhu mal RJ trasu BA - MT. co ho podla Vas "donutilo" aby to dal najprv na trasu PHA - MT ? uz som pocul aj to a ze je to vraj pravda ze zacne jazdit aj BA - MT ale az od prvej zmeny.
registrovaný uživatel Rado67 
16.09.2014 (0:45)  
IC540: Neviem, čo sú podľa teba hrušky a čo jablká. A ja spor nemám :-). O zastavení priamych vlakov vyššej kategórie na Štrbe sa mi javí argumentačne vyčerpávajúco tu rozpitvané v diskusii. Osobne by som ich kľudne privítal, no bol by to len vlastný egoizmus, že tam cestujem takmer každý týždeň. Takto napr. som presedlal pre nezastavujúce busy takmer výhradne na vlak, aj keď je drahšie či príp. časovo dlhšie pre okľuku siete (z BB, i keď nemusím vždy len na vlak, ale nakoniec vlak je mi pohodlnejší = sedenie, batožina, WC :-).
BTW veľmi pochybujem, že SA ak vôbec nestiahne istú časť denných busov súbežných s Regiojetmi, že by začal jazdiť z diaľnice. Tak ako napr. na cestu Slobody do osád už prakticky diaľkové budy nejazdia, čo bývalo bežné (dokonca i nočný spoj, ktorý prechádzal sev. Moravou cez Makov ešte koncom v 90-tych r.). Tu odbočím ešte viac, takto i bez regulácie nejakej dopr. politiky sa záhadne prišlo k správnemu ťažisku ponuky prepravy pre osady - OŽ a TEŽ, čo je len správne, i keď do logického ideálu to má ďaleko vďaka neschopnosti (či lobizmu) vedenia regiónu optimálne zadať ponuku bez istých súbehov busov s TEŽ.

FYI žst. Štrba ako cieľová pre ubytovanie v cest. ruchu dominuje samotná obec hlavne s Tatr. Štrbou, na samotné Pleso ide menšia časť, a to predovšetkým i preto, že stredisku začína dominovať drahšia klientela nevyužívajúca verejnú dopravu. Samozrejme že OŽ je slušne vyťažovaná práve pre bývajúcich turistov v podhorí (okrem domácich pracujúcich). I nie málo ich takto dochádza z Liptova, nakoľko relácia busu cez Podbanské takmer neexistuje. Zubačka je iste lákadlom, no nezdieľam, že preto má tam zastavovať diaľk. vlak. No ako spomínam, dominujú obraty práve pre týždňové pobyty - sobota (okrajovo i nedeľa, tá nakoniec ako víkendovka). Tak len tu by som chápal požiadavku ako plne akceptovateľnú (no časy nástupu na ubytovanie sú odpoludnia).
:-) a že na 1-2 zastaveniach v žst. Štrba stojí návštevnosť Tatier? Uf, to by som sa napr. pre potiaže spojenia cez Viedeň nedostal smerom do Švajčiarska atd atd.
No opakujem, veľmi zlé je napojenie EX/EC od R na Ostravsko, no zrejme len obtiažne by sa dali zladiť tieto 2 ťažiskové takty ČD a ZSSK. O regio prípoji OV-Žilina k taktu R ZSSK sa tiež pre malé vyťaženie nedá uvažovať. Ono celá ponuka verejnej dopravy sa odvíja od slabej dopr. politiky, keď sa nedarí pretiahnuť cestujúceho z ind. autom. dopravy, potom iste by nebol problém i na úroveň Švajčiarska.
registrovaný uživatel M 
16.09.2014 (0:40)  
Tomáš R. - na jedne strane srovnani mas auto nad 1.6m, na strane druhe Polo. To jako dopredu chces, aby to vyslo tak, jak "ma"? Nechapu

Téoz - zatimco nemecky zakaznik je z kavicky zdarma vylozene nasranej a priste pojede s nekym jinym?
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.09.2014 (23:14)  
waszyn 14:49
Hm. To jste mě, co by plátce ne malých daní Vaší připomínkou zaskočil...
Doposud jsem otázku cestováni do Tater(jakož i kdekoliv jinde) stavěl do roviny dovolené, ať už několika denního pobytu či jednodenní otočky a výšlap s partou lidí, co mají zrovna volno a ochotu se něčeho podobného ve svém volnu zůčastnit...
Na to nevím co říct, tedy alespoň se mohu cítit štastný, že jsem slezl a viděl obrovské množství míst s patřičnými zážitky...
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.09.2014 (22:31)  
Error404:
Hm. Z každé stanice potencionálně může mít...
A z většiny i bude. K Vašemu příkladu přidám Poprad...
To je část Tater, Kežmarok, St.Lubovna, Bardejov...
Budou se všichni divit tomu žlutému větru...
Začne v polovině desátého měsíce předčasným vyjetím dvou párů vlaků s patřičnou reklamou a humbukem, hihi...
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.09.2014 (22:24)  
Error404:

Planetu Vám věřím...
Slovensko v tom případě ne...
Souhlasím, spojuje BA-KE, tedy největší města...
Nám by z Ostravska, Karvinska, Třinecka stačil jeden ze dvou po sobě jedoucích spojů v naplánovaném JŘ, tedy alespoň jeden okrajový pár...
Ale popsaná oblast leží bokem(Morava myslím), toť pravda...
Co musíte uznat, že nyní již není možné absolvovat to, co bylo minimálně posledních 15-20let možné a bylo využívané...
Nebo li, dalo se jet do Tater na otočku. Díky Excela a 10ti hodin pobytu se dalo stihnout ledacos. Nyní jen párek v rohlíku a max rodinné foto, pak rychle zpět...

Také jezdím jako každý(maximální varianta) jednou v roce na dva týdny na dovolenou, pak dvě dovolené po týdnu, pak pár krát na prodlůoužený víkend...
No a po té již zbývají již jen jednodenní výlety...
Tedy po rozhodnutí zrušit Excel a nestavět ve Štrbě odpadávají Tatry pro nás z Moravskoslezska...
Vy budete spokojený, že budete o tři minuty dříve z BA do KE...
Tatry příjdou o pár prodaných rohlíků a Eur...
Ty utratím třeba na Fatře...
To je jedno...
Tady není vítěze...


Zbývá poslední předmětná otázka, zvolit citlivě systém zastavování mezi BA-KE, zvlášť změnila li se situace a přibyl jeden dopravce...
No já bych s adekvátním přípojem ve Štrbě stavěl i v vsituaci jednoho dopravce, ale to je můj názor...
15.09.2014 (22:07)  
IC540: Tak teoria ze RJ nie len ze bude stat v Strbe (akoze pri bratislavskych spojoch nebude, vid konecny navrh GVD - zachovanie je statie len prazskych RJ), ale este aj vozit ludi busom do Strbskeho Plesa (kde beries to presvedcenie ze by mu bola udelena dopravna licencia?) je uplne mimo realitu. Ak niekde maju pre RJ zmysel busove pripoje tak to je v Kysaku (do Presova), ale uvidime nakolko to administrativne zvladnu.
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.09.2014 (21:59)  
Rado67:
Nezlobte se, ale srovnáváte hrušky s jablkama...
Samozřejmě může na to mít každý jiný názor, který může být předmětem sporu...
Tady o spor nejde, ale pozici Šrbského Plesa a jeho níže pojmenovaných možností, včetně té neskutečné zubačky dává u vlaků Štrbě poněkud jiný rozměr...

Já bych se ani nedivil, že by se žlutý pán rozhodl mít obdobně jako to plánuje v jiných stanicích přípoj ve Štrbě autobusem. Zvlášť tehdy, nevycházel by li přestup na zubačku...
Na co tam čekat třeba 50.minut, to fakt radši nestavět...
Tři Bratislavské páry + jeden, či možná dva časem denní páry z/do Prahy by jeden busík téměř adresně na místo odvážející cestující uživil a asi by vymazal meziplanetárně vychválené pendolino ve Šrbě nestavící...

Aneb pendolinem z Prahy v 6:35, žlutým v 7:48, ale pro podstatnou část Tater dřívější dojezd, než pinďou a tramvajkou přes Poprad...
Já mít modrý dres a být královsky placen jako někteří pracovníci ČD, nemyslím konduktóry, ale managery, tak, tak klidně nespím...Hihi...
15.09.2014 (21:52)  
IC540: Pochadzam z planety Zem a citam. Skratka pre vlak, ktory spaja dve najvacsie mesta v krajine (BA a KE) a tvori najrychlejsie spojenie po najdolezitejsej tepne v krajine, je nevhodne aby sa spomaloval zastavovanim v Strbe kvoli par turistom, ktori beztak mozu ist cez Poprad (hoci to trva o kusok dlhsie).
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko