Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz
Ale co uz, kazdy mame neco :-) Honza neda dopustit na Tornada, aspon nam nezabira misto v esusech ... ja se zase rad svezu kulturne a dobrovolne nebudu zabirat misto v kozence ;-)
A ta zastávka Štrba. To je o ničem. Na Štrbské pleso se nechodí nikdo ubytovat na delší čas vlakem. Zubačkou chodí tak akorát skuteční turisti.
Propagandu dělá zastavování všech spoju starosta Sýkora, který chce nacpat lidi do svého regiónu Štrby a ne Tater jako takových. Však samotné Štrbské Pleso jako osadu sebral městu Vysoké Tatry.
Já taky dojedu raději do Kolína rychlíkem, a pak se 2 zastávky vrátím, než sedět 90 minut v osobáku, poslouchat reproduktor a vzduchotechniku a popojíždět od stanice ke stanici a dívat se jak nás předjíždí vlaky vyššího druhu.
Však už taky cestujícím do Kolína několik let nezabírám místo.
omlouvám se, že mimo téma
ono je vhodne si pripustit, ze cerny ma s modrymi smlouvu o zaloze ... jako zalohu mu modri slouzi celym svym parkem a je jen na nich, jak si to vnitrne zaridi…aktualne je to ve forme pridanych vozu k beznemu modremu spoji.
však o to šlo: Já jim tu pomoc neberu, ale chce to vypravit koženky z depa a ne stáhnout moderní vagóny z linek a vyslat konkurenci pomoc a náš cestující ať sedí např. v kožence... To je smutný přístup že? Takhle by se nikdy soukromý dopravce nezachoval...
P.S. Který soukromník má koženky v depu? :)
omlouvám se, že mimo téma
A tuplem mi to není jedno, když si pan Zluty na sve ztraty bere uver u banky z vetsiny vlastnene a ovladane ruskym statem.
Prý se předpokládá, že brzy zkrachuje. Nebude lepší, když způsobí škodu nesplacením úvěru ruskému státu než českým akcionářům?
Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Sberbank Europe AG, 1010 Vídeň, Schwarzenbergplatz 3, Rakouská republika, Registrační číslo: FN 161285i. Máte lepší informace?
není mi jedno to, ze neobjednavana doprava je přes kompenzaci slev jizdneho pro erar drazsi nez doprava objednavana.
Domnívám se, že u neobjednávané dopravy se hradí rozdíl mezi cenou jízdného v plné výši a cenou zlevněného jízdného. Nebo to je jinak?
A pokud je to tak, kdo hradí rozdíl mezi cenou jízdného v plné výši a cenou zlevněného jízdného u objednávané dopravy, když kompenzace je nižší?
Děkuji za informaci
Tomáš R.: OK, diky. Trochu jsem si to myslel, ale vic jsem se priklanel k tomu, ze to ma byt "objektivni" vypocet ve smyslu platny pro vsechny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.