Kodaň – Zatímco podoba české sítě vysokorychlostních tratí ještě stále není zcela přesná a hlasy o tom, že Česko je na vysokorychlostní tratě příliš malé, neutichají, v Dánsku byla dokončena první část tamní vysokorychlostní sítě. Úsek Kodaň – Ringsted, projektovaný na rychlost 250 km/h, byl oficiálně uveden do provozu dánským princem Frederikem dne 31. května letošního roku. Práce na šedesátikilometrovém úseku započaly v roce 2010 a celkové náklady na stavbu činí 10 miliard dánských korun. Účelem tratě je nejen zlepšit spojení hlavního města s Jutským poloostrovem, ale také uvolnit dnes již přetížený souběžný úsek Kodaň – Roskilde. Trať je určena pro smíšený provoz a ačkoliv měla být již zabezpečena systémem ETCS Level 2, kvůli opožděné implementaci ETCS je vybavena standardním dánským zabezpečovacím zařízením.
Spolu s uvedením nové tratě do provozu byla otevřena nová stanice, Køge Nord, ležící v těsné blízkosti tratě kodaňské městské železnice Kodaň – Køge. Stanice se nachází 39 km od Kodaně a výrazně urychlí cestování z dánské metropole do tohoto téměř čtyřicetitisícového města. V dlouhodobém horizontu se očekává využití této stanice až osmi tisíci cestujícími denně. Do roku 2021 budou ve zmíněné stanici zastavovat pouze zrychlené regionální spoje, po uvedeném roce se počítá se zastavováním také dálkových vlaků.
Zdroj: Railjournal
1 2 | Zpráv na stránku: |
A že nemají jednotky na 250 km/h ještě nezmanená, že tomu tak bude příštích 50 let.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.