..: Dánsko má svou první vysokorychlostní trať :..

Koege Nord, foto: Atkins Kodaň – Zatímco podoba české sítě vysokorychlostních tratí ještě stále není zcela přesná a hlasy o tom, že Česko je na vysokorychlostní tratě příliš malé, neutichají, v Dánsku byla dokončena první část tamní vysokorychlostní sítě. Úsek Kodaň – Ringsted, projektovaný na rychlost 250 km/h, byl oficiálně uveden do provozu dánským princem Frederikem dne 31. května letošního roku. Práce na šedesátikilometrovém úseku započaly v roce 2010 a celkové náklady na stavbu činí 10 miliard dánských korun. Účelem tratě je nejen zlepšit spojení hlavního města s Jutským poloostrovem, ale také uvolnit dnes již přetížený souběžný úsek Kodaň – Roskilde. Trať je určena pro smíšený provoz a ačkoliv měla být již zabezpečena systémem ETCS Level 2, kvůli opožděné implementaci ETCS je vybavena standardním dánským zabezpečovacím zařízením.

Spolu s uvedením nové tratě do provozu byla otevřena nová stanice, Køge Nord, ležící v těsné blízkosti tratě kodaňské městské železnice Kodaň – Køge. Stanice se nachází 39 km od Kodaně a výrazně urychlí cestování z dánské metropole do tohoto téměř čtyřicetitisícového města. V dlouhodobém horizontu se očekává využití této stanice až osmi tisíci cestujícími denně. Do roku 2021 budou ve zmíněné stanici zastavovat pouze zrychlené regionální spoje, po uvedeném roce se počítá se zastavováním také dálkových vlaků.

Zdroj: Railjournal


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.6.2019 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Dánsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
25.06.2019 (17:04)  
Libcha: S nákladním vlakem, jelikož plánují smíšený provoz. Nákladní vlak sice umí jenom 120 km/h, ale aby 2500 tun poskakovalo za třívozovým osobáčkem, to není nejlepší nápad.
A že nemají jednotky na 250 km/h ještě nezmanená, že tomu tak bude příštích 50 let.
editor nebo admin ŽP Adam Vanting  mail  
25.06.2019 (16:44)  
To je v tuto chvíli asi jedno. MF jsou staré už snad 30 let, někde jsem zaregistroval, že se v horizontu pěti let plánuje jejich náhrada. Ta už by snad těch 250 km/h mohla umět a jelikož se trať staví na dalších snad 50 let... :-)
registrovaný uživatel Libcha 
25.06.2019 (14:07)  
Otázka je, čím si tam budou jezdit. To "nejlepší" co mají jsou dieselové jednotky IC4 do rychlosti 200 km/h.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko