..: ZSSK potichu zaviedla doplnkové služby v EuroCity vlakoch :..

362.003 v čele EC 275 Slovan, 11.12.2011, foto: Vojtěch KudláčBratislava — Slovenský štátny dopravca od 1. júla zaviedol vo vlakoch EuroCity medzi Slovenskom a Českou republikou doplnkové služby pre cestujúcich v prvej triede. Poskytovaný servis je takmer totožný so servisom, ktorý v EC vlakoch poskytujú České dráhy: cestujúci v 1. triede po kontrole cestovných lístkov na území Slovenska dostanú od vlakvedúceho bezplatne noviny a pollitrovú fľašu vody. Na rozdiel od vlakov InterCity v tomto prípade ZSSK neposkytuje na výber čaj ani kávu - tie si cestujúci môže naďalej len zakúpiť v jedálenskom vozni alebo z minibaru.

Doplnkové služby sú dostupné vo všetkých vlakoch EuroCity na trase Štúrovo - Kúty (vrátane tých, ktoré vychádzajú, alebo končia v Bratislave), avšak vo vlakoch, kde sú radené maďarské vozne prvej triedy (v súčasnosti EC 170/171 Hungaria a EC 174/175 Jan Jesenius), sú momentálne poskytované len noviny bez nápoja. Toto obmedzenie je podľa stránky dopravcu dočasné. Služby ďalej nie sú poskytované vo vlakoch EuroCity medzi Košicami a Budapešťou.

Prípadné neposkytnutie servisu nezakladá cestujúcemu nárok na kompenzáciu cestovného, ani miestenky. Pripomeňme pritom, že ZSSK ako jeden z posledných dopravcov do dnes vo vnútroštátnej doprave účtuje EuroCity príplatok. Servis pre cestujúcich v prvej triede Železničná spoločnosť Slovensko zaviedla bez väčšej propagácie - zmieňuje sa o ňom len na svojom webe, kde tieto informácie ukryla v menu a nikdy výraznejšie nekomunikovala.

Zdroj: Železničná spoločnosť Slovensko


Error404 | 25.7.2014 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Služby

Ďalšie z regiónu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ BNM 
12.08.2014 (11:14)  
Ešte k tým IC, EC, kedysi vroku1998 so cestoval z Viedne do Paríža s EC Mozart a keď som vydelil vzdialenosť počtom zastavení vyšlo to na tých80 km.
registrovaný užívateľ BNM 
12.08.2014 (11:10)  
Neviem dať link na normy pre IC aEC vlaky, ale pre tieto kategórie by malo platiť, že jedno zastavenie má primerne vychádzať min. 80km. Kedysi som v našich novinách (Žel. ozveny)čítal odpoveď na otázku, že prečo IC nemôžu zastavovať na na Štrbe takéto vysvetlenie. A ešte k RJ. Už začína p. jančura obracať. V HN 11.8 2014- slovenských- je sním veľký článok. Nech ma niekto skúsi vyviesť z omylu keď poviem, že to za to cestovné nie je možné.
11.08.2014 (14:29)  
Jugy , neviem ako u vas ale u nas sa chape IC s minimom zastavok a najkratsim moznym casom z bodu A do bodu B. a nemusi byt k tomu kava ani nic zadarmo. a ako su tie parametre vytvorene sa mozte docitat tu : http://www.slovakrail.sk/sk/preprava-osob/slovensko/ic-a-komercne-vlaky.html takze pri Jančurakovi v ziadnom pripade sa neda hovorit o IC kedze v pocte zastavok sa blizi klasickym R
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
01.08.2014 (16:30)  
"BNM A aby to nebolo také okaté, že zmenil IC na Rex, tak pridal navyše myslím dve zastavenia a už nespĺňa parametre pre IC."

Jaké parametry IC máte na mysli, kdo je jejich autorem a pro koho jsou závazné? Já o žádných nevím. Jestli si samy ZSSK takové vytvořily, pak platí pro ně, ale ne pro ostatní dopravce. To bych stejně tak mohl tvrdit, že do parametrů IC patří káva zdarma a orchije ne wecku a že ZSSK tyto parametry nesplňuje :-)
01.08.2014 (6:04)  
to BNM
neviem otom, že by RJ vlaky predlžoval, naopak napr. do Žiliny ich skrátil....
můžete to průběžně kontrolovat na stránkách
http://www.regiojet.cz/cs/index.html

A aby to nebolo také okaté, že zmenil IC na Rex, tak pridal navyše myslím dve zastavenia a už nespĺňa parametre pre IC.
které to jsou? myslíte, že tam fakt nebude nikdo nastupovat?
01.08.2014 (5:53)  
to JOHNZ
danovy poradce: Prosím nepodsúvať a neprekrúcať. Ďakujem.
tak to se omlouvám. A jak jste to prosím myslel?
31.07.2014 (17:02)  
to BNM:
"na Strednom, alebo Východnom Slovensku by súkromník nezarobil ani na slanú vodu. V tých tzv. hladových dolinách takmer nikto necestuje."
- ak sa vlakom nikto nevozí, treba ho zrušiť. Nezarába na ňom ani štátna spoločnosť. A pri malých počtoch cestujúcich je autobus výhodnejší ako vlak. A ak tam napr. nie je vhodné cestné spojenie, tak vlak zachovať, ale dotovať najlepšiu ponuku na jeho zabezpečenie (nie automaticky ZSSK)

"neviem o tom, že by RJ vlaky predlžoval, naopak napr. do Žiliny ich skrátil"
- tak to nie je pravda, RJ má v závislosti od dňa už 8 až 10 vozňové súpravy

"verejné obstarávanie pre št. firmy je poriadna hlúposť"
- ja viem, že manažéri štátnych spoločností by radi dali zarobiť svojim kamarátom (však to neplatia zo svojho vrecka), tak sa snažia robiť obštrukcie pri verejnom obstarávaní. Proces verejného obstarávania môže byť veľmi efektívny aj lacný, len treba správne nastaviť parametre.

"ako mám reagovať na jednotlivých prispievateľov, aby som sa zbytočne veľmi nerozpisoval"
- tak to by som tiež chcel vedieť :)
registrovaný užívateľ BNM 
31.07.2014 (16:05)  
Neviem odkiaľ máte tie informácie, že Žsr nepozná EC. Aby vám zisťovanie netrvalo 5sek. pozrite si XVI. kapitolu Z1 čl. 459 na str.189. Neviem ako je to Čechách, ale na Strednom, alebo Východnom Slovensku by súkromník nezarobil ani na slanú vodu. V tých tzv. hladových dolinách takmer nikto necestuje. V jednom celkom iste súhlasím: verejné obstarávanie pre št. firmy je poriadna hlúposť. Nato aby sa kúpilo niečo akože lacnejšie sa minie abnormálne veľa prostriedkov na všakovakých poradcov a na tých čo to robia. Súkromník to má v tomto smere jednoduchšie. neviem otom, že by RJ vlaky predlžoval, naopak napr. do Žiliny ich skrátil, do Dunajskej Stredy zas vymenil niektoré trojdielne súpravy za dvojdielné a už sú cestujúci nespokojní, lebo sa musia tlačiť. A aby to nebolo také okaté, že zmenil IC na Rex, tak pridal navyše myslím dve zastavenia a už nespĺňa parametre pre IC. Na záver, som na týchto stránkach nový poraďťe ako mám reagovať na jednotlivých prispievateľov, aby som sa zbytočne veľmi nerozpisoval. len seriózne. Ďakujem.
31.07.2014 (8:18)  
to JOHNZ: r.861
"Žiadna sláva to rozhodne neni, ale (kupodivu) to neni ani nejaký prepadák."

Ešte si mi nevysvetlil, keď je také dobré, prečo si to kúpili len ZSSK, hoci jednotku predstavovali aj na Innotranse? Nie je to ekonomický prepadák?

A čo sa týka tvojich argumentov spotreby, nechceš hádam tvrdiť, že sú to dáta z porovnávacieho testu. Ja som tiež počul niečo (o trochu iných hodnotách), ale jednoducho je overený fakt: čím vyššia hmotnosť, tým vyššia spotreba.
Preto sú v našich končinách tak obľúbené ľahučké M152.0, hoci sú určené na regionálne osobáky na krátke vzdialenosti.

Inak súhlasím s trochu upravenou vetou, ktorú si napísal: "Skrátka konkurenčné firmy rozhodne nie sú (-v-ý-r-a-z-n-e-) horšie ako ČD/ZSSK. Ale bohužiaľ ani výrazne lepšie a každá má svoje problémy..."
Otázka podľa mňa je, ako by sa zlepšila kvalita konkurencie, keby sa dostali aj k dotovaným vlakom. Hmm?...
registrovaný užívateľ JOHNZ 
30.07.2014 (20:00)  
danovy poradce: Prosím nepodsúvať a neprekrúcať. Ďakujem.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko