Berlín/Vídeň — Blížící se letní prázdniny jsou opět i letos impulzem pro cestování a dovolenou, které železniční společnosti pravidelně podporují různými tarifními nabídkami, ze kterých jsou jednoznačně nejvýhodnější síťové jízdenky. Jak už jsme Vás informovali v předchozích dvou aktualitách, České dráhy mají nabídku Jízdenka na léto platnou vždy dva týdny, Železničná spoločnosť Slovensko nabízí jízdenku Slovak vždy na jeden měsíc, Švýcarský dopravní systém u příležitosti výročí 25 let Švýcarského dopravního systému připravil speciální jízdenku Swiss Peak Pass. My se však v této aktualitě zaměříme na nabídky letních jízdenek v Německu a Rakousku, které ještě v době vydání předchozí aktuality nebyly známy.
Deutschland-Pass - několik dobrých i horších změn
Německé dráhy nabízejí podobně jako v letech minulých výhodnou jízdenku na léto, cenově odstupňovanou dle věku cestujícího a dle cestovní třídy. Jízdenka s názvem Deutschland-Pass platí vždy 1 měsíc v období od 30. června 2014 do 15. září 2014. Oproti loňskému létu je tedy možnost využít tuto nabídku i v první polovině září, naopak ji nelze využít v části června. Ceny této nabídky se téměř nezměnily, dražší je pouze varianta pro mládež do 18 let, a to za 149 eur (loni za 109 eur) v druhé třídě. Pro mládež do 26 let cena zůstala stejná, a to 259 eur ve druhé třídě. Máte-li ovšem zájem o cestování první třídou, počítejte s tím, že letos již nelze zakoupit tuto jízdenku pro mládež ve variantě pro první třídu, je nutno podobně jako u jízdenky Interrail zakoupit dospělou variantu.
Další změnou k horšímu je to, že nabídka Deutschland-Pass letos platí pouze v Německu (loni bylo možné si udělat jednorázový výlet na 2 po sobě následující dny do Rakouska nebo do Švýcarska). Na druhou stranu bylo zrušeno omezení pro využití nočních vlaků kategorie City Night Line a EuroNight - nově můžete těmito vlaky cestovat za příplatek stejně jako vnitrostátními IC autobusy. Vlaky ICE Sprinter jsou i nadále pouze za příplatek.
Sommerticket - za stejnou cenu jako loni, ale…
Ačkoliv Rakouské spolkové dráhy tvrdí, že „takto jste ještě Rakousko neviděli“, nutno konstatovat, že byť cena této nabídky zůstala stejná (tedy 39 eur pro cestující mladší 20 let a 69 eur pro cestující od 20 do 26 let a i letos je tato nabídka určená jen pro držitele karty VORTEILScard<26), nelze již letos jen tak volně cestovat vlaky EuroNight (noční vlak z Vídně na Břeclav Chopin nicméně nadále je v kategorii D čili rychlík, takže ten lze pro návrat z Vídně bez problémů využít). Můj loňský výlet na Bodamské jezero s redakčním kolegou Vantju, kdy jsme jeli z Vídně do Bregenzu a zpět vnitrostátním vlakem EuroNight 246/247 v běžném voze 2. třídy, je tedy již jen vzpomínkou, kterou letos nepůjde takto snadno bez dalších příplatků realizovat. Díky změnám GVD v Rakousku navíc od prosince 2013 nelze cestovat na jízdenku Sommerticket po italském peážním úseku z města Lienz přes Fortezzu a Brenner do Innsbrucku. Ostatní pravidla zůstavají beze změn, tj. v pracovní dny lze Sommerticket využít až od 8.00, o víkendu bez omezení. V pracovní dny je ovšem třeba jízdu ukončit nejpozději ve 3.00 dne následujícího.
SommerHit-Ticket dopravce WESTbahn
Jízdenku na léto nicméně v Rakousku nenabízí jen ÖBB, ale i privátní dopravce WESTbahn. Nabídka tohoto dopravce platí stejně jako v případě Sommerticketu ÖBB od 30. června, do 7. září, nicméně nemá časová omezení a rovněž není potřeba pro jeho získání platit navíc za zákaznickou kartu. Cestující do 20 let může tuto jízdenku získat za 33 eur, do 26 let potom za 66 eur. S touto nabídkou lze potom cestovat libovolně na trase mezi Vídní a Salcburkem.
Zdroj: Deutsche Bahn, Österreichische Bundesbahnen, WESTbahn
1 2 | Zpráv na stránku: |
On je to taky docela jinej produkt nez treba Sommer ticket. Zalezi na zpusobu pouziti a taky na veku. Pro 19ti letyho rakusaka je urcite nabidka sommer ticket vyhodnejsi a je skoda ze CD se nijak nesnazej nahnat mlady lidi do vlaku. Pro 27 letyho je zas takovej sommer ticket k prdu.
Ja bych taky asi vic ocenil celoprazdninovou jizdenku (klidne drazsi a s omezenima) nez 14ti denni. Ono utratit u nas ve vlaku litr s in-kartou neni zas tak jednoduchy, pokud to clovek nedela ad-hoc.
Pozor, každý máme na mysli něco jiného.
Možnost "nastoupit do vlaku (EN, tzn. letos tak jako tak nemožné) ještě před půlnocí (po které následuje pracovní den) s tím, že tímto vlakem mohu jet i přes půlku Rakouska a vystoupit z něj nad ránem)": vloni BYLO MOŽNÉ.
Možnost "přijet do Rakouska z cizí země mezistátním vlakem, který jede v pracovní dny ráno": vloni (jsou-li moje informace správné) NEBYLO MOŽNÉ (zatímco do r. 2012 to možné bylo).
Loni tato možnost platila. Využil jsem jí při noční cestě z Zürichu do Sankt Pöltenu v EN 467 a u rakouského průvodčího naprosto bez problému (jel jsem v pracovní den). Samozřejmě, když jsem vystoupil, musel jsem čekat do 8.00. Letos jsem o této možnosti nic nenašel.
Toto už ani loni neplatilo (snad proto, že loni už neplatila možnost zakoupení Sommerticketu i u ČD + prokazování se In-Kartou/RailPlus).
zdenda:
Deutschland-Pass v jedné své verzi platí i pro lidi nad 26 let.
do Břeclavi zajíždí rakouské osobáky - patra - Cityshuttle.
chtěl bych levně do Vídně, nedalo by se využít této možnosti, ale kde zakoupit jízdenku, jízdenka OBB euroregio není nejlevnější.
děkuji za tipy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.