..: Na trať mezi Křižany a Rynolticemi se vrátí vlaky, ne však všechy :..

Poškozená trať u Křižan, foto: Jindřich Berounský Liberec — Úsek trati 086 mezi stanicemi Liberec a Jablonné v Podještědí tuto neděli, 1. června, po téměř roce bez provozu opět přivítá pravidelnou osobní dopravu. Jako první na trať vyjedou rychlíky, které spojují Liberec s Českou Lípou, Děčínem a Ústím nad Labem, a které objednává Ministerstvo dopravy. Naopak na osobní vlaky objednávané krajem si zde ještě delší dobu počkáme, minimálně do konce roku budou nadále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Jejich další osud bude pak záviset na rozhodnutí Libereckého kraje, který se podobně jako další kraje potýká s omezeným rozpočtem a proto zřejmě uvažuje o trvalé náhradě těchto zastávkových vlaků autobusy. Neoficiálně se mluví v tomto ohledu o plánu společného konceptu zrychlených vlaků v režii kraje a Ministerstva dopravy.

Trať byla nejvíce poškozena mezi nádražími Křižany a Rynoltice. Právě stanice Rynoltice byla v nedávné době vyhlášena jako vítězná v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR, ačkoliv zde v té době nejezdily žádné vlaky. V dotčeném úseku bude nyní na několik týdnů zavedena pomalá jízda, při které se ověří stabilita opraveného místa. Následně bude moci být zahájen provoz plnou traťovou rychlostí. Dlouhou výluku Správa železniční dopravní cesty využila také k dalším dílčím opravám tratě ve zbylém úseku. Další výluka je podle neoficiálních informací naplánována na podzim, což je však vzhledem k současnému dlouhému zastavení provozu poněkud zarážející.

Zajímavá je i podoba autobusové linky, která osobní vlaky dosud nahrazuje. Ta je vedena ve standardním režimu veřejné linkové dopravy (nikoliv jako NAD) a v Liberci z legislativních důvodů nezastavuje u vlakového nádraží, ale až na vzdálenějším nádraží autobusovém, což komplikuje přestup cestujících na případné další návazné vlaky. Odborové sdružení železničářů na svém webu také již v zimě uvedlo, že nabídku na zajištění a provozování autobusové dopravy dostaly nejprve samotné České dráhy, nicméně s podmínkou, že musí snížit cenu oproti běžné částce na vlakový kilometr. Náklady na provoz autobusu jsou totiž výrazně nižší. K dohodě však nakonec nedošlo a tak linku provozuje dopravce ČSAD Liberec s cenou 31,50 Kč za kilometr. V autobusech však platí vybrané jízdní doklady ČD a v Jablonném v Podještědí je zajištěn přestup na vlaky ve směru Česká Lípa.

Vyjádření Libereckého kraje k celé situaci a budoucímu provozu osobních vlaků se nám bohužel doposud nepodařilo získat.

Zdroje: České dráhy, iDnes.cz, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.5.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Nechic  mail  
29.05.2014 (10:12)  
No můžeme být rádi, že se aspoň nějaká doprava obnovila. U nás už je možné cokoliv. Každopádně přístup SŽDC a ČD je příšerný. Kraji asi opravdu nic jiného nezbylo a doufám, že dopravu v novém GVD obnoví.
29.05.2014 (9:48)  
Traťových úseků, které podemlela voda bylo v nedávné minulosti více a nyní opět (!!!).
Proto mi není jasné, proč se z toho SŽDC nepoučila a tam, kde jsou ohrožená místa, neprovedla řádné opatření, aby nedošlo k tomu, k čemu opět došlo u MB.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko