..: Stadler dodá SBB svoje první vysokorychlostní vlaky :..

Vizualizace soupravy Stadler pro SBB, foto: StadlerBern — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail uspěl v tendru tamějšího majoritního dopravce SBB na dodávku 29 elektrických jednotek pro rychlost do 250 km/h. Pro firmu to tak bude první dodávka souprav pro rychlost převyšující dvousetkilometrovou hranici. Konkrétně půjde o vícesystémové 11článkové jednotky s Jakobsovými podvozky a s maximální rychlostí 249 km/h. Tyto vlaky mají být nasazeny nejen ve Švýcarsku, ale budou také zajíždět podle slov dopravce i do Rakouska a Německa. Celková cena zakázky je necelá jedna miliarda švýcarských franků (asi 22,5 miliardy korun).

Soutěž na dodávku nových vlaků vyhlásily SBB v květnu roku 2012, kdy rozhodujícími kritériem byla ze 40 % cena, která zahrnovala nejen náklady na pořízení vlaků, ale také náklady na údržbu, cenu trakční energie a poplatky za dopravní cestu po dobu 25 let. Druhým nejdůležitějším kritériem s váhou 25 % byla inovativnost nových vlaků v 9 různých podkategoriích jako koncepce projektu, bezpečnost, komunikace a podobně. S 20% váhou pak byla posuzována technologická stránka nabízených souprav a 15% váhu měl harmonogram homologací. Generální ředitel SBB Andreas Meyer k tomu dodal: „Rozhodnutí bylo jasné: Stadler Rail nejlépe splňoval zadávací kritéria a nabídl nám velmi přátelský vlak pro naše zákazníky.“

Definitivní konec Cisalpin ETR 470

Cisalpino v oblouku

Nové soupravy nabídnou v provozu kapacitu přes 800 míst, což převyšuje o zhruba 40 % kapacitu stávajících vlaků ETR 470 Cisalpino, které mají nahradit. O vyřazení těchto souprav se spekulovalo již před zhruba 4 lety. Nyní je tak osud těchto vlaků definitivně zpečetěn. Nové jednotky od Stadleru pak nabídnou nově nejen tiché, rodinné a business zóny, ale také místa pro přístup k internetu pomocí Wi-Fi, nízkopodlažní nástup nebo novou koncepci WC. V každé soupravě budou dvě WC pro imobilní cestující, ale také oddělená WC zvlášť pro muže a ženy, což je v evropském kontextu zřejmě unikátem.

Zdroj: SBB


JiříK. | 14.5.2014 (6:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Švýcarsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user a.brg 
04.10.2014 (21:48)  
Nízkopodlažní VRT? Tak to se asi už definitivně pomátli...
21.05.2014 (18:23)  
Když už se tady vyrojily dle očekávání ty spekulaco o možném odkupu ETR470, tak možná že vzhledem k situaci v polsku bude Alstom prodávat zánovní téměř nejeté neklopící Pendolina PKP IC. Můžete spekulovat dál. :-)
19.05.2014 (9:56)  
Ještě k těm místům - je uváděna délka 200m, zdvojená 400, což je požadavek TSI pro perony na vysokorychlostních tratích. Pokud chci zdvojovat, musím se vejít do 200m a ještě umět přesně zastavit. Počet míst 400 - pravděpodobně v sestavě s jídelním vozem (19 jednotek). Bez něho by to bylo více. těch bude 10 - zřejmě záloha pro zdvojování a pro vnitrostátní relace.

Předpokládám, že interiér vlaku nebude pouze v uspořádání pro odvoz dělníků do fabriky, ale na úrovni tohoto století a samozřejmě když nový tunel a náhrada letadel, tak taky trochu nové vlaky. Tím i cena může být vyšší. Cena za sedadlo vychází dost vysoko - jako u naší 680, ale jestli je v tom celoživotní servis nebo ne, to jsem už v rychlosti na webu nezjistil.

Navíc porovnání s korunou je ošemetné. Ta je navázána na Euro a jak víme před pár lety došlo k výraznému skoku mezi Eurem a Frankem.
16.05.2014 (9:27)  
SYN: Diky za prvni prispevek, ktery reaguje na co sem se ptal :-)
9ti dílná a s kapacitou 473 míst
Pokud vim, nase pendolina zkratit nejdou, protoze v kazdem voze je neco, co je potreba. To ovsem nemusi nutne platit pro ty cisalpina.

spolehlivost No vyrozumnel sem, ze jsou poruchova. Ovsem nikdo nerekl jak moc a co konkretne je poruchove. Treba by to slo vymenit, nebo to neni na nasich tratich vubec potreba.
Registered user tarten 
16.05.2014 (9:19)  
SYN:
Ohledně Německa - tam jsou myslím karty už rozdané. Zanedlouho tam začnou jezdit ČD deset let s reko Bmz a pak je Němci navždy vykopnou se svejma ICx, jestli všechno dobře půjde a nebo se dá poslední repete. Čili pro ČD už teď tak trochu nemá smysl koupit cokoli nového právě pro tuhle trasu, déle než 10-20 let by to tam nebylo ani kdyby jim to dodali ještě teď.
Registered user SYN 
16.05.2014 (6:08)  
Při těch snech o ETR470 ještě nezapomeňte na to že je to jednotka 3kV + 15kV, 9ti dílná a s kapacitou 473 míst... čili pro naše místní podmínky téměř nepoužitelné, Brno nic, Plzeň/Cheb nic, do Ostravy jo ale tam to klopení skoro nic nepřinese a kapacita silně naddimenzovaná.
Takže jediné použití které bych si uměl představit (bez velice rozsáhlé rekonstrukce nejspíš zahrnující domotání trafa a zkrácení na poloviční kousky) by bylo Praha - Berlín/Hamburk, jenže to by se to muselo líbit Němci (o čemž pochybuju, rychlost a kapacita by sice měla být pro tu linku OK, ale spolehlivost a "špatné jméno" by asi byl dost problém)...
Registered user tarten 
15.05.2014 (23:20)  
Jo a když Italové kupovali AGV homologované na 300 km/h (postavené v zásadě na 360 km/h), stálo to 52 000 €, tj asi 1,4 melounů na sedadlo.
Registered user Bóřa 
15.05.2014 (23:17)  
tarten: :-D Souhlas! Fakt bych si přál, aby se u nás dobrá VRT jednoho dne postavila. Aby to nebylo tak nějak napůl jako koridory, když se spousta úseků "upgraduje" na 120 nebo 130 km/h jak za císaře pána :-D
Registered user tarten 
15.05.2014 (23:08)  
Bóřa:
To co píšete je logické. Není žádný důvod si myslet, že česká realita (nebo spíš plány) se tomu bude podobat. :-D
Registered user Bóřa 
15.05.2014 (23:06)  
tarten: Zajímavé informace. Díky za ně. Je to pro mě novinka, vždycky jsem měl za to, že jestli se někdy u nás vůbec kopne do země za účelem výstavby VRT, tak první na řadě bude tunel Hlubočepy - Beroun nebo tunel z Brna hl.n. na západní okraj města.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko