..: Nově s IDS JMK do slovenské Myjavy :..

811.015-7 + 814.210-1, 1.3.2014, Vrbovce, foto: intelpetr Vrbovce — Dne 1. března 2014 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK), konkrétně na území Slovenské republiky. Integrace se týká vlakové linky S91 (trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce), která je nově prodloužena až do stanice Myjava. Nově vzniklé tarifní zóny zahrnují obce Vrbovce a Brestovec (zóna 965) a město Myjava (zóna 975), přičemž druhá číslice v označení zóny označuje tarifní vzdálenost (počet zón) z Hodonína (zóna 900). Dlužno dodat, že se prozatím nejedná o fyzické prodloužení spojů, ale buď ve Velké nad Veličkou nebo Vrbovcích je nutné přestoupit. Nicméně je možné, že v budoucnu budeme potkávat vlaky jedoucí v celé trase z Hodonína až do Nového Mesta nad Váhom.

Tarif

Jediná zmínka o IDS JMK na Slovensku, foto: Petr Jetelina Odbavení cestujících podle tarifu IDS JMK probíhá standardně, avšak s drobnými úpravami. Při nástupu do vlaku ve stanici na slovenském území je cestující povinen vyhledat průvodčího a požádat ho o označení jízdenky, pokud již nebyla dříve označena v ČR. Děje se tak proto, že ve slovenských stanicích nejsou instalovány označovače jízdenek. Další odlišností je nemožnost zakoupení jízdního dokladu IDS JMK na území Slovenské republiky, tudíž při cestování na jednotlivé jízdenky je nutno si jízdenku pro zpáteční cestu koupit předem. Tato skutečnost je špatnou zprávou hlavně pro cestující ze Slovenska, kteří by chtěli odbavení podle integrovaného tarifu využít.

S jízdenkou IDS JMK můžete oproti běžnému mezinárodnímu tarifu výrazně ušetřit. Zatímco mezinárodní jízdenka z Hodonína do Myjavy stojí 162 Kč (5,80 €), 8zónová jízdenka IDS JMK přijde na pouhých 63 Kč. Její časová platnost je 150 minut, což je pro cestu z Hodonína do Myjavy postačující. Pro cestu z Veselí nad Moravou do Myjavy pak využijte 5zónovou jízdenku za 42 Kč, oproti jízdence v rámci tzv. malého pohraničního styku (MPS) ušetříte 9 Kč.

Na nově integrovaném úseku samozřejmě platí také celodenní síťová jízdenka IDS JMK za 190 Kč (v pracovní dny pro 1 cestujícího, o víkendu pro 2 dospělé a 3 děti).

Mezinárodní jízdné Vnitrostátní jízdné ČD +
mezinárodní jízdné Vrbovce Gr. – ZSSK *)
MPS IDS JMK
Hodonín – Vrbovce 154 Kč 75 + 25 = 100 Kč nelze vydat 56 Kč (7 zón)
Hodonín – Myjava 162 Kč 75 + 34 = 109 Kč 63 Kč (8 zón)
Veselí nad Mor. – Vrbovce 98 Kč 41 + 25 = 66 Kč 45 Kč 34 Kč (4 zóny)
Veselí nad Mor. – Myjava 106 Kč 41 + 34 = 75 Kč 51 Kč 42 Kč (5 zón)

*) Ceny jsou stanoveny jako součet ceny vnitrostátní jízdenky ČD do bodu Vrbovce Gr. a mezinárodní jízdenky z bodu Vrbovce Gr. do Vrbovců nebo do Myjavy. Ceny mezinárodních jízdenek a jízdenek MPS závisí na aktuálním kurzu CZK/EUR.

Přeshraniční spolupráce

Dosud byly mezinárodní linky pod hlavičkou IDS JMK pouze autobusové. První linkou překonávající státní hranici se stala autobusová linka 910 z Hodonína do Veselí nad Moravou přes Holíč a Skalicu, je však obsluhována pouze dvěma páry spojů. Druhou přeshraniční linkou je linka 104 spojující Brno, Pohořelice a Hevlín s rakouským městem Laa an der Thaya. Třetí takovou linkou, rovněž směřující do Rakouska, se stane linka 816, která o víkendech od května do konce října (v období letních prázdnin pak denně) spojí dvěma páry spojů obce Vratěnín a Drosendorf v nejzápadnější části území IDS JMK.

Ne zrovna příznivá je situace při vyjednávání s rakouskou stranou ohledně vlakové linky S82 (Znojmo – Šatov – Retz). Dle vyjádření Květoslava Havlíka ze společnosti KORDIS JMK na oficiálním facebookovém profilu se KORDIS sice v loňském roce snažil o rozšíření integrace na rakouské území, důvodem odmítnutí ze strany ÖBB je však snaha o zjednodušení a změnu současného tarifu ÖBB, která se s rozšířením platnosti IDS JMK až do Retzu vylučuje.

Rozšířením IDS JMK do Vrbovců a Myjavy byl proveden skutečně významný krok, který jistě zatraktivní přeshraniční cestování. Nyní je nutno projednat lepší návaznosti českých a slovenských vlaků a eliminovat zdlouhavé přestupní časy mezi některými spoji ve Vrbovcích.

Zdroj: IDS JMK


Petr Jet (intelpetr) , RaPa Poslat mail autorovi | 3.3.2014 (6:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský Slovensko Trenčiansky


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zdenda 
03.03.2014 (19:13)  
Karel Kovářík: Zdaleka nemůžu soudit, komplexně dopravu na Zlínsku, ale byl jsem na podzim 4 dny v Luhačovicích. Za klad považuju poměrně četné spoje a dobré návaznosti (to je možná důsledek nějaké integrace), naopak tristní je, že neexistuje jednotné jízdné pro kraj, čehož důsledkem je pak výrazný prodražování jízdného při přestupech a jízdách na kratší vzdálenosti, protože se musí platit za každý spoj zvlášť.
Miropiro: S tím kolem na jednodenní jízdenku děkuji za tip, od Nového roku se rozčiluju nad novým tarifem ČD na přepravu jízdních kol. IDS JMK považuju při cestách po Česku za nejpropracovanější a cestujícímu nejpříjemnější dopravní systém.
registrovaný uživatel Kakov 
03.03.2014 (18:57)  
kobros:


mohu prosím vědět čím je VHD na Zlínsku tak out?

když jsem před lety jezdíval do Luhačovic a z nich do celého Zl. kraje přišlo mi to docela v pohodě (samo, že se muselo busem), ale moc rád se dozvím čerstvé info od někoho místního
03.03.2014 (18:52)  
Škoda, že žádný přímý spoj nejezdí a stávající 4 spoje s přestupem jsou na jednodenní výlet do Nového Mesta nad Váhom nepoužitelné.
registrovaný uživatel kobros 
03.03.2014 (17:11)  
Vit Burian:
Tak ono by nebylo od věci prodlouzit integraci i po 330 do Starého Města, ale pokud vim, v Zlinskem kraji chybi vule resit nejakou integraci, nebo něco vyrazne přenechat brněnskému IDS.
Ze je verejna doprava v Zlinskem kraji nepouzitelna, odpovedne netrapi.
03.03.2014 (15:04)  
Však já vím, ale bylo by to pěkné, třeba by to právě tu osobní dopravu podpořilo. Přece jenom je to levnější a prostě integrované :-). Minimálně by to však mohlo být prodlouženo pro cestování do Starého Města. Myslím, že tam by se to docela hodilo pro cestující Veselí - Uherské Hradiště (Staré Město u Uh. Hrad.)
03.03.2014 (14:41)  
Vít Burian: Uherské Hradiště a další je již Zlínský kraj, takže nějakou integraci přes průsmyk nečekej, kor když osobní doprava je takřka zastavena.
03.03.2014 (14:09)  
Zrovna o Vánocích jsem nad tímto přemýšlel. To jsem rád, že to takto funguje. Teď ještě aby to zavedli až do Nového Mesta nad Váhom, taky přes Uherské Hradiště, Staré Město na Moravě, Vlárský průsmyk až do Trenčianske Teplé a nastala by možnost jet na Slovensko sice pomaleji, ale levněji přes vláru. No pravda ještě by to chtělo obnovit přímé spoje Brno - Trenčín... :-)
registrovaný uživatel PROST  mail  
03.03.2014 (14:04)  
ad. SYN. Myslel jsem to tak, jak to vysvětlil kolega Thingie.
03.03.2014 (13:32)  
A ještě vlastně jedna výhoda oproti dřívější situaci před integrací - člověk si může koupit celodenní jízdenku pro kolo a potom bez problémů jet s kolem právě až do Myjavy a potom vyjet přes hory do ČR. Dříve bylo nutné platit asi i za kolo zvlášť za český i slovenský úsek, že?
registrovaný uživatel Dusanh 
03.03.2014 (12:54)  
Musím pochválit JMK, neboť je s integrací v rámci hromadné dopravy asi nejdál (Praha a Stč kraj se musí teprve domluvit, aby to nebyl ostov a okolo něj další oblast).
Jak jsem v jiných diskusích lamentoval nad neschopností svázat jednotlivé druhy hromadné dopravy, tak v JMK jsou asi zatím nejlepší příklad. Je ale taky potřeba říct, že se na území JMK nenacházejí skoro žádné "bezvýznamné" lokálky, resp. byly zrušeny již dříve...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko