..: Den otevřených dveří na ČVUT v Praze Fakulta dopravní :..

754.012-3, Brankovice - Nemotice, foto: Tomáš Krajcar Praha — Máte rádi dopravu a uvažujete, že byste jí v budoucnu i živili? A nebo vás jen láká studovat na Fakultě dopravní ČVUT? Co na tom, že ten, kdo vystudoval navrhování letadel pak navrhuje třeba chladničky, důležité je se naučit inženýrsky myslet. Pokud nejste ještě úplně rozhodnuti, nabízí se vám jedna možnost – přijít na dny otevřených dveří, které i v letošním roce pořádá Fakulta dopravní ČVUT v Praze, a to na obou svých pracovištích. V pátek 24. ledna budou zájemcům o studium podány informace o studiu a uplatnění absolventů fakulty, podrobnější informace pak budou poskytnuty k oborům profesionální pilot a technologie údržby letadel. Mezi desátou a dvanáctou hodinou budou pak zpřístupněny laboratoře fakulty na adrese Konviktská 20, Praha 1, a to zkušební laboratoř ústavu dopravní telematiky, laboratoř řízení a modelování dopravy, nově zřízená laboratoř odbavovacích a informačních systémů ve veřejné dopravě a učebny výpočetní techniky. V odpoledních hodinách pak navážou exkurze v Horské ulici v kampusu na Albertově, a to do laboratoře interaktivních vozidlových simulátorů, laboratoře bezpečnosti dopravních systémů a na dopravní sál fakulty dopravní. Bližší informace o přednáškách a exkurzích najdete na stránkách ČVUT FD, za kterou vás srdečně zveme.

V úterý 4. února 2014 je od 10.00 do 12.00 otevřeno pracoviště v Děčíně na adrese Pohraniční 1 (budova KOKOS). Než definitivně podepíšete přihlášku na vysokou školu, přijďte se podívat, co vás čeká.

Říká se: „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.“ Vy, čtenáři ŽelPage, máte jednu výhodu – mezi těmi, kdo zdejší web sledují, je i nemálo těch, co už studenty této fakulty jsou, nebo ji už úspěšně absolvovali, ba dokonce se najdou i tací, kteří tam učí. Máte možnost se jich v diskuzi zeptat na jejich zkušenosti, na jejich pohled na věc. A věříme, že pokud vám neodpoví veřejně, tak si najdou aspoň chvilku času a odpoví vám vzkazem.

5 370.008, Bělotín - Hranice na Moravě, foto: JirkaŠ Připravte se na to, že studium dnes není jako za dob vašich rodičů – kdy zkoušení se koncentrovalo do krátkého zkouškového období a během semestru se vaši rodiče mohli věnovat projektům. Dnes vás i během semestru čekají průběžně písemky – tu z fyziky, tu ze statistiky… Sice nepříjemné, ale na druhou stranu pokud z písemek nasbíráte během semestru dostatečný počet bodů, tak v některých předmětech to může stačit na automaticky zapsanou zkoušku s hodnocením „E“. Ale pokud byste chtěli známku lepší, tak pak musíte ještě na ústní. Nečekejte, že ve studijním plánu najdete jen předměty, na které se budete těšit a které vás budou bavit. Jsou tam i předměty, které nebudete zrovna milovat. Možná se budete divit, proč z vás na dopravní fakultě dělají pomalu teoretické fyziky… A studenti by asi mohli vyprávět více. Že získat za semestr 19 podpisů do indexu za zápočty, klasifikované zápočty či zkoušky není nic jednoduchého, ale dá se to zvládnout. Nemusíte se bát ústních zkoušek, ty téměř neexistují. Většina zkoušení se odehrává formou testů. Nenaučí vás to sice mluvit v konfrontaci s odborníkem, rychle reagovat na jeho dotazy (a připravit se tak na státnice, kde vás to určitě potká), ale asi je to pro pedagogy rychlejší (a někteří studenti tvrdí, že hodnocení testů je více méně loterie).

Abyste mohli zdejší školu studovat, musíte být ale i fyzicky zdatní. Pokud se o to nezaslouží tělocvikáři, tak potom ti, kteří sestavují rozvrhy. Na přemístění z jedné budovy do druhé vám nechají pouhých 15 minut – a občas to musíte stíhat včetně oběda.

750.716-3, Ostružná - Branná, foto: JirkaŠ Integrály a derivace většina z vás v reálné praxi pak nepoužije, přesto vás je budou učit. Berte to jako prověrku vašeho mozku, vašeho myšlení. Když to zvládly tisíce lidí před vámi, tak proč byste to neměli zvládnout taky? Fakulta dopravy nepatří mezi školy nejjednodušší, nedá se vystudovat během několika měsíců jak to šlo v minulosti na některých fakultách v Plzni, ale někteří ji přesto zvládnou i s červeným diplomem. (Klobouk dolů!) Jste-li technicky zaměřeni, pálí vám to a máte rádi dopravu – na Fakultě dopravní ČVUT vás rádi přivítají. Přijďte na dny otevřených dveří a následně podejte přihlášku ke studiu. Někteří z vás, kteří se možná na dnech potkáte, se pak uvidíte znovu – na seznamovací akci pro prváky. Na shledanou!

Zdroj: ČVUT FD


Michal Drábek , Vlad Poslat mail autorovi | 22.1.2014 (16:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
27.01.2014 (0:36)  
Radek Papež: no nevím, v magisterským DS už nic takovýho není. Zato jsme si zopakovali integrované dopravní systémy od A do Z :-) Ale možná se to víc řeší na konkrétních projektech.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
26.01.2014 (21:55)  
Nyní je Projektování pozemních komunikací ve druháku (3letý bakalář), a to se jen spojují body A a B. Musím se přiznat, že vůbec nedokážu říct, kolik by ta moje nakreslená silnice stála… Doufám, že ti, co jdou na obor DOS, se to co nejdřív dozvědí.
26.01.2014 (20:18)  
240.025: Ještě v bakaláři někdy ve třeťáku (čtyřletý bakalář) jsme dělali něco na Projektování komunikací a zadáním bylo spojit A a B ve dvou variantách. Levnou a drahou.
24.01.2014 (15:43)  
ekoter: tento přístup je aplikovaný na oboru LO - vyučující z FEL ČVUT ho používají - jakékoli poznámky na A4/A5 a pracuj - ukazuje se, že ho studenti nemají rádi, protože cca 80 % studentů test ze Systémového inženýrství NENAPÍŠE... jeden z důvodů je, že mnoha vyučujícím na ČVUT FD stačí u zkoušek naučené fráze z prezentací... zkouška z logistiky nevypadá tak, že dostanete zadání: tady je důl, vyber si subodavatele, tady továrna, sklad, odběratel - vymysli systém výroby, spojení, těžení, propoj a prodej, ale hezky se našprtej definice logistiky a případně co to je just-in-time... to, že to neumíš používat a přemýšlet, nás ale vůbec nezajímá, protože to je práce navíc. V semestrální práci také nepřemýšlej, ale hezky napiš 15 normovaných stránek o logistice.

Jiná situace je třeba na oboru DOS - nakresli silnici z A do B - ale je to podpořeno například propočtem ekonomické efektivnosti stavby? Či jen tupé "cvičení v Autocadu"?

Také existují předměty, ve kterých se myslet musí - jako jsou vedle matematik a mechanik i předměty zaměřené na železniční dopravu či technologii dopravy....
24.01.2014 (15:26)  
Kombinace písemky s pozdějším rozhovorem nad výsledky, kde student musí vysvětlit principy řešení případně přidat nějakou teorii, ta je skutečně asi jedním z nejlepších přístupů, a tak se u nás na fakultě (ČVUT FD) za mého mládí (rok nástupu 2005) většina písemek z matematiky a mechaniky dělala. Problém byl trochu u fyziky v tom, že výběr otázek u ústního nebyl náhodný nebo reprezentativní - ještě dnes si pamatuju doc. Novákovou: Hmmm, skoro plný počet bodů z písemky a z laboratorních cvičení a jste z gymnázia, tak copak bychom Vám vybrali? Tak třeba ... tak přijďte příště...

Jinak ještě jeden dobrý systém je písemka s povolenými libovolnými poznámkami a knihami, kde během třeba 4 hodin musíte vymyslet řešení daných problémů. Tam se taky ukáže, kdo rozumí a kdo ne.
24.01.2014 (14:02)  
Ad písemné vs. ústní zkoušení a taháky:
Jsem toho názoru, že minimálně profilové předměty by měly být na VŠ zkoušeny ústně, resp. z případě "počítacích" předmětů tzv. dvoukolově, tedy v kombinaci zkoušková písemka a v případě úspěchu "postup" na ústní část. Jinak se mi, co se "využívání taháků" týče, líbila za našich studií např. zkouška z Dynamické pevnosti a životnosti, kde pan profesor zadal každému otázku, nechal všechny studenty sedět v zasedačce a odešel s tím, že máme 30 až 45 minut na přípravu. Následovaly individuální ústní pohovory, na jejichž výsledcích bylo perfektně vidět, kdo využil své zásoby taháků a do svých příprav opsal vše, co na dané téma našel. Takový student od ústní části obvykle odcházel s nepořízenou, protože zkoušející bezpečně poznal, že dané problematice vůbec nerozumí a veškerá příprava je jen a jen opsaný tahák...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
24.01.2014 (11:58)  
nojva: A právě kvůli takovým jako ty jsou laborky z fyziky každý rok drsnější. Jestli máš potřebu navštěvovat školu s dvěma promile v krvi, tak si laskavě běž studovat jinam.
24.01.2014 (9:21)  
mahathma: studuji VUT, u nás ústní probíhají tak, že jdeme po jednotlivcích k profesorovi, otázku si vybereme a nebo nám je vybrána a hned jsme zkoušeni, dvě zkoušky probíhaly dokonce tak, že jsme byli u profesora dva, jeden byl zkoušený a druhý si připravoval otázku na papír, opisovat se nedalo, taky je to vidět na úspěšnosti těchto zkoušek, na první termín to udělá možná cca 20% studentů, u písemné zkoušky to na první termín většinou udělá cca 80% studentů.
24.01.2014 (9:13)  
Ťululu: netuším, ako to chodí na ČVUT, ale manželka vyštudovala medicínu (kde je asi 99% skúšok ústnych) na LF MU a po každej skúške mi rozprávala, ako tam opisovali z ťahákov a radili sa navzájom. Totiž študent nie je po celý čas na očiach profesora. Najprv sa ťahajú otázky, to je väčšinou niekde na sektretariáte (s otázkami sa dá skoro vždy obchodovať - sekretárky bývajú benevolentné), potom je príprava na skúšku, kde býva viacero študentov naraz, atď. Počul som už aj také, že najväčší borci sa po vytiahnutí otázok vypýtali na WC a tam na drzovku opisovali. Jasné, všetko by sa to dalo ustrážiť, ale väčšinou sa na to serie. Ak sa na FD ČVUT na ústnych skúškach neopisuje, môže to mať dva dôvody: 1.) všetko je veľmi prísne zorganizované a strážené. 2.) študenti sú málo vynaliezaví :)
24.01.2014 (9:03)  
Už jste někdy viděli, že by se dalo u ústní zkoušky opisovat z taháku? Když je písemná zkouška, v přednáškové místnosti sedí i 100 studentů a hlídá profesor a cca 3 doktoranti, pokud si dobře sednete, váš nejlepší kamarád je v tu chvíli telefon s nahranými skripty nebo vypracovaný tahák, pravděpodobnost, že vás někdo uvidí je malá, a pokud tahák nezapomenete v testu, jako se to stalo minulí rok jednomu klukovi, tak je vysoká šance, že jste test udělali. Já razím teorii, že nejlepší tahák je ten v hlavě.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko