..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
14.01.2014 (18:56)  
Jedno pondělí jsem zjistil, že můj automobil neprojde STK. Od úterka do čtvrtka jsem hledal náhradu, v pátek našel, vozidlo si opatřil a následné pondělí přepsal na evidenci vozidel. Možná trochu rychleji, než Albánie, opatřivší si vozy v Německu a v krátké době nasazená do provozu. České dráhy a další organizace s tím spjaté, mají asi jiná specifika.
Když čtu tento příspěvek, zůstává mi tak trochu rozum stát.
14.01.2014 (18:52)  
joki: No tak samozrejme ze to neni kvuli tomu, aby se zabranilo korupci a rozkradani, ale kvuli tomu, aby byrokrati meli co delat a naivni volici si pripadali, ze jejich prachy chrani nakej zakon...
registrovaný uživatel joki  mail  
14.01.2014 (18:39)  
Je to opravdu neskutečné jak je státu a potažmo ministerstvu dopravy jedno, jestli bude do budoucna vůbec fungovat byť akciová ale státem vlastněná ČD.
Tam snad musí sedět opravdoví diletanti, jen se zeptám zdejších odborníků a znalců jestli je třeba i na nákup skoro vyřazených vozů, vypisovat výběrové řízení? Na nová vozidla ano viz šaškárna riljet... Pokud ano, tak tohle nemůže do budoucna fungovat. Stačilo by schválení nějakou radou odborníkú a ne politikú, sedící v dozorčích radách. Soukromník se neptá a kupuje okamžitě když je cena a možnost, pokud to za nic nestojí, nic se nekupuje.
Ano rozdíl je v tom že soukromník nebude čekat na ůplatu od dodavatele... kdežto politici sedící v doz. radách ano. Nelíbí se vám ty moje kecy? Mne taky ne... ale bohužel je to tak.
Proč třeba u sousedů konkrétně ÖBB se dali i do rekonstrukcí tehdy 20ti letých vozů, a celkem do zásadních rekonstrukcí. Tam to celkově funguje jinak, ano tarifní politika a cena jízdného u ÖBB je někde jinde jak u ČD. Pak i tržby a celkové hospodaření je jiné, ale zas tak zásadní rozdíl bych v tom neviděl. Spíše je to o lidech, co o tom rozhodují.
registrovaný uživatel Alex7 
14.01.2014 (18:06)  
Název choroby: žloutenka
Původce: Radim Jančura
Hostitelé: ČD/SŽDC
Příznaky: ucpávání dopravních cest
Lék: regulátor
Tak se nám tento patologický dopravce množí a ČD zatím tento boj bohužel prohrávají :-(
14.01.2014 (18:02)  
Prý si OBB "myslelo", že těchto 6 Bmz čeká kompletní rekonstrukce, tak s vozů pobrali vše co se dalo na náhradní díly. I když se pak dušovali, že jsou vozy úplně v pořádků.

V případě ojetin pro ČD bych si velké iluze nedělal. Určo jich nebude 80. Typoval bych tak na 11*Bmz vraků, které půjdou na reko na Bmpz pro linku Praha-Hamburg, dále si DB přejí na každém vlaku Bbmvz, takže také 11* a pak 8*Ampz na EC do Žiliny a něco málo na Budapest a Warzsavu a konec. Žádná masivní obnova u ČD nebude. Určitě ne se Zeleným.
registrovaný uživatel E699 
14.01.2014 (17:27)  
EN477: Možná kdyby nebyla Janoza v insolovenci, tak to vypadá jinak. ;)

Josef Petrák: Tak to držim RJ palce jestli jsou dobrodruzi.. :D
14.01.2014 (17:23)  
Mně osobně přijde tohlecto nakupování od ÖBB strašně zdlouhavé ... O všem se vždycky mluví jakou dobu , a než to vyjede je rok-dva pryč ... A i když náhodou vozy do ČR přijedou hned , hrozně dlouho trvá jejich nasazení do provozu... Jako např. už kolikrát zmiňovaných Bmee234 (dodány byly / měly být v počtu 32 kusů) a v provozu nejsou všechny do teď - jezdí jich pouze 15 jak píše pan Petrák.
14.01.2014 (17:17)  
Trutnovák: Nebo jsou u RJ větší dobrodruzi a radši si ty vozy uschopní svépomocí. :)
registrovaný uživatel E699 
14.01.2014 (17:15)  
pavek pavek: Podruhé..? A pro RJ byly hned v pořádku nebo je to obdobné?
14.01.2014 (16:40)  
6*Bmz pro ČD stále nejsou v ČR. I na podruhé byly neprovozuschopné, a tak je ČD ani tentokrát nepřevzaly.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko