..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
15.01.2014 (12:37)  
Mno, nejsem si jistej, jestli ma smysl resit delku vlaku - nebylo by rozumejsi resit pocet prepravenych osob nebo jednotek nakladu? Tohle neni mireno na obhajobu zlutych nebo jinak barevnych, ale preci jen, kdyz jsem prakticky sam ve velkoprostorovem voze (obsluha vlaku je v presile) a jedem treba pres prejezd, u ktereho stoji (mimo jine) i stredne obsazeny autobus ... prestoze jsem dusi vlackar, rozhodne z toho nemam dobry pocit. A podobne je to v pripade, kdy osobak jezdi co pul hodiny, ale je to tak spravne, pricemz se nadava na dalkovinu jezdici co dve hodiny, ze blokuje trat a cekaji kvuli ni naklady.

Nicmene zpatky k tematu zpravy. Z informaci, co plynou z diskuse, mi tedy vychazi nasledujici:
- u zlutych se pravdepodobne v dohledne dobe dockame skutecneho jidelniho vozu v soupravach, predpokladam, ze doposud provoznimu nasazeni branil jejich maly pocet
- otazkou zustava osud kindervagonu, jeden kus je malo, takze ocekavam bud prestaveni dalsich Bmz podle tohoto vzoru, nebo naopak vraceni interieru tohoto vagonu do stavu bezneho Bmz
- u modrych se mozna pohnou ledy a pocet cervenosedych emzet v provozu se zase o fous navysi ... treba se (za par let) tato vymozenost objevi i v Plzni, kam byly od zacatku nakupu slibeny
- mezi radky tak nejak predpokladam, ze zaroven jsou tim padem odpiskany rumunske novostavby pro zlute
15.01.2014 (12:23)  
Joska Holibajda: To o preferenci silnice před železniční dopravou jste napsal vážně? Já si opravdu nejsem moc jistej.
registrovaný uživatel CART 
15.01.2014 (11:41)  
Tak to je mazec, takže "silniční doprava je lepší, protože z ní stát vybere víc na daních"... :))))))
15.01.2014 (10:58)  
Joska Holibajda: Srovnejte si počet cestujících ve vlacích RegioJet a LEO Express a pak porovnejte s běžnou obsazeností expresů či Pendolin.

Pak si tu můžete něco vyprávět o krátkých vlacích soukromých dopravců.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.01.2014 (10:51)  
Joska Holibajda: A ty nové a nové dálnice a dokola opravované silnice (máme jednu z nejhustších silničních sítí na světě) platí kdo a z čeho? Stejně jako následky na ekologii a zdraví, způsobené stále rostoucím provozem aut? Zahrnul jste to do svého výpočtu?
registrovaný uživatel Jony 
15.01.2014 (10:44)  
Joska Holibajda: " ...Problém je ale v tom, že po kolejích jezdí v krátkých intervalech několikavozové vlaky osobní dopravy..."
I vzhledem k tomuto nákupu vlaky regiojetu zas tak krátké nebudou, dle vyjádření Jančura plánuje desetivozové soupravy.
15.01.2014 (9:29)  
koleje sou snad na to, aby se po nich jezdilo
Ale od toho snad koleje máme, aby se po nich jezdilo nebo snad ne?

S tím souhlasím. Problém je ale v tom, že po kolejích jezdí v krátkých intervalech několikavozové vlaky osobní dopravy, zatímco třicetivozové nákladní vlaky postávají na vedlejších kolejích, protože pro ně prostě není místo.

[i]Díky nastolenému "superluxusu" začala spousta cestujících na této trase opět využívat vlak. A každé zmizelé auto v MS kraji je plus.
Jsem přesvědčen, že nejen koleje, ale i silnice jsou od toho, aby se po nich jezdilo.

Není lepší člověk v RJ/LE, než člověk v autě?
Pro RJ/LE určitě. Ale pro stát? Pokud ten člověk pojede z Prahy do Ostravy vlakem místo autem, přijde stát o nějakých 400 Kč (spotřební daň a DPH z benzínu). Pokud občané začnou vlakem jezdit opravdu ve velkém, bude to mít pro stát dalekosáhlé důsledky (snížení prodeje aut, méně práce pro autoservisy, nižší příjmy z dálničních známek, nižší příjmy bank a pojišťoven, pro které je automobilová kultura velkým zdrojem; ve všech těchto oborech se sníží zisky a tím i daňové příjmy státu).
Taky fandím železnici, ale chápu, že při takto nastavených cenách je pro stát výhodnější podporovat silniční dopravu. Pokud člověk pojede vlakem místo autem a zaplatí 100 Kč za jízdenku, tak stát sice ušetří 100 Kč na dotacích, ale zároveň minimálně tu stovku ztratí na daňových příjmech z autodopravy.
ČD mají od státu jasné zadání:
1) svézt tu hrstku "socek", které nemají auto
2) zbytečně nepřetahovat další lidi z aut do vlaků
Když přijde nějaký soukromník a začne ty lidi přetahovat, je pochopitelné, že státu se to nelíbí.
15.01.2014 (6:55)  
Můj osobní názor je, že většina státních firem je řízena způsobem, aby přinášela osobní prospěch některým zainteresovaným. Vše co zde píšete o tom, jak by to mělo/mohlo být, má logiku v případě, že lidé ve státních firmách pracují ve prospěch státní firmy, nebo-li naplňují či alespoň neporušují svou pracovní smlouvu. Náznaky korupce a snaha "přihrát kamarádům" je vidět v podstatě všude a je to normální věc v naší době, zemi. Dá se to nazvat společenskou krizí. Pojem ekonomická krize je spíše prázdné slovo a další metla, vykřičník a donucovadlo na poddané. To je výsledek stavu ČD, a.s., kteří teď dohání lepší výsledky výraznějším zadlužováním a čerpáním eurodotací. O ČD Cargo ani nemluvě, to mělo být roztrháno již dříve ve prospěch soukromých firem. Pozitivní je, že dochází ke změně k lepšímu. Otázkou je, jestli to bude jen převlečení kabátu anebo systémovější vývoj.
Jančurovi fandím, přeji mu další vozy a spokojené zákazníky a plusové bilance. Především díky jeho firmě došlo k lepšímu vývoji na železnici. Od zvýšení úrovně cestování, navýšení počtu cestujících až po banality typu logického číslování vagónů a přehlednější eshop. Celkem se těším, co RegioJet na kolejích ještě vymyslí a přinese, :-).
registrovaný uživatel Leinad 
15.01.2014 (1:47)  
Proč se vlastně na A.S. vztahujou pravidla o konkurzech atd? Nestačilo by v případě a.s. přesně stanovit odpovědnédného úředníka, který by jménem státu chodil na valnou hromadu, a dokud by to prosperovalo, tak by mohl dělat cokoli?

Alex7:
"Z hlediska SŽDC RJ/LE zabírají kapacitu, což je horší než nějaké poplatky za dopravní cestu." - koleje sou snad na to, aby se po nich jezdilo. Možná by se dalo diskutovat o pravidlech udělování a zpoplatňování slotů.

"ČD zas kvůli nim přicházejí o tržby." - Počet cestujích vlakem stoupá. Není lepší člověk v RJ/LE, než člověk v autě?

"Stát zase odebíral/odebírá přemrštěné kompenzace za studentské slevy" - ok, i pravidla studentského jízdného a kompenzací bych změnil. Max % ceny jízenky, max Kč/km, souběžně nejede nic levnějšího.

"Lék: regulátor" - na co? Lékem by bylo státní IDS s takovou kvalitou, že by cestující neměl důvod jezdit něčím mimo.

"Samozřejmě cestující jsou pobláznění superluxusem" - myslíš jako zásuvkou ve vagoně, uklizenym vagonem, pitnou vodou na 2-3h cesty?
registrovaný uživatel KarelF 
15.01.2014 (0:13)  
registrovaný uživatel Trutnovák
14.01.2014 (17:27)
EN477: Možná kdyby nebyla Janoza v insolovenci, tak to vypadá jinak. ;)

Janoza v Insolvenci není stačí se podívat na portal.justice.cz byla, ale již byla insolvence vymazána.
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko