..: Zajímavý požadavek odborů GDL :..

185.055-1 DB + 185.052-8 DB, Roßleithen [6] - Windischgarsten, foto: Josef Petrák Berlín — Není tomu často, abychom informovali o odborových aktivitách, nota bene v zahraničí. Letošní požadavek Německých odborů strojvůdců (GDL) je však zajímavý a navíc podepřený hrozbou stávky. Jde o smluvní zajištění (tedy aby dráha převzala pojištění) především strojvůdců pro případy, kdy strojvůdce ze zdravotních důvodů, nebo věku, nebude moci dále vykonávat svou profesi (ztratí způsobilost). Další kolo jednání proběhne mezi víkendem a středou příští týden. Odborová organizace je ochotna pro prosazení i stávkovat. Požadavek jde nad rámec postupu obecných drážních odborů. Rovněž bude zajímavé prosazování této otázky u soukromých (na DB) nezávislých dopravců. To vše probíhá v době, kdy byl smeten návrh na odchod do důchodu v 67 letech místo současných 65 let. Navíc se vážně uvažuje o změně a přiznání důchodu již dříve – v 63 letech.

Zdroje: Wirtschafts Woche, ZDF


stoupa Poslat mail autorovi | 11.1.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.01.2014 (7:21)  
DB předložilo ve čtvrtek nabídku = stavkovat se (zatím) nebude, bude se jednat.
registrovaný uživatel Tommy  mail  
13.01.2014 (15:12)  
@all
The German pension system is very difficult to understand,
but for all this information. If a train driver involved in an accident while serving or becoming victims of crime, which is considered work-related accident and is regulated by the professional association. This paid sick leave, treatments and recommendations reintegration into working life.
If the previous work can not be carried out, a financial compensation to the new work is paid. The same applies if an employee suffers on the way to work and from work an accident.
The only exceptions are the supplements for night work, weekend and holiday work.
Therefore, the requirements of the GDL not understanding and in my eyes are completely covered. I can say from personal experience, for 40 years I am in the DB and I am well protected.
Německý důchodový systém je velmi obtížné pochopit,
ale pro všechny tyto informace. Pokud strojvedoucí účastníkem dopravní nehody a zároveň slouží nebo se stanou obětí trestného činu, který je považován za práce související nehody a je upraven profesního sdružení. Tato placená nemocenská, ošetření a doporučení znovuzačlenění do pracovního života.
Pokud předchozí práce nemůže být provedena, finanční odškodnění do nové práce je věnována.Totéž platí, pokud zaměstnanec trpí na cestě do práce a z práce nehodu.
Jedinými výjimkami jsou doplňky pro práci v noci, o víkendech a svátcích práce.
Proto požadavky GDL nerozumí a v mých očích jsou zcela pokryty. Mohu říci z vlastní zkušenosti, 40 let jsem v DB a já dobře chráněné.
registrovaný uživatel rpet  mail  
13.01.2014 (14:21)  
@ stoupa:

"ztráta schnosti vykonávat" - pojitění rozdílu v příjmu v případě ztráty schopnosti ...

ano, a to by mela byt primarne tvoje starost - si takove pripojisteni (komercni) zajistit. proc by to mel resit zamestnavatel? nehlede na fakt, ze me neskutecne irituje socialisticky pozadavek "pojitění rozdílu v příjmu" - to uz snad nikdo ani nemuze myslet vazne...
13.01.2014 (9:12)  
Chápem, že fíra by mal ísť do dôchodku čo najskôr, podľa mňa 63 je tak akurát. Ide o životy. Ale nechápem tie problémy s poistením. V Nemecku predsa existuje sociálne zabezpečenie a keby neboli na úplnom invalidnom dôchodku, tak môžu pracovať inde. Aha, oni nechcú pracovať nikde inde, chcú dostávať len "rentu" a ešte by chceli, aby im poistenie tohto luxusu platil niekto iný...

Toto je cesta do pekla, podrezávajú si pod sebou konár. Držím palce českým a slovenským fírom, aby sa uchytili v Nemecku. :) Raz to určite bude možné.
13.01.2014 (0:57)  
JK ml.: Ale jak ta firma, tak ten zamestnanec plati hromadu dani (mimo jine socialni a zdravotni pojisteni), z jejichz vytezku cerpaji ruzne nastroje, ktere (mimo jine) resi zdravotni problemy zamestnancu. Ta situace prece nestoji tak, ze o nemocneho zamestnance se nikdo nepostara...
registrovaný uživatel M 
12.01.2014 (20:33)  
Ja ty oci nechapu. Strojvedouci se snad diva porad dopredu, ne? Navic tezko bude pred prejezdem preventivne pribrzdovat, protoze kilometr od krizeni uvidi kamion.
Pri vyssich rychlostech vetsinu informaci musi dostat stejne jinak nez ocima.

Laserova operace se jako omluva pocita nebo ne (pravda, nevim, jestli operace dokaze vadu vyresit do 0.0)?
12.01.2014 (20:04)  
Líbí se mi názor, aby zaměstnavatel dohodl u nějaké pojišťovny pojištění za menší peníze, než by vyjednal člověk sám, funguje to tak u mobilních telefonů, proč ne u tohoto. Ale co mě nejvíc zaujalo, je to snižování důchodového věku, zatímco u nás je důchodový věk prakticky nezastropován a čím později se člověk narodí, tím později do důchodu půjde. Opravdu nezávidím těm, kteří se narodí třeba tento rok, pokud dobře počítám, věk do důchodu budou mít někde kolem 74. No paráda :)
12.01.2014 (18:11)  
Proč dávat kompenzace za to, že strojvedoucí kvůli zraku bude muset přestat dělat strojvedoucího? Však až bude mít špatný zrak, tak půjde k lopatě a život jde dál. Lidi u lopat taky potřebujem, zvlášť je potřeba nahradit ty, co museli do předčasného důchodu se zničenýma zádama.
registrovaný uživatel JK ml. 
12.01.2014 (16:59)  
Ať bych byl nadřízeným v jakkoliv velké firmě nedokážu si představit, že bych neprosazoval nějaké kompenzace pro pracovníka, který dostal rakovinu, infarkt nebo nemůže práci vykonávat kvůli psychickým následkům po nehodě apod....prostě protože bych prostě neměl čisté svědomí, že stroje, které ve firmě používáme tomu zaměstnanci infarkt nebo rakovinu nepřivodily....(Když to převedeme na tuzemské fíry a lokomotivy...nemusím vypočítávat co všechno je na strojích ze škody Plzeň= myslím hlavně veteránech studené války rakovinotvorného že ne?)
Paušálně pojišťovat nikoliv,je-li zaměstnavatel rozumný, může si takovou pojišťovnu udělat sám. Prostředky které by vyhodil oknem externí pojišťovně do chřtánu může věnovat zaměstnancům a zaplatit těch několik případů nemocí, které jsem příkladně uvedl. Jsou to nemoci, které se téměř s jistotou vyskytou u lidí, kteří jezdí 20,30 a více let, za tu dobu si je takoví lidé prostě zaslouží...........
registrovaný uživatel Tommy  mail  
12.01.2014 (14:47)  
The union GDL is in Germany a "small" organization and refused in the past to work with the EVG. Even today, the train driver, who must watch a person accident in service with, already hedged. Only the GDL wants the
die Bahn even more sick pay paid as before.
I can train themselves as employees to say, these are
Claims that no one can understand.
Svaz GDL je v Německu "malý" organizace a odmítl v minulosti pracovat s EVG. Dokonce i dnes, strojvedoucí, kteří musí sledovat osoby nehodu v provozu s již zajištěné. Pouze GDL chce
vlak ještě nemocenské vyplácí jako předtím.
Můžu trénovat sami sebe jako zaměstnance říci, se jedná o
Tvrdí, že nikdo nemůže pochopit.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko